Miksi hiivatissa noi haalarit menee 6cm välein kun toinen nyt ihan liian iso ja toinen just nyt sopiva mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööäölökl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ööäölökl

Vieras
lopputalvesta (tai keväästä) jo piukka.
Tyttö nyt 98cm, mutta esim. toppahaalari (98) menee hyvin alkutalven mutta lopputalvesta jo lahkeet kuiteski lyhyet - ja seuraava koko 104 niin iso että "hukkuu" siihen...
Vai sekö tarkotuskin esim. välikausihaalareissa (siis sama homma) että nyt syksyllä menee mutta keväällä ei...ostettiin nytkin uusi välikausihaalari 104 ja ehkä keväällä se on hyvä :( mutta mitä järkee ostaa 98 kun saattaa ens kuussa olla jo 100cm pitkä...

Sehän riippuu niin lapsesta, mutta meillä on taaperoiän jälkeen aika hyvin tullut juuri tuo 5-6 cm pituutta vuodessa lisää. Eli aika hyvin on voinut luottaa että seuraavana vuonna menee kokoa isompi, kun olen alennusmyynnistä ostanut. Sun sijassasi olisin kyllä myös ostanut tuon 104 cm, sillä välikausihaalarin käyttökausi on syksyllä aika lyhyt ja sitten voikin jo siirtyä toppaan. Varsinkin jos on vanha toppapuku alkusyksyksi, ettei tarvi säästellä ettei mene puhki kurakeleillä yms. :)

Saahan puvussa vähän kasvunvaraa olla. 98 cm lapselle ostaisin (ja oon aina ostanutkin) 104 cm puvun. Ja onhan myös 100 cm haalareita olemassa, ja eri merkkien 104-senttiset haalarit voi olla todella eri kokoisia toisiinsa verrattuna.

Eli eiköhän jokaiselle passelin kokoinen puku löydy :)

eri ihmisillä on eri mielipide siitä mikä on "sopiva". Mun mielestä sopiva on aina se seuraava koko lapsen pituuteen verrattuna. ostan siis aina vähän ison jo valmiiksi.
Niillä ei tee mitään,jotka juuri sillä ostohetkellä "juuri ja juuri"sopivat.

Yhteistyössä