Laskettuaika Lokakuussa 2014

Testit olen tilannut raskauskeijusta ja hinta kahdelle digille on 19.90 postimaksuineen. :)

Raskauden vahtiminen noilla digeillä on kyllä hullua, koska noissa on yksi raja viikkojen vaihtumiselle ja oikeasti arvot vaihtelee hyvinkin paljon yksilöittäin.

Multitabsit kävin minäkin hakemassa, kun niissä joita söin normaalisti, oli A-vitamiinia.

Tervetuloa uudet!
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Huomenta täältäkin :wave:

Esikoisen 4v synttäreitä juhlittu koko viikonloppu ja aika poikki olin eilen illalla. Kyllä tuo koko viikonlopun touhuuminen ja kestittäminen vie voimia :D
Mulla ei oikeestaan vieläkään ole mitään pahoinvointia havaittavissa. Ainoa mitä nyt viikonloppuna huomasin, että ruokaa ei tee mieli yhtään :x En syönyt mitään pojan synttäritarjottavistakaan, oikeen ellotti ajatuskin.. Eilen kuitenkin pakotin itseni syömään yhden lämpimän aterian, vaikka ei olis yhtään tehnyt mieli. Oksentanut en kuitenkaan ole, eli ainoo on tuo ellotus.

Onko muilla outoa tukkosuutta?
Mulla alko to-pe välisenä yönä. Nenä aivan tukossa koko yön ja aamulla sitten taas ei mitään. Siitä asti jatkunu niin, että alkaa joka ilta ja jatkuu läpi yön, mutta aamulla helpottaa. Todella outoa!

Digitestistä Mähän tein viime viikolla sillon 5+1 (muistaakseni) sen digin ja näytti sen 2-3 ja ajattelin, että tekisin vielä tällä viikolla uuden, mutta nyt olen kuitenkin miettinyt, että en taida viitsiä haaskata rahojani uuteen testiin. Pelottaa mitä se näyttää ja jos ei näytäkkään oikein, niin paniikinhan mä siitä itselleni kehittelen :headwall:

Tissikipu alkaa helpottamaan, rinnat kuitenkin edelleen turpeat ja nännit isot.

Ainii, mulla tällä hetkellä vitamiineina ne tavalliset Multitabsit. Kai ne voi syödä loppuun? Eli eivät sisällä mitään haitallista?

dolly 5+5
 
Sovitaanko niin, että ei testailla ja ollaan stressaamatta :) Stressi ei ainakaan auta pientä pysymään matkassa. Nautitaan siitä, että ollaan raskaana ja pieni kasvaa sisällä. :heart:

Nuo digit ei ole tarkkoja ja ovat oikeasti aiheuttaneet ihan turhaa huolta. Mulla oli eilen 5+1 ja ei se välttämättä vielä taso ole ihan pilvissä...

Vauvis ja pieni 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Millaisia oireita teiltä muilta löytyy? :)

Itellä ei esikoista oottaessa ollut oikeestaan minkäänlaisia oireita, mutta nyt tätä toista odottaessa epäilyt heräs jo ennen menkkojen alkamista ja plussakin sitten tuli ennen oletettua alkamis päivää.. Ollu nyt jo viikon verran turvotusta mahassa ja rinnat turpoo ja huippailee välillä. Nii ja järkkyjä vihlasuja jos vähän äkillisemmin liikakahtaa johokii :D
Viikkoja ois nyt se 4+4.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Dolly, mullakin on välillä illalla/aamulla nenä tukossa, mutta niin on ollut välillä ennenkin, joten mun kohdalla varmaan suht normaalia.

