Laskettuaika Lokakuussa 2014

Lokakuun lutuset 2014

nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / laskettu aika

Stiina / 25 / 1. / - / 29.9.
Jenni-Julia / 23 / 3. / SEKS / 1.10.
Ruumää / 26 / 1. / K-PKS / 1.10.
Bari / 27 / 2 / - / 1.10.
Dolly04 / 29/ 2./ - / 1.10.
senya / 20 / 1. / JS / 2.10.
-inna- / 19 / 1. / SAS / 2.10.
iisuli / 27 / 2 / KOS / 3.10.
KAS / 32 / 4. / TYKS / 4.10.
vauvatoiveinen / 37 / 1. / - / 4.10.
Venetsia/ 28 /2. /TAYS / 4.10
sarasofia / 25 / 2. / - / 5.10.
Sunniva / 24 / 3. / PKKS / 5.10.
lullaby89 /24 /1. /K-SKS /6.10
Kajotar/ 26/ 1./ TAYS/ 6.10.
#Exec/ 30/ ei tiedossa / 6.10.
Anni00 / 26 / 1. / OYS / 7.10
Ansukka / 34 / 4 /- / 8.10
Kasenja / 37 / 1. / - / 9.10.
jjjulia/21/2./EKKS ja 9.10
Alokas/22/1./TAYS/9.10
Tyttömasu/ 36v / 3. / - / 10.10
elanor85 / 28 / 1. / TAYS /14.10
SannaMarko / 26 / 1. / HYKS / 15.10

LA ei tiedossa tai määrittämättä.
Iita_82 / 31v / 2. / KYS/
Elviira 86 / 27 / 1. / SatKS / 8.-11.10.

Päivitykset listaan merkataan keskustelussa punaisella.

Menetyksen kohdanneet:hug:

Kotikiss@ Rv 6+1

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala[/QUOTE]

päivitetty[/QUOTE]

Viimeksi muokattu:
Mä hain testin samalla kun olin töihin ajamassa yhtenä sunnuntaina. Töissä sen sitten tein ja het pamahti 2 viivaa. Laitoin samantien miehelle kuvan kans :D molemmilla ihan uskomaton fiilis edelleeen.

Kotikiss@ olen tosi pahoillani teidän puolesta :/ <3 Olet ajatuksissa.

Mulla tuntuu koko ajan myös semmonen nälän tunne, mutta kun ei pysty syömään koska ällöttää koko ajan kaikki, ja sitten ku ei syö niin oksettaa enstistä kovempaa :/

Varasin neuvolan ^^ 3.3. Puhelimassa sanottiin et sillon on 9+2 eli nyt pitäs olla 5+5 ja sen mukaan LA olis jo 4.10.13. Tosin mulla on pitkä kierto et saa nähä korjaako ne sitä sen mukaan.

Itse mietin tuosta facebook-ryhmästä vaan sitä, että en ite ainakaan halua ennenku on ihmisille kertonut vauvasta sellaista laittaa näkyviin profiiliin.

Viimeksi muokattu:
Hei! Olen uusi, LA 6.10, KOS, neljäs lapsi, poikaepäily, olen 36 vuotias naimisissa,.... Tämä lapsi on pakastetusta alkiosta alkanut elämä. Toivomme saavamme suurperheen. Tämä lapsi olisi lopullinen kuopus. Muut lapsemme ovat 5v, 3v ja 0v. Toimin yrittäjänä mieheni kanssa ja sillä elätämme perheemme. Pidän laskettelusta, lenkkeilystä ja kirjoitan kaikenlaista tärkeää muistikirjaan lapsia varten. Siinäpä ne kivoimmat jutut matkustelun ja kyläilyn lisäksi :). ONNEA MATKAAN kaikille meidän ryhmäläisille! Toivottavasti kaikilla menee raskaus ja synnytys hyvin.

mymosa
Tuo raskaustietohan ei tule mihinkään näkyviin vaikka liittyisikin fb-ryhmään. Kuopuksen aikaan ryhmässä olin ja erosin sieltä paskan takia, joten nyt jos tälle puolelle saan siirtyä niin mietin kyllä tuota ryhmää kaksi kertaa.. ikävää jos se ryhmä vie täältä aktiivisuuden :(

Mä en aio myöskään liittyä fb ryhmään. Pysyn mielummin kasvottomana. :) tänään tuli sitten käytyä noiden kipujen vuoksi lääkärillä ultrassa näkyi pieni sykkivä möykky oikeassa paikassa. Verikokeita otettiin ja ens viikon torstaina ultrataan uudestaan. Kivut voi kuulemma olla ihan normaalejakin mutta tarkistellaan.
Ruumää ja öttiäinen 6+1

Liittyisin mielelläni mukaan!

