Laskuttajan palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mupsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mupsi

Vieras
Mitä kehtaa pyytää palkkaa tai mikä olis realistista jos on saamassa työpaikan laskutus vastaavana? Työssä olis yksin vastuussa koko firman laskutuksesta (n. 2000 tyontekijää), tiliöinneistä, credit controll, sisäinen laskenta, työajan seuranta ja muuta vähän pienempää? Puhuivat, että heillä keskiverto palkka noissa hommissa vähän alle 2000?, mun mielestä se on aika vähän, mitäs mieltä muut? Voiko pyytää paljoa yli tuon?

jos olet koulutettu alalle,tehnyt jo näitä töitä eli kokemusta löytyy niin voit laskea itsellesi siitä kokemuslisää ja portaittain sitten sopia palkan korotusta. esim ekan kerran 3kk päästä sitten vaikka puolen vuoden ja sit vaikka vuoden päästä..

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No mä saan 1600 euroa bruttona. Ei koulutusta, ei työkokemusta alalta. Isompi firma vaan, vähän eri noi vastuualueet.

Mulla on tradenomin tutkinto ja olen tehnyt ennekin taloushommia, avustavia kylläkin vain.

Mikä sulla on vastuualueena? onko suppeampi tai laajempi?

Alkuperäinen kirjoittaja Mupsi:
Eikö kenelläkään ole mielipidettä?
Ainahan voit pyytä enemmän kuin mitä alalla normaalisti maksetaan, mutta et sitä summaa välttämättä saa. Palkan määrään vaikuttavat mm
- työtehtävien vaativuus
- työtehtävään vaadittava koulutus
- työkokemus ko tehtävistä
- onko työantaja yksityinen vai kunnallinen
- alan keskimääräiset palkat
- muut mahdolliset työsuhde-edut

Kyllä se on tuon 2000 euron hujakoilla. Riippuu menetkö yksityiselle vai julkiselle sektorille?
Julkisella on heikompi, mutta yksityisellä parempi. Pyydä, mikä itsestäsi parhaalta tuntuu. Ei 2000 euroa ole liikaa pyydetty, kyllä ne maksaa jos olet oikea henkilö heille ja haluavat sinut pitää.

Yksityiselle olen siis menossa. En vain ole ollut Suomessa töissä aikoihin, niin tuntuu etten ymm¨rrä suomen palkkatasosta mitään, tuntuu niin kovin pienelle tuo luvattu palkka :(

No mä saan 1600 euroa bruttona. Ei koulutusta, ei työkokemusta alalta. Isompi firma vaan, vähän eri noi vastuualueet.

Mulla on tradenomin tutkinto ja olen tehnyt ennekin taloushommia, avustavia kylläkin vain.

Mulla Puolan, Alankomaiden ja Belgian vienti, satamalaskut, sekä viennin lastaukset sekä tietyn firman laskujen tarkistukset

Mulla Puolan, Alankomaiden ja Belgian vienti, satamalaskut, sekä viennin lastaukset sekä tietyn firman laskujen tarkistukset

Ok, mulla ois tuos hommas sekä kotimaan- että vientilaskutus kaikkinensa, sekä alihankkijoiden laskujen käsittely ja eteenpäin laskutus + vielä hekilökunnan matkalaskut.... Alkaa tuntua aivan liian vähältä tuo alle 2000 euroa

Ok, mulla ois tuos hommas sekä kotimaan- että vientilaskutus kaikkinensa, sekä alihankkijoiden laskujen käsittely ja eteenpäin laskutus + vielä hekilökunnan matkalaskut.... Alkaa tuntua aivan liian vähältä tuo alle 2000 euroa

Niin no, mä oon töissä monikansallisessa suuressa firmassa, että meillä laskuja kuitenkin aika paljon. Ei taloushallinnossa mitään hyviä rahoja heru.

Kunhan valmistun, siirryn muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Huh. Kyllä enemmän pitää saada. Itse sain yli 2000 euroa palkkaa vastavalmistuneena ja pienemmillä vastuualueilla. Tosin minulla on korkeampi koulutus...

Taitaa kuitenkin palkaa nykyään määräytyä enemmän työkuvan mukaan, kuin koulutuksen, joten taidan skipata ton homman, ellen saa vähintään 2300?... Minäkö ahne :whistle: haluan vain saada työstä kohtuullisen korvauksen...

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Huh. Kyllä enemmän pitää saada. Itse sain yli 2000 euroa palkkaa vastavalmistuneena ja pienemmillä vastuualueilla. Tosin minulla on korkeampi koulutus...

Taitaa kuitenkin palkaa nykyään määräytyä enemmän työkuvan mukaan, kuin koulutuksen, joten taidan skipata ton homman, ellen saa vähintään 2300?... Minäkö ahne :whistle: haluan vain saada työstä kohtuullisen korvauksen...

Työskentelen yksityisellä puolella taloushallinnossa, ostoreskontra,myyntireskontra ja palkkahallinto ovat vastuualueena.. Noin 100 henkilön työmaa.. Palkka 2422 ja Oulunseutu on alue..

Alkuperäinen kirjoittaja iksutin:
jaaha, voisitko tarkentaa, monta laskua tulee laskutettua sen 2500 euron kuukausipalkalla?

Ei se laskujen määrä välttämättä mitään kerro. Jotkut laskut vaativat paljon taustatyötä ja toisia laskuja tulostetaan ihan vain nappia painamalla, se tekee suuren eron työn vaativuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Minäkin laskutan, palkka n. 2400,- ja olen alipalkattu,

Kuinka laaja työnkuva sulla on ja kuinka iso firma kyseessä?

Firma on 50 000 henkilön kokoinen kaikkiaan koko pohjoismaissa. Työnkuva koskee yhtä osaa laajasta laskutuksesta, teen sitä täysin omatoimisesti ja kukaan ei osaa mun osaa siitä toistaiseksi. Osaan tarvittaessa myös ostoreskontraa.

Yhteistyössä