Laskettuaika Lokakuussa 2014

Mä taidan jättää varhaisultran väliin ihan rahankin takia. Täytyy vain luottaa, että hyvin se sujuu. :) Tiedättekö muuten noista ultrista? Onko se eka virallinen ultra np-ultra? Ja mitä se tarkoittaa? Selviääkö silloin lapsen sukupuoli? Tietämätön täällä kyselee...
 
Tyttömasu meidän pienellä paikkakunnalla on mahdollista päästä varhaisultraan, jos kierto on epäsäännöllinen tai on ollut keskenmeno/-menoja.

Ultra ei kylläkään ole oman kunnan puolella vaan 60 km pitää ajaa. Täällä meillä on Kysteri järjestää terveydenhuollon.

Joko on ollut puhetta FB-ryhmän perustamisestä? Mä voisin vaikka perustaa sen :)
 
Ehkä mäkin säästän vaan pennoseni ja yritän olla murehtimatta liikoja. Kun en kuitenkaan kuulu riskiryhmiin ja ei ole mitään huolestuttavia oireitakaan tällä hetkellä (kopkop).

FB-ryhmä kuulostaa kivalta Iita!
 
Hei kaikille ja onnea tasapuolisesti plussasta :flower:! Haluaisin liittyä tähän foorumiin.. Oma la on 15.10 laskurien mukaan.. Esikoinen tiedossa siis. :) Toivottavasti mahdun mukaan
SannaMarko / 26 / 1. / HYKS / 15.10.2014
 
Mulla itselläni kalvaa kamala yksinäisyys ja jonkin sortin pelko uutta kohtaan. Olen kyllä toivonut kovasti lasta ja elämäntilanne olisi mitä mainoin.. Silti kaipaisin hyvin kovasti jotakuta kenelle voisin jutella kaikesta kokemastani ja tuntemuksistani, haluaisin saada jotain vinkkejä ja ohjeita tulevaan. Onko tälläinen tuntemus normaalia? Luulin olevani onneni kukkuloilla, mutta olo onkin hyvin epäilevä siitä että onko minulla todella maha-asukki ja tuleeko meille tosiaan lapsi.. miksi en osaa viellä iloita siitä?
 
Jos se minäkin liittyisin tänne? :)

Sain 1. päivä plussan ja tänään tein vielä uuden testin illalla niin oli se tummempi ^^.
Menee kyllä näköjään aikaa että osaa sisäistää asian. En tosta lasketusta ajasta oo sata varma kun nuo laskurit sanoo erejä, mutta päivitän sitten jos se muuttuu.

Anni00 / 26 / 1. / OYS / 7.10.14

Sannamarko eiköhän se oo ihan normaalia, jokainen reagoi omalla tavallaan. Ja varsinkin jos sulla ei oikein ole ketään kenen kanssa porista niin onhan se yksinäistä. Itellä tuntuu et on kaikki pelot kaikonnu asian suhteen mutta sitäkään koskaan tiiä vaikka ne sieltä jostain vielä kumpuais uudestaan kun pitemmälle mennään. Mieti ja vaikka kerro mikä sua pelottaa. Itteä pelotti synnytys ihan kauheesti ja mua on auttanut se kun oon ajatellut ja lukenut siitä ja jopa katsonut videoita. Yks video esim löysin sen youtubesta niin siinä nainen synnytti alateitse kaksoset! Ja vielä kylmän viileesti niin se oli sellanen et ehkä se ei ookaan niiiin hirveetä.
 
Huomenta!
Ruumää, mulla oli ekassa raskaudessa tollaisia kipukohtauksia alussa melkein päivittäin, ja päivystykseenhän siitä sitten mentiin viikolla 7+ kun olin aivan varma, että kohdunulkoinen on. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin, ja siinä se varhaisultra tuli sitten samalla käytyä :) Ilmeisesti kohdun kasvun aiheuttamat kivut voi olla aika erilaisia.

Kiitos KAS tsemppauksesta, vähäoireista raskautta toivotaan. Ei kyllä haittais yhtään jos ei tarvis töissä sermin takana kyökkiä niinkuin viimeksi.

Täällähän on muitakin imetyksen vastikään lopettaneita. Meillä esikoinen on nyt reilun vuoden, imetyksen lopetin ekojen synttäreiden jälkeen. Maitoa tulee vieläkin... Just ehdin ostaa uusia liivejä useammat, kun tämä toinen ilmoitti tulostaan. Eipä ne kohta enää päälle mahdu!