Plussan sain 30.1. ja siitä asti olen huomannut notkuvani kaiken aikaa vauvapalstoilla, joten miksipä en samalla osallistuisi keskusteluun. Pienokaista on toivottu ja odotettu pitkään, joten nähtävästi otan kaiken ilon irti tästä onnesta. Ei tätä oikein vieläkään usko! Ehkäisy jäi pois jo alkusyksystä 2012.

Minulla todettiin yllättäen endometrioosi viime vuoden lopulla, ja tämä hoidettiin leikkauksella pois. Tämän jälkeen raskautuminen onnistui ekasta kierrosta toipumisen jälkeen, eli siinä oli syy tähän pidempään odotteluun. Varsinaisiin lapsettomuustutkimuksiin/-hoitoihin en ollut vielä hakeutunut. Mutta tuon dg:n sekä tuoreen leikkauksen johdosta pääsen/joudun varhaisultraan. Se on viikon päästä perjantaina. Can't wait!!!

Rv on nyt 5+5. Oireita minulla on tissien arkuus, etova olo ja nyt mukaan on liittynyt myös turvotus. Ennen plussaa osasin epäillä raskautta jatkuvan närästyksen sekä kiinnitysvuodon johdosta.

Minulle tämä on ensimmäinen lapsi, mutta miehelläni niitä on kaksi entuudestaan. Jonkin verran harmittaa ettei olla miehen kanssa "samalla viivalla". Tuntuu ettei hän osaa iloita tästä samoin kuin minä vaikka toki yhdessä lasta on halutaan. Siksi on parempi päästellä vaikkapas täällä enimmät vauvahöyryt pihalle ettei toisen innostumattomuus latista tunnelmaa :)

Onnea kaikille odotukseen!

Hempsuli82 / 31 / 1. / KOKS / 4.10

Viimeksi muokattu:
Ainiin, minun tekee kaiken aikaa mieli pannukakkua. En tiedä liittyykö se mitenkään tähän raskauteen, mutta voisin elää pannarilla! Lettuja ei niinkään tee mieli sillä ajatuskin siitä rasvan kärystä etoo... Mutta pannaria. Nam <3

• Tykkää
Reactions: anni00
Moikka!

Tervetuloa uusille :)

Kauheaa etovaa oloa ollut muutaman päivän, ei ole onneksi tarvinnut oksentamaan vielä mennä, mutta lähellä on ollu. Välillä tulee myös pyörryttävä olo ja pakko päästä istumaan. Ei noissa kahdessa aiemmassa raskaudessa ollut mitään pahoinvointia joten enpä osannut aiemmin kuvitellakkaan millaista on olla jatkuvasti huonovointinen.. No ihanan asian eteen voin kyllä kärsiä :heart:

fb-ryhmään voisin liittyä ehkä vähän myöhemmin kunhan pääsen ultrassa käymään (asiaa ehkä auttaisi jos saisin aikaiseksi sen varattua). Kiva jos Jenni-Julia sellaisen jaksat väsätä :)

Maha tuntuu kyllä paisuneen, oonkin miettiny että montakohan siellä mahtaa olla :D Siskolla on kaksoset joten olispa tuuri jos minullekin tulisi. Tosin epäsäännöllinen kierto ollut niin ei voi olla ihan varma tuosta lasketusta ajastakaan..

Sunniva 5+4

Jee pääsen poksumaan! Eli 6+0 POKS!

Tervetuloa taas uusille, meitähän alkaa olla jo aika monta!

Tosta FB-ryhmästä. Liityn siihen kyllä mielelläni, mutta en kyllä lakkaa puhumasta täällä. Molemmat sopii mulle, mutta kummankaan ei tarvitse sulkea toista pois. Ymmärrän kyllä hyvin, että osa haluaakin puhua kasvottomina täällä.