Soitin äsken neuvolaan ja tuli kovin onnekas olo, kun kysyttäessä minulla ei ollut mitään perussairauksia tai keskenmenoja ennestään. Ensimmäinen neuvola-aika on 26.2. ja se on rv 9. Ultraa luvattiin raskausviikoille 12 ja 20, joista viimeisen kaupunki maksaa. Lisäksi neuvolasta luvattiin lähettää kaikenlaisia papereita ja kyselylappuja. Eilen tilasin vauva-lehden! :) Aion ottaa tästä ekasta raskaudesta <3 kaiken irti, enkä aio ajatella mitä kaikkea voi vielä käydä, vaikka asian tiedostankin.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Täällä on kanssa ollut nenän tukkoisuutta, mutta uupumus on ehkä se isoin oire. Olen yleenä iltavirkku, joten illalla väsyminen on ihan vierasta. Tuntuu kummalliselta olla väsynyt jo ennen klo 22. :D Mulla on aina ennen kuukautisia turpoamista ja tuntuu, että keho kerää nestettä ihan järkyttävästi. Nytkin on ihan sama juttu. Rinnoissa ei toistaiseksi mitään erityistä ainakaan vielä.

Soittelin kanssa tänään neuvolaan. Kysyin samalla, että pitäisikö vielä uusia raskaustesti. Neuvolan hoitaja sanoi, että ei tarvi ja periaatteessa yksikin positiivinen tulos riittää. Sain neuvola-ajan maaliskuun viikolle 11 (rv 9) ja ultra varattiin myös (rv 12). Ultra-ajat ovat kuulemma kortilla, joten siksi varattiin sekin samalla. Neuvolasta sain lasketuksiajaksi arvion 14.10. Mulle luvattiin kanssa lähettää infopaketti ja jotain kaavakkeita täytettäväksi. :)

Nyt meneillään vasta 3+6. Kyllä tässä alkaa jännitys kohoamaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Mulla tupsahti tänään postiluukusta neuvolasta infopaketti ja esitietolomakkeet. Jotenkin se kolahti tähänkin hämmentyneeseen mieleen, että kyllä tää nyt on vaan totta. :heart: Ihana, pitää kyllä ottaa kaikki irti ja koittaa olla murhetimatta, vaikka mitä vaan voikin käydä. Mutta niin elämässä aina, eikä se murehtiminen auta mitään!

Soittelin tänään ristiin rastiin myös vesirokosta ja sekä neuvolasta että työterveydestä vakuutteli ettei mitään vaaraa ole eikä edes labrassa tarvitsisi niiden puolesta käydä. Työnantaja kuitenkin pyysi, joten huomenna sitten labraan, toivottavasti tulokset tulee nopsaan ja pääsee omalle työpaikalle. Selvästi uuvuttaa vieras ympäristö ja kun ei saa syötyä kunnolla päivällä. :headwall:
 
Heips, täällä jälleen uusi odottaja vertaistukea vailla :wave:
Plussasin viikko sitten lauantaina, toista odotellaan. Lasketusta ajasta ei mitään käryä, veikkaus 4.10.
Toistaiseksi oireita on ollut tosi vähän, hiukan pahoinvointia vain. Huolestuttaa oireiden vähyys. Noh, täytyy kai vaan yrittää nauttia kun vielä voi, eiköhän ne sieltä vielä tule.

Venetsia 5 + jotain
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
KAS
Venetsia, eipä niitä varsinaisia oireita kummemmin välttämättä tule, jos ei loppuajan kolotuksia laske. Mulla on meinaan kolme melko vähäoireista raskautta takana. Vähän pientä etomista ja keskimmäisen kohdalla ei kahvi uponnut. Tästäkin toivon samanlaista, tosin tällä hetkellä se oireettomuus stressaa, kun on koko asiaa niin vaikea uskoa todeksi. Tilasinkin vielä niitä digejä :ashamed: ja ensi viikon torstaina on vu.

Tervetuloa tosiaan kaikille uusille :flower:

KAS 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Tervetuloa uudet!