Mammavaatteista. Oon lainannut suurimman osan kavereille, nyt sitten tilasin jo yhdet uudet farkut kun oli hyvällä alennuksella. :saint: Viimeksi oli turvotuksen takia pakko vaihtaa pois normihousuista jo ennen kuin 10 viikkoa oli täynnä.

Senya kyseli varhaisultrasta...mieli tekisi kovasti mennä, mutta suoraan sanottuna ne pennoset tarvitaan hoitovapaakuvioiden takia nyt muualle. Ei auta kuin toivoa parasta.
Neuvolaan en kuitenkaan taida uskaltaa soittaa ennen ens viikkoa :D

Venetsia/ 28 /2. /TAYS / 4.10.2014?
 
Tää on jotain niin suurta ja ihmeellistä että en osaa sitä viellä edes iloita. Ja välillä höpötän mieheni tärykalvot puhki tulevasta lapsesta. Kaipa se pelottaa eniten kun ei tiedä mitä tuleman pitää ja pysyykö tuo unikonsiemen mukana synnytykseen asti, siis varovaisilla mielin ollaan. Synnytystä en viellä ole kovinkaan edes miettinyt ja olen jo päättänyt ottaa kaikki kipulääkkeet mitä tarjotaan ja myös vaatia jos ei tarjota :D. Tänään on ollut helpompi päivä ja kivut paljon pienemmät kuin eilen. Aamulla oli inhottavat heräämiskivut, mutta nyt olo on melkeinpä normaali. :).. Kuinkahan monta testiä sitä viellä tulee tehtyä ennen kuin uskon tähän raskauteen ja että se on totta :D
Tässä viellä kuvaa kolmenpäivän testeistä, ylimpänä tämän aamuinen: Kuva 1/3 albumista <span class="normal">kuvia</span> ja tässä viellä erillinen kuva tämän aamuisesta: Kuva 2/3 albumista <span class="normal">kuvia</span>
 
Nyt taidan itsekin uskaltautua mukaan vähän keskusteluja jo seuranneena ^^
Täällä plussattu jo 27.1., eli viikkoja omien laskujen mukaan 4+6 nyt menossa :) Hassut fiilikset! Oireitakin on jo tullut, kuvotus/etomiskohtauksia tiettyihin ruokiin tai hajuihin liittyen ja vatsan nippailua. Ja tietysti VÄSYTTÄÄ, kokoajan! :D Lisäksi rinnat turvonneet melkein yhden kuppikoon jo, ja ovat todella arat :(
Kyseessä siis ensimmäinen raskaus ja mietityttääkin, että miten pikkuinen pysyy äidin menossa mukana kun teen fyysisesti todella raskasta työtä, säännöllinen unirytmi lähes mahdotonta... toivotaan parasta! Ensimmäinen neuvolakin vasta 26.2. :/

Alokas/22/1./TAYS/9.10.2014?


Ja tosiaan, onnea myös muille plussanneille! :)
 
5+0 POKS! :D

Moikka kaikille uusille! :)

Mä ajattelin suosiolla jättää alkuraskaudenultran käymättä. Täällä meillä on neuvolalääkärillä ultraus rv 10 kieppeillä, joten siellä siis sitten. Huomenna on kuopuksen neuvola-aika, niin ajattelin samalla käydä varaamassa itselleni aikaa äitiysneuvolan puolelle... Tästä se taas lähtee! :) Vielä ei ole raskausolot jyllänneet päälle, mutta muistaakseni aiemmistakin on alkaneet näin tämän viikon loppupuolella..

Ansukka 5+0
 
mymosa
Mä en ees tiedä laskettua aikaa, saati viikkoja millä olen.. tuulimunaa epäilen itse ja siksi ekalla neuvola kerralla ultraavat.. viimesten menkkojen mukaan pitäs olla jo 6+6, mutta sitten ois takuulla mennyt kesken (mutta sitten ei ois näkynyt ruskuaispussia eikä hcg nousis normaalisti). Valemenkkojen mukaan ois vasta 2+0 ja mitenkään sekään ei mahdollista..
 