Mua jotenkin ärsyttää puhua raskaudesta tuntemattomien kanssa. Tää vesirokkosotku sai aikaiseksi sen, että tää ei ole millään muotoa enää salassa omalla työpaikalla eikä tuolla evakossa. Onneksi neuvolasta tuli ihana puhelu ja saan palata huomenna omalle työpaikalle!! :heart: Jos jaksaisi jotain töitä tehdäkin, väsymys on järkyttävää ja kiskon 11 tuntisia unia yössä..

senya 6+0

Vaikka tiedostan ettei vauva-aika kaksosten kanssa ole mitään helppoa, niin jostain syystä olen aina haaveillut kaksosista... Meilläkin on suvussa paljon kaksosia, joten tämän johdosta se voisi olla mahdollista. Tosin en usko, että minulle kaksosia on tulossa sillä lääkäri puhui vain yhdestä irtoavasta munasolusta (kävin siis sattumoisin juuri ovulaation aikoihin ultrassa ja sain tämän tiedon, ja ehkä myös osin tämän tiedon johdosta ajoitus osui nappiin ja tulos on tämä :) ). Voihan ne kaksoset tietysti olla samanmunaisia, mutta se on jo epätodennäköisempää... Mutta ei nyt pidä ryhtyä ahneeksi haaveiden kanssa, olen nimittäin enemmänkin kuin tyytyväinen yhteenkin tulokkaaseen <3

Minäkään en ole liittymässä fb-ryhmään, mutta täällä roikkuisin kyllä mielelläni.

POKS on viikkojen täyttyminen eli kun alkaa uusi viikko, niin poksuu :)

(.) lievää etomista täälläkin, mutta ei mitään vaikeaa. Ultra on tiistaina ja neuvola sitten reilu viikko myöhemmin. Selkä on kipeä, täynnä kipupisteitä ja ne aiheuttanee noita puutumisia. Ensi viikolla olen viisaampi. Kovasti toivon, että siellä sykkii pieni sydän.

Vauvis ja pieni 5+5

Samoilla linjoilla kuin Senya FB-ryhmän suhteen eli liittyisin mielelläni, mutta en lopettaisi täällä. Raskaus on kyllä vasta nyt niin alussa, etten ihan vielä taida uskaltaa fb-ryhmään liittyä.

Ruumää Hienoja ultrauutisia! Toivottavasti kipujen kanssa helpottaa.

Tsemppiä mymosa! Toivotaan, että alkio löytyy sieltä.

Hempsuli82 Meilläkin on ihan lähisuvussa kaksosia ja olen nähnyt vauva-arkea kaksosten kanssa, eikä se ole kyllä aina helppoa. :D Tuplaonni se kuitenkin on. :)Jotenkin olen itsekin usein ajatellut haluavani kaksoset, mutta onhan se epätodennäköisempää.

Tuntuu nykyään, etten ole koskaan virkeä. Väsyttää vaikka nukkuisi ihan kunnon yöunet. Välillä on huono olo, mutta enemmän vaivaa jatkuva väsyminen ja palelu.

Kysymys teille, joilla on aikaisempia raskauksia takana: Missä vaiheessa teillä oli pahoinvointi pahimmillaan?

Kiitos tiedosta Vauvatoiveinen. Lauantaina minäkin pääsen poksumaan :)

Minullakin on itseasiassa ollut selkävaivaa. Olen tosin yhdistänyt sen enemmän vanhoihin selkävaivoihin kuin raskausoireeksi, mutta ehkäpä se on sitä(kin). Kipu/oire tuntuu vas. jalan takareidessä ja pohkeessa, ja alaselkä on jotenkin jumissa. Tiedä näitä!

Itse voinen kanssa myöhemmässä vaiheessa harkita fb:tä, mutta tällä hetkellä olen tyytyväinen palstailuun täällä.