Mulla onkin kilppariarvo nyt kunnossa. Helpotti. Kysyin samalla näistä mun oireista, niin kaikki on hyvin. Nauroi hoitaja, että mitä enemmän äiti oireilee, sitä paremmin pieni siellä yleensä jakselee. Näillä oireilla täytyy olla kaikki siis hyvin. (Oireeton raskaus olisi kyllä kiva)

Vauvis ja pieni 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Lokakuun lutuset 2014

nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / laskettu aika


Stiina / 25 / 1. / - / 29.9.
Jenni-Julia / 23 / 3. / SEKS / 1.10.
Ruumää / 26 / 1. / K-PKS / 1.10.
Bari / 27 / 2 / - / 1.10.
Dolly04 / 29/ 2./ - / 1.10.
senya / 20 / 1. / JS / 2.10.
-inna- / 19 / 1. / SAS / 2.10.
iisuli / 27 / 2 / KOS / 3.10.
KAS / 32 / 4. / TYKS / 4.10.
vauvatoiveinen / 37 / 1. / - / 4.10.
sarasofia / 25 / 2. / - / 5.10.
Sunniva / 24 / 3. / PKKS / 5.10.
lullaby89 /24 /1. /K-SKS /6.10
Kajotar/ 26/ 1./ TAYS/ 6.10.
Ansukka / 34 / 4 /- / 8.10
Kasenja / 37 / 1. / - / 9.10.
jjjulia/21/2./EKKS ja 9.10
Tyttömasu/ 36v / 3. / - / 10.10

LA ei tiedossa tai määrittämättä.
Iita_82 / 31v / 2. / KYS/
Elviira 86 / 27 / 1. / SatKS / 8.-11.10.
elanor85 / 28 / 1. / TAYS / 11.-13.10.2014





Menetyksen kohdanneet:hug:

Kotikiss@ Rv 6+1


Päivitykset listaan merkataan keskustelussa punaisella.

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala[/QUOTE]

päivitetty
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille munkin puolesta!

Hyvä vauvatoiveinen että kaikki oli hyvin! Siellä se pieni ilmoittelee vain itsestään, toivottavasti kuitenkin olo helpottaa!

Mua vaivaa tänään ekaa kertaa niin kammottava huonovointisuus, että piti jättää työpäivä väliin. Oli kyllä mielenkiintoinen reissu labraan huonovointisena, ainakin tiedän missä siellä on vessat jatkon varalta... :$ Nyt vaan jänskäämään tuloksia, toivottavasti neuvolasta soitellaan jo huomenna, mutta en jotenkin usko että mun tuurilla tulokset tulisi nopeimmalla mahdollisella aikataululla.

senya 5+5
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani ja Kotikiss@:lle halauksia!

Sain varhaisultran ystävänpäivälle, kuinka tässä jaksaa odotella sinne saakka! Neuvolakin on sitten jo siitä seuraavalla viikolla. Etova olo aaltoilee ja pakottaa kyllä syömään säännöllisesti. Maha on varsinkin iltaisin todella turvoksissa, ihan jo itseä naurattaa tuo koko viikkoihin nähden. Toivon vaan että tällä kertaa säästyy pahemmilta pahoinvoinneilta, mun pitäisi aloittaa viimeinen harjoittelu ennen valmistumista ihan parin viikon sisällä ja gradukin pitäisi saada kasaan ennen vauvan syntymää. Onpahan ainakin hyvä tavoite valmistumiselle :)

Niin kai se on että mitä pahempi/väsyneempi olo tai enemmän oireita, sen suuremmalla varmuudella kaikki on kunnossa. Sillä ainakin yritin itseäni edellisessä raskaudessa lohdutella kun oksentelu jatkui voimakkaana. Täytyisi vaan yrittää olla stressaamatta, helpommin sanottu kuin tehty :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Moikka! Viime viikolla olin viel neuvolassa tekemässä testin ku näytti niin haaleetaa, mut nyt oli kaks selkeetä viivaa :) nyt pitäis olla rv 5+6 :) neuvola-ajan sain 17.2 :) Oireina ollu lievä etova olo, mut siis yllättävän hyvä olo, väsyttää kyl TOSI kovaa ja valkovuoto lisääntyny kovasti + tissit kipeet , muita oireita ei oo ilmaantunu.. :D ainii ja välillä nippailee alavatsassa ja varsinki ku yskäsee ni saattaa tuntuu repäsyjä. :)
Stressaa kyl sillon tällön, mut koitan vaa nauttia :) Mullaki toi maha tosi turvoksissa, näyttää tosiaa ku olis pidemmälläki raskaus.
Aika paljon tullu jo tänne odottajia! :) Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
kotikiss@:lle hirmusesti halauksia ja jaksuja! Todella kurja juttu :hug:

Turvotus Täällä ihan sama juttu, varsinkin iltaisin näyttää ihan oikeasti siltä, kuin olisin jo puolessa välissä raskautta :x Samaten kun päivisin käy lounaalla, niin johan vatsa turpoaa sen jälkeen. Yritä siinä sitten töissä vetää vatsaa sisään..

Äitiys/raskausvaatteita onko kukaan vielä miettinyt/ostanut?
Yhtään en muista milloin esikoista odottaessa ostin ensimmäiset raskaushousut. Sen muistan, että maha kasvoi tosi nopsaan ja omat housut jäi todella nopeasti pieniksi.. Nyt saan ainakin alkuun kaverilta lainaksi "babybeltin", joka lisää hetkellisesti omien housujen käyttöikää..

Oireita ei edelleenkään hirveästi ole. Iltaisin olen nukkumassa jo ysiltä, ei vaan yksinkertaisesti pysy silmät auki pidempään. Tissejä turvottaa ja tukkosuus vaivaa. Niin ja tää masun turvotus, jos se nyt oireeksi lasketaan :D

Mulla neuvola vasta 3.3!! Miten mä jaksan odottaa sinne asti :headwall:

dolly 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Oon miettinyt tota varhaisultraa. Kovasti tekisi mieli mennä ja varmistaa, että siellä todella on pikkuinen ja kaikki hyvin. Toisaalta pelottaa, että esim. sykettä ei löydy tai herää muuta huolta. Koska en oviksesta ole varma, kun ei yrittämällä edes yritetty vaan mentiin "tulee jos on tullakseen" ajatuksella. Että sitä kehittää tälläsestäkin ongelman ja murheen.
Millä perusteilla te ootte mennyt tai jättänyt menemättä varhaisultraan? :$

senya 5+5
 
Viimeksi muokattu:
KAS
Senya, itse olen kaikissa raskauksissa käynyt. Kun aloin esikoista odottamaan, oli hyvällä ystävällä vähän aiemmin todettu tuulimuna vasta np-ultrassa. Sitä en haluaisi. Eihän se VU siis takeita anna siihen, että kaikki hyvin menisi, mutta jotenkin se antaa varmuuden. Mulla on hyvällä ystävällä menehtynyt vauva rv25 ja tiedän, ettei turvallisia viikkoja ikinä ole.

KAS 5+3
 
Minä olen lapsettomuuspolin asiakkaana ja siksi varhaisultra kuuluu asiaan. Tosin meillä ei ehditty kunnolla hoitoja aloittaa, kun plussasin taukokierrolla ennen uusien lääkkeiden aloittamista. Ensimmäinen käynti on heillä ja sitten siirrymme neuvolan ja äitipolin hoitoon. Jos kaikki ei ole kunnossa, niin homma jatkuu sitten lapsettomuuspolilla. Mutta sitä en edes ajattele...
 
senya Munkin tekisi ihan tosi paljon mieli mennä, mutta olen kuitenkin päättänyt että jaksan odotella sinne nt-ultraan asti :) Esikoisestakaan en käynyt, en varmaan edes tiennyt että tämmöinen mahdollisuus on :LOL:

Täällä mennään päivä kerrallaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin :heart: Yritän olla stressaamatta ja olla positiivisin mielin, sillä itse tähän tuskin tässä tilanteessa voi millään tavalla vaikuttaa (muuta kuin elämällä terveellisesti ja huolehtimalla itsestään).
 