Tervetuloa uusille! :)

Sannamarko ihan varmasti monilla on tuollaisia tuntemuksia. Onhan se kuitenkin iso elämänmuutos, joten ihmehän se olisi ellei asiaa miettisi ja tulisi erilaisia ajatuksia. Eiköhän se pikkuisen tulo iske ymmärrykseen ja pääsetkin iloitsemaan. Koita olla liikaa murhehtimatta nyt :hug:

Mua naurattaa omat fiilikset. Olen tihrustanut jo itkua kaupan hyllyllä kun haluamani tuote oli loppu ja tilalla vain lappu toimitushankaluudesta. Seuraavat kyyneleet sain aikaiseksi kun labratulos ei ollutkaan valmistunut tälle päivälle ja joudun vieläkin olla (turhaan) vesirokkoa evakossa. Ei sillä, oon nyt kaksi päivää ollut kotona kamalan pahoinvoinnin takia. Oon kyllä herkkä muutenkin, mutta en mä ennen moisesta ole tihrustanut.

senya 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin tahdon POKSua, eli 6+0 POKS! :D

Tervetuloa kaikki uudet!! :wave:

Sannamarko Varmasti ovat ihan normaaleja nuo tuollaiset mietteet! Onhan edessä iiiso elämämuutos ja olisihan se vähän hassua jos se ei yhtään mietityttäisi ;) Itselle ensimmäinen raskaus tuli yllätyksenä ja täysin suunnittelematta, siinä miehen kanssa todella puntaroitiin pidetäänkö lapsi vai teenkö abortin. Muutaman päivän käytiin todella tiiviitä keskusteluita ja itse kävin kyllä läpi semmoisen tunteiden vuoristoradan että :D Maailman parhaimman päätöksen kuitenkin teimme ja rakas esikoinen on nyt 4 vuotta :heart: Raskausaika ei kuitenkaan itselleni ollut henkisesti helppo, kun kaikki tuli niin puskista enkä yhtään ollut kerennyt asiaan varautua. Kävinkin puolet raskaudesta psykiatrisen sairaanhoitajan juttusilla melkein viikottain ja niinhän ne solmut rupesivat avautumaan ja oma mieli rupesi hyväksymään raskauden. Ainakin pääkaupunkiseudulla pitäisi ihan neuvolan kautta päästä ammatti-ihmisen kanssa juttelemaan ja suosittelen käyttämään tätä palvelua, sillä itse ainakin koin siitä olevan todella ison hyödyn.

dolly 6+0
 
Moi,

Onko kenelläkään teistä ollut nyt tai aiemmissa raskauksissa jo näin alussa raajojen puutumista? Mulla on niin oudot fiilikset yöllä jaloissa ja paine ristiselässä, että en tiedä oikein mitä ajatella. Sain ekan neuvola-ajan 20.2. ja kysyin näistä puhelun aikana ja eivät pitäneet normaaleina ja epäilivät lähinnä, että jokin vain selässä nyt sattumalta jumissa tai syömäni metforemit sitten näiden kropan muutosten kautta ovat aktivoituneet näillä sivuvaikutuksilla... Onko vinkkejä?

Vauvis ja pieni 5+4
 
Eilen mulla oli itkukohtaukset siitä kun vatsa on niin kipeä ja mies on tyhmä ja ei ymmärrä. Vaikka oikeasti on maailma ihanin <3. No joo. :p Lueskelin äsken noita muiden hassuja itkun syitä toisesta keskustelusta. Ne oli kyllä aika hauskoja ja eilen naureskelin niitä ääneen, kun mies kysy mitä nauran, niin sanoin vaan ettet voi tietää ku et oo raskaana :rolleyes: Sääliksi käy toista..
 
Mymosa: Saako kysyä mistä epäilet tuulimunaa? Mietin vaan, että pitäisikö kuitenkin mennä varhaisultraan, että voisi tarkistaa siinä vaiheessa onko siellä oikeasti sikiö vai ei. Aika ikävä odotella 1,5 kuukautta epätietoisena ja jos tuleekin pettymys.... Kuinkahan yleisiä tuulimunaraskaukset ovat ja mistä oireista sitä voi epäillä?

Täälläkin on aika varovaiset fiilikset. En jotenkin vielä "uskalla" iloita liikaa, jos jotain sattuukin. Omaa kehoa tulee tarkkailtua aika paljon, ehkä jopa liikaa. Miltä vatsassa\rinnoissa tuntuu, onko huono olo, kuinka väsynyt on jne... Synnytystä en osaa vielä oikein konkretisoida mielessäni. Jotenkin nyt vaan miettii eteneekö kaikki normaalisti tässä ja nyt.

