Lassien haalari, kumman koon valitsisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilinäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilinäiti

Aktiivinen jäsen
28.01.2006
9 137
3
38
Poika 100cm, hoikka.
Lassien välikausihaalari suprafii 104cm, on just passeli menee ehkä keväällä vielä ja supratec 104cm on mielestäni reilumpi.

Kumpi toppahaalari 104cm vai 110cm. Onko toppahaalari reilua kokoa?

104 cm. Mun 102-senttiselläni (vai mitä tuo sälli olikaan pitkä...yli metrin enivei :D ) on 104-senttinen kaksiosainen Lassietecin asu, ja 104-senttinen Lassie suprafill, ja niissä on vielä sen verran kasvunvaraa että uskon niiden mahtuvan koko talven. Siskon 110-senttinen samanmoinen asu on vielä liian iso.

Ja talvivaatteista siis nimenomaan puhun.

Meillä poika jotain 93 cm ehkä nyt ja haalari 98 cm ja on reilu.

Tosi vaikea päätös... Sovittaisin varmaan molempia ja jos se isompi ei ihan kamalasti roikkuisi päällä niin ottaisin sen. Riippunee paljon lapsen ruumiinrakenteestakin.

mun likka on nyt reilu 80senttinen ja hänellä lassietecin 86 toppapuku talveksi..ja voin kertoo että iso on!! nuo mitotuksen on tosi jättimäisisä..likalla välikausipuku joka 74cm ja vieläkin reilu!! :o

Alkuperäinen kirjoittaja villitulppaani:
Ottasin isomman. Lassiet on pientä kokoa.

Huomasin saman viime talvena. Jäi pieneksi kesken talven. Nyt ostin sitten pikkasen reilumman. Ei liian iso ole alku talveksi, mutta luulen, että nyt menee hyvin loppuun asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
104 cm. Mun 102-senttiselläni (vai mitä tuo sälli olikaan pitkä...yli metrin enivei :D ) on 104-senttinen kaksiosainen Lassietecin asu, ja 104-senttinen Lassie suprafill, ja niissä on vielä sen verran kasvunvaraa että uskon niiden mahtuvan koko talven. Siskon 110-senttinen samanmoinen asu on vielä liian iso.

Ja talvivaatteista siis nimenomaan puhun.

Mietin just et varmaan tuo 104cm ois kumminkin parempi, kait siihen toppapukuun on kuiteskin vaatevaraa laitettu, että on siis tavallaan välikausihaalaria reilumpi.

Menin ja ostin Vapaa Valinnasta Lassien haalarin 110cm, se on vissiin ihan perus Lassie hinnasta päätellen, oli 20% alessa ja maksoi 32e.
Menee varmasti kuivilla säillä, mökillä yms.

2 osainen settikin on, 110cm, ostettu viime vuonna alesta :D

Kiinnostais nyt sellanen mis on tecit yms. :D

mun havainto taas että lassiet isoja
85senttiselle meni kevyesti vielä 80cm toppahaalari
toki vaikuttaa että onko pitkät jalat tai pitkä selkä
mein sälli tasasuhtainen

Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Meillä poika jotain 93 cm ehkä nyt ja haalari 98 cm ja on reilu.

Tosi vaikea päätös... Sovittaisin varmaan molempia ja jos se isompi ei ihan kamalasti roikkuisi päällä niin ottaisin sen. Riippunee paljon lapsen ruumiinrakenteestakin.

Poika on hoikkaraajainen ja vyötäröinen, ehkä jopa hieman pitkäselkäinen ja lyhyt jalkainen. Paidoissa menee 104-110 ja housuissa 92-98 jotkut 104.

Mietityttää vaan kun nuo välikausihaalarit 104cm on mielestäni just sopivia ja ehkä keväällä jo pieniä, hihat ja lahkeet riittää mut niska-peppu ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
No mä ostin 103cm neidille 116cm G-tech haalarin.

:o
Meinaatko siis nyt tulevana talvena sitä käyttää?
Mun 110 cm pitkällä tytölläni on Lassien 110 cm puku, ja siitäkin pitää vielä hieman taittaa lahkeita :D

No todellakin... Onhan siinä kengät ja hanskat pitämässä lahkeet ja hihat kurissa... olka-haara mitta on neidille juuri sopiva haalarissa. Menee sitten ensi syksynä hyvin ekoilla pakkasilla vielä päälle kun ei ole lunta. EI tartte sen talven uutta haalaria heti rikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
No mä ostin 103cm neidille 116cm G-tech haalarin.

:o
Meinaatko siis nyt tulevana talvena sitä käyttää?
Mun 110 cm pitkällä tytölläni on Lassien 110 cm puku, ja siitäkin pitää vielä hieman taittaa lahkeita :D

Meidän 110 cm tytöllä on talvipukuna Lassien G-tech 116 cm ja syyspukuna 110 cm puku ja hyvin on vielä tilaa esim. villahaalarille.

Alkuperäinen kirjoittaja Autumn:

Huomasin saman viime talvena. Jäi pieneksi kesken talven. Nyt ostin sitten pikkasen reilumman. Ei liian iso ole alku talveksi, mutta luulen, että nyt menee hyvin loppuun asti.

Jos teidän lapsilla oli kasvupyrähdys, kun äkkiä jäi pieneksi.
Lassiessa on sama mitoitus,,kuin reimassa ja molemmat on aika reiluja.
Mutta ottaisin ap:n tapauksessa isomman, mahtuu koko talven ja ehkä alkuun ens talvenakin.

menee mutta menköön. Näkeekö jostain Lassien haalarista mitä mallia se on? Olen ymmärtänyt että se -tec loppuinen on kosteuden/vedenpitävä. Löysin kirpparilta sopivan kokoisen ja uuden veroisen Lassien haalarin, pelkkä Lassie oli merkkinä. Onko se edes jotenkin kosteussuojattu? Esikoinen kun on kyseessä niin olen aika pihalla näissä jutuissa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Autumn:

Jos teidän lapsilla oli kasvupyrähdys, kun äkkiä jäi pieneksi.
Lassiessa on sama mitoitus,,kuin reimassa ja molemmat on aika reiluja.
Mutta ottaisin ap:n tapauksessa isomman, mahtuu koko talven ja ehkä alkuun ens talvenakin.

Kaupassa haalareita mittailin ja pituuseroa lahkeissa ja hihoissa oli muutama sentti. 110cm vaan leveämpi, leveysvaraa poika ei tarttis :D
Se vaan et jos otan 104 niin onko sit jo kevääseen mennessä pieni jos tätä tahtia kasvaa, 5-7cm puolessa vuodessa.
Että kestääkö siis 104cm yli tuon pituuden :D
En hae mitään kolme talvea kestävää pukua sentään :)
Myöskin että onko 104cm välikausihaalari ja toppahaalari saman kokoisia vai onko toppahaalari reilumpi ja otettu huomioon talven muu pukeutuminen.

mun poika 104cm ja hällä 110cm puku.tosin reimatec joka viel reilumpi.ja 94cm on 98cm puku..111cm on 116cm

huom! lassie g tech pitää vettä! meillä ainakin ollut pojilla viime keväänä ja talvena.eivätkä kastuneet vaikka lutrasivat vesilammikossa.loisto puku.

Yhteistyössä