Itsekin olen pohtinut viime päivinä tuota varhaisultraa. Siitä tuntuu olevan montaa mielipidettä. Hintakin on kohtuu kallis ja jos se aiheuttaa kuitenkin vaan lisää huolta... :confused:

Osaatteko sanoa olisiko se kuinka suositeltavaa esikoisen ollessa kyseessä? Ei ole keskenmenoja alla tai mitään, joka tekisi ns. riskiryhmään kuuluvan (ainakaan tietääkseni). Mies oli sitä, mieltä ettei välttämätön. Hän osaa jotenkin luottaa siihen, että kaikki järjestyy. :)

Mulle muuten neuvolan täti sanoi puhelimessa lasketuksiajaksi 14.10., joten sen voi päivittää listaan. Voi olla, että tarkentuu sitten myöhemmin.

Äitiysvaatteista olen ainakin sen verran miettinyt, että aika moni vaatekaappini tunika varmaan menee aika kauan, mutta housut ovat varmasti suuren suuri ongelma. :D

elanor 4+0.
 
Ihanaa, uusia odottajia..tervetuloa ja onneksi olkoon! =)
Ja onnea minulta kaikille muillekin vielä! :heart:


vauvatoiveinen Hyvä että kilppariarvot on o.k.. :)
Minä oisin tänäaamuna mennyt arvojani tsekkaamaan, mutta jatkuva lähete labraan oli hävinnyt kuin tuhka tuuleen.. :| Lääkäri kirjottaa uuden lähetteen ja kuulemma to-pe voin mennä verikokeisiin.. Vähän harmittaa, että saan tietää arvoistani vasta ensi viikolla, kun ei ole mitään hajua millasissa arvoissa mennään.. :( Täytyy toivoa, että kaikki on hyvin tällä saralla, tyroksiiniannosta nostinkin jo yhdellä tabletilla..


senya Hyvä, että vielä tarkistavat vesirokon ihan oman mielenrauhasi takia :heart:

Ansukka Meillä pikku kakkonen on reilun vuoden ikäinen ja huhhuh mulla on meijerit nyt todellakin täynnä, kun lopetin imetyksen kuin seinään.. :D Olo on kyllä kauhea, kyllä sattuu rintamukseen..ei pysty nukkumaan kunnolla eikä pitämään lapsia sylissä jne..

Dolly Onnea nelivuotiaalle! :flower: Meillä esikoinen on myöskin 4-vee..
En osaa kans päättää testaanko vile digitestein ja millonka testais...toishan se mielenrauhaa jos viikot kasvaisivat.. Vähän jänskättää kun en saanut RFSU:n testistä tasavahvoja viivoja.. Clearbluen digitesti näytti eilen viikot oikein kyllä..

Iita Onko nykyään mahdollista päästä kunnan kautta ultraan, se olikin uusi tieto minulle..

Millä viikoilla ajattelitte käydä varhaisultrassa..?
Mulla on menneisyydessä raskauksissa ilmennyt keskeytynyttä keskenmenoa ym ja haluan että varmistetaan, että kaikki on kunnossa etten kuukauden päivät ole raskaana turhan tähden oireillen kunnes np-ultrassa sitten huomattaisiin, ettei kaikki ole miltä näyttää..
 
Niin ja lisäys vielä: Minulla kun on ollut noita keskenmenoja ym niin tuo varhaisultra on kyllä ehdoton vaihtoehto.. Mutta varmasti voitte ihan hyvillä mielin säästää pennosenne (aikamoinen säästö kyllä ;) ) ja hyvillä mielin odottaa np-ultraa! :)
 
Kajotar kyllä sä listalla olet. :) mulle tuli viime yönä joku kipukohtaus johon piti ottaa para-tabsi sen jälkeen helpotti. Tämä päivä mennytkin miettiessä että onkohan kaikki kunnossa. Pahoinvointia on kyllä ollut ihan kiitettävästi, jos vain luottaisi siihen enemmän.
Ruumää ja öttiäinen 5+6 huomenna poksuu :D
 

Yhteistyössä