Laskeumaa vai jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen

Vieras
Eli emättimen sisällä/suulla on sellainen "löllykkä". Emättimen seinämäähän se on, ei siis mikään ylimääräinen kasvannainen tms :D Mietin vain että onko kyse jostain laskeumasta vai voiko olla suonikohjuja, venynyttä limakalvoa tms?

Olen kerran synnyttänyt ja nyt odotan toista.

Mitään oireita minulla ei ole, ei painontunnetta, ulostamisvaikeuksia tms. Ja tuo löllykkäkin on välillä poissa/pienempi, eli ei näy kun peilillä katsoo mutta välillä on sitten nähtävissä ihan siinä emättimen suulla.

Olisiko gynekologi huomannut jos laskeumasta olisi kyse? Vaikuttaako laskeumat tai alapään suonikohjut synnytykseen millään tavalla?

Toivottavasti joku osaa auttaa...

alakerrassa jokin paikka aina jää vähän pursottamaan, mitä enempi on raskaana ja synnyttää.. varsinkin raskaanaollessa millon mitäkin pullottelee. Voi olla muutakin turvotusta tai just suonikohjuja tms.

Mulla hieman laskeumaa ilmeisesti kolmannen raskauden myötä ja synnytyksen jälkeen kohdunsuu oli ihan siinä ja siinä ettei tullut ulos emättimestä. Palautui kyllä samaa tahtia kuin synnytyksestä muutenkin ja treenannu olen. Ei siis ole tarvinnut muita toimenpiteitä vielä.

Kiitos vastauksesta! Kyllä helpotti kuulla että ei heti ole kyse mistään laskeumasta tai muusta kamalasta :) Ei häiritse elämääkään millään tavalla, mitä nyt välillä mietityttänyt että mikä tuo on ja vaikuttaako synnytykseen tms..

Lievää laskeumaahan se on, kun se emättimen seinämää näkyy. Joko takaseinämän tai etuseinämän laskeuma. Ei sille tarvitse mitään tehdä, kun ei haittaa. Monesti lievätkin laskeumat näkyy pystyasennossa selvemmin ja näin eivät välttämättä ole juurikaan näkyvissä siinä gynenpöydällä.

Yhteistyössä