Täähän muuttui mielenkiintoiseksi. Mä en näköjään kestä enää kahvin hajua ollenkaan. Ihan rupesi yököttämään, kun mies keitti kahvit ja tuli hörppimään sitä mun viereen. Töissä tulee kyllä mielenkiintoista palavereissa ym. kun kaikilla kahvikupit kädessä..
Osasin kyllä jo muutenkin hajuherkkänä ihmisenä odottaa näitä hajuinhotuksia. :headwall:

Täälä myöskin etova olo jatkuu... Tää kaksikin viikkoa tuntuu ikuisuudelta, niin saati jos tätä kestää 9kk. :D mutta kaiken sitä kestää oman lapsensa vuoksi <3

Joku täälä mainittikin tuosta vatsan paisumisesta HEP ! täälä myös.... maha on kun olis viimeisillään. MEillä suvussa todella paljon kaksio molemmin puolin. Mutta lähinnä epäilen että tää on turvotusta. Olokin on jotenkin tukala ja ahdistava , juurikin tuon etomisenkin takia. Farkkuja en enäään tykkää edes pitää. LEggarit ja tunika on pop ! :)

* lukee *Monilla jo pahoinvointia teistä. Minulla 3 lasta joista jokaisesta voin pahoin tosi alusta.. Huoli pieni että olenkohan vielä raskaana ei pahoinvointia ole ja taitaa olla nyt vk 4+5. Eilen voin n 2 min pahoin. Sen jälkeen ei hetkeäkään pahaaoloa.

Mulla myös vasen jalka jumissa ja puuduksissa johtuen välilevystä. Tåällä kans pelättiin kaksosia kun kummanki suvussa on niitä, mutta yksi onneksi oli en olisi ollut valmis ensimmäisenä kaksosiin.Ja kun vietin ensimmäisen vuoden vuoro viikoin hoitamassa serkkujani. Kumpikin oli koliikki lapsia. Pahoilla allergioilla.

Heippa kaikille! Täällä kirjoittelee viime viikolla plussatestin tehnyt 3-kymppinen mami pk-seudulta. Esikoinen täyttää heinäkuussa 2v. ja laskujeni mukaan vauva syntyisi. 9.10.
Mitään kummempia rasausoireita ei ole, mitä nyt turvotusta oli viime viikolla. Esikoisen odotusaika sujui suht helposti väsymystä ja keskiraskauden päänsärkyä lukuunottamatta.
Liittyisin mielelläni facebook -ryhmään jos se on salainen niin ettei liittyminen ja ryhmään kuuluminen näy kavereilleni. :)

• Tykkää
Reactions: Jenni-Julia
Tsaukkis. Uutta pukkaa, tänää plussasin. Huomenissa soittoa neuvolaan. :) mun tarina onki vähä erilainen ku yleensä... Synnytin lokakuussa 2013 esikoisen, Natiaisella tulossa siis 4kk täyteen ja mä tässä tovin aikaa ihmettelin jo missäs mun menkat luuraa kunnes sit tänään tein testin ja kappas. Lasketusta ei siis tuon taivaallista tietoa, epäilen että lokakuussa jossain välissä tai syyskuun lopulla.. Jospa nää asiat tästä sutvaantuus ku nvlan kans pääsee yhteisymnärrykseen... :) mutta synnärinä varmaan taas HYS ja epäilen poikaa hyvin vahvasti. :) oloja ei oo minkäälaisia... Tai no oon kuulemma ollu kiukkunen ku apina ja vessa on taas kakkos kotina mut muuten menee kivasti. :) kunhan tästä järkytyksestä ja hämmennyksestä toivun nii alan ajattelemaan tätä raskaus hommaa vähä vakavammin... Huomenna kyllä kän ostamassa viiskyt lisää testejä ... :D

Täällä olisi ensimmäinen neuvola jo tänään! Eilen soitin ja th kysyi että tuletko heti huomenna. Tulisikohan tästä raskaudesta sitten jo tänään vähän todentuntuisempaa? :) Varhaisultra päätöksiäkin voisi sitten tehdä viikonlopun aikana että menisikö vaiko ei :)

Oireina edelleen arat rinnat, toissapäivänä ei ollut yhtään arat ja olin jo paniikissa, mutta eilen oli ONNEKSI taas hieman kipeenä :D Masokisti. Muita oireita ei oikeastaan ole. Tai no pinna on ollut aika kireenä :| Nukkunut en ole juurikaan kohta kahteen viikkoon kun herään yöllä eikä uni enää tule :( Että voipi tuo pinnan kireys johtua siitäkin. Ihmeen virkeä kuitenkin olen aamuisin ja päivisin ja iltaisin, iltapäivästä tulee sellanen tunne että oispa jo ilta ja pääsis nukkumaan..

Fb-ryhmään voisin liittyä mielelläni ekan ultran jälkeen, kun kaikki on ns. varmempaa :)

SS 5+5

Yhteistyössä