FB-ryhmä kuulostaa kivalta idealta! :)

elanor 4+1
 
mymosa
Siksi epäilen tuulimunaa, kun mulla oli noi "valemenkat", ihan normaalit menkat riekaleineen (onko ne nyt limakalvoa, sellasta ihan kuin ovislimaa mutta veristä)..

Eka epäilin keskeytynyttä keskenmenoa, mutta siinä kuulema hcg ei nouse normaalisti ja mulla se on noussut kuitenkin reippaasti. Ja etova olo + jatkuva nälkä lisääntyy.

Tuulimunassahan on kaikki oireet ja hcg:n nousu, mutta ei vaan sitä alkioo.
 
Toivottavasti mymosa ei ole tuulimuna ja löytyisi alkio. Onhan niitä niitäkin, joilla menkat tulee läpi raskaudenkin ihan säännöllisesti ja silti vauvelilla on kaikki hyvin. Ei sitä toivoa ainakaan kannata vielä menettää, vaikka onkin jännät paikat! :hug:
 
Tervetuloa uusille!! Huomenna päivittelen taas listaa. Sain tunti sit itkupotku raivarit laskiaispullista. Ukko oli sitä mieltä että huomenna kun käydään kaupassa niin hommataan värkit.Mä olisin niin halunnut niitä just nyt. Ja nyt poksutaan
Ruumää ja öttiäinen 6+0 POKS :)
 
KAS
Mä en oo kyllä saanut mitään itkukohtauksia. Muutaman raivokohtauksen kylläkin mutta oon muutenkin äkkipikainen ja sitten vielä tuo tupakoinnin lopettaminen...

Tänään tuli digiin 3+ ja neuvolakin on varattu. Sain ajan vasta kuukauden päähän.

KAS 5+4
 
Uskaltaudun mukaan, vaikka vielä onkin näin alussa raskaus (5+2). Tunnen itseni täällä vähintään kuutamolla olevaksi kaikkine lyhenteineen (esim. np-ultra, ymmärsin vain ultran!), mutta josko tässä jotain vielä oppisi.. Raskaudesta ollaan tiedetty mieheni kanssa sunnuntaista lähtien. Toivottu asia, mutta siitä huolimatta yllätys. Kolme läheistä ystävääni tietävät - ja nyt te. Varmasti arvasittekin jo, että ensimmäinen lapsi on odotuksessa - ja toiveissa, että kaikki menee hyvin. Ensimmäinen neuvola olisi 3.3. ja molemmat ollaan menossa.

Oireita ollut toistaiseksi melko vähän: palellut varmasti koko ajan (tai sitten asunto on kylmä..), todella huonot ruokahalut vaikka ei juurikaan pahoinvointia. Tänään ruuan jälkeen vähän kuvotti, mutta ei tarvinnut vielä "norjaa" alkaa puhumaan.

#Exec/ 30/ ei tiedossa / 6.10.14
 
Viimeksi muokattu:
Itkukohtauksia ei ole vielä täällä näkynyt, mutta huomaa kyllä että hermot menee helpommin kuin ennen varsinkin esikoisen kanssa. Olossa ei sen kummempaa muutosta ole tapahtunut. Tänään kävin saunassa ja taitaa olla verenpaineet aika matalalla kun tuli siellä tosi huono olo ja rupesi pyörryttämään. Heikotusta ilmenee joskus muulloinkin just saunoessa, mutta ei noin voimakkaana mitä tänään. Verenpaine mulla on normistikin tosi alhainen, ehkä nyt tipahtanut vielä lisää.

Sannamarko, ihan ymmärrettäviä tuntemuksia, onhan edessä koko elämän suuruinen muutos. Tunnistan nuo omasta ekasta raskaudesta, silloin piti käydä koko skaala läpi ennenkuin raskaus alkoi tuntua omalta. Mulla tosin oli sikäli eri tilanne, että esikoisen koko odotusajan olin ihan yksin, silloisen kumppanin kanssa erottiin jo ennen plussaa. Niinpä siinä oli vielä pohdinnat, omasta pärjäämisestä, tulevasta yh-elämästä sun muut. Mutta purat vaikka tänne kaikki huolet jos ei muuten tunnu olevan kanavaa ja neuvolan kautta tosiaan pääsee eteenpäin juttelemaan asioista, kuten Dolly04 sanoikin. Kannattaa ainakin kokeilla, jos siitä olisi apua :)

mymosa, toivottavasti saat hyviä uutisia!
 

Yhteistyössä