Laskettuaika Lokakuussa 2014

Dolly: Oireet on yksilöllisiä ja osalla ei ole alussa mitään oireita. Ei siis kannata pelätä. Mullakin vaihtelee päivittäin :) Paineen tunne on selvästi vähentynyt eli on varmaan kroppa tottumassa muutokseen. Testin viiva kuitenkin mullakin koko ajan vahvenee...

Vauvis ja pieni 4+5

(on vielä tämä laskeminen opettelussa... korjailtu jo moneen kertaan...)
 
Viimeksi muokattu:
Dolly, ei mullakaan juuri oireita ole. Ehkä rinnat vähän hellinä, mutta senkin huomaa vain hyvällä mielikuvituksella.

Vähän epäillen suhtaudun vielä raskauden alkuun ja pelkään vielä vuodon alkavan. On niin aikainen vaihe vielä, ja kokemusta kemiallisesta aiemmin. Nyt kp 31, edellisessä kemiallisessa vuoto alkoi kp 32... Viikonloppu menee varmaan hermoillessa. Ensi viikolla onneksi testataan toiseen kertaan verestä hcg, niin selviää ainakin onko hormonin puolesta asiat kehittymässä kuten pitäisikin.
 
Dolly04 mulla ei ollut aikaisemmissa raskauksissa mitään oireita , loppuvaiheessa vessassa ramppaaminen vain.

Tässä raskaudessa on kamalaa nippailua koko mahassa, etoo kaikki lämmin ruoka ja vessassa todella saa ravata jo yölläkin.

Huomenna ajattelin itse soittaa neuvolaan ja varata aikaa. En ole vielä soittanut. Ollut jotenkin niin uskomaton olo. :)

Mä oon ihan fiiliksissä, ja haluaisin jo ostaa kaikenlaista ihanaa tarpeellista ja tarpeetonta pienelle ihmeelle. Täytyy yrittää itseään hiukan toppuutella. :D
Mulla kans tulee nyt 3 ja 4 vuotiaat lapset, niin jotenkin tuntuu tää kaikki uudelta ja pelottavalta. Jotenkin vaaan unohtanut kaikki odotuksene liittyvät asiat ja sen vauva arjen tavallaan. JA meilläkin kun on lapsilla vain 1v ja 13 päivää ikäeroa, niin se aika meni niin sumussa. Esikoinen ei edes kävellyt kun tytsy syntyi ja typyllä kaiken lisäksi vielä kova koliikki. Niin se aika kuultaa muistot <3 Odotan niiin innolla tätä uutta täydentämään meidän perhe täydelliseksi.
 
Juu ei mullakaan esikoista ootellessa ollut muuta kuin koko raskauden jatkuva nälkä :D
Muutenkin ensimmäinen raskaus meni niin helposti, enkö mistään ottanu stressiä.

Toisin on nyt, kun on jo ihan paniikissa et onkohan siellä oikeesti nyt ketään :D iski niin kaamee epätoivo, että töiden jälkeenhän sitä oli apteekkiin juostava hakemaan Clearbluen digitesti. No sieltähän räpsähti Raskaana 2-3 :)
Eka menin ihan paniikkiin et miten voi olla niin vähän kun nyt menkkojen perusteella 5+1, mutta mullahan oli ovulaatio tosi myöhään tässä kierrossa, joten ihan oikeinhan tuo näytti, hedelmöityksestä on nyt 2,5 viikkoa :)

On tää hurjaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jenni-Julia
Täältä ilmoittautuisi uusi odottaja mukaan, laskurin mukaan la 3.10., mutta mun kierto on kovin epäsäännöllinen niin saattaa ultrissa vielä tarkentua ja muuttua. Mulla on aikaisemmasta suhteesta 4v. ja tämä tuleva on nykyisen mieheni ensimmäinen. Loppuvuodesta aloitettiin yritys ja kolmannesta kierrosta tärppäsi :)

Olo on vielä jotenkin epätodellinen, vaikkakin hurjan onnellinen. Rinnat hiukan aristaa ja on raskaat, etova olo alkaa olla jatkuva seura ja masussa hiukan nippailee. Neuvolaan voisi soitella ens viikolla ja varhaisultra varata myös, jotta varmisutaan että masussa todella on joku ja oikeassa paikassa.

Listalle voi siis laittaa:
iisuli / 27 / 2 / KOS / 3.10.
 
Huhhuh kauhea turvotus. Olin aamupäivän koulussa tiukat farkut jalassa ja tuntu kyllä pahalta. Toivottavasti tämä turvotus tästä laskisi. Ollaan menossa lasten kanssa viikonlopuksi vanhempieni luokse enkä vielä viitsisi kertoa uudesta tulokkaasta kun niin alussa vielä ollaan..

Mitenkäs teillä, millon meinasitte kertoa raskaudesta muille? :)

Sunniva 4+5
 
Mä taidan uskaltautua jo tähän ketkuun :) plussasin viikko sitten ja omien laskujen mukaan LA on 4.10. Keskeytynyt keskenmeno oli tammikuussa 2012, esikoinen syntyi marraskuussa 2012 ja toinen keskenmeno toukokuussa 2013.

Iita_82 / 31v / 2. lapsi / KYS

Sunnuntaina tai maanantaina ajattelin tehdä digitaalisen testi. Jos se näyttää edelleen plussaa niin sitten soitan maanantaina neuvolaan ja kysyn mahdollisuudesta päästä alkuraskauden ultraan. Kiertokin on ollut niin epäsäännöllinen 28-34 päivää.
 
Kävipä huono tuuri. Oon töissä siis päiväkodissa ja sinne iski vesirokko. Jouduin ihan liian aikaisin kertomaan raskaudesta ja ihan omasta mielestäni väärällä tavalla. Ja kaikki ne, jotka ei sitä tänään kuullut tajuaa sen kyllä maanantaina, kun mut on siirretty toiseen päiväkotiin. Toivottavasti menee ohi nopeasti eikä iske tonne toiseenkin...
 
Nyt varmaankin kysyn ihan tyhmiä, mutta vaikuttaako vesirokko odottavaan äitiin/ vauvaan? Siis etkö Senya ole sairastanut lainkaan vesirokkoa vai?
 
^Ei äitiin, mutta varhaisessa vaiheessa voi aiheuttaa vauvalle epämuodostumia tai kehitysvammaisuutta. Mutta on kyllä erittäin epätodennäköistä. Silti sitä riskiä en ota eikä oikeastaan ollut vaihtoehtoakaan jäädä tonne.

Ja siis olen sairastanut vesirokon ihan varmasti lapsena, siitä ei ollut epäilystä. Silti pitää tutkia, että minkä verran mulla on vasta-aineita. Jos niitä on tarpeeksi, sitten kai saa palata töihin. Ei automaattisesti tarkoita ettenkö voisi saada uudestaan, vaikka se on sairastettu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenni-Julia
Heippa kaikille! täällä ilmoittautuu uusi lokakuun odottaja! Kuumeilin tuolla neljännestä haaveilevissa ja nyt yk 6 tärppäsi! Tämä siis tosiaan nelonen :) ikää löytyy 34v ja laskettu aika olis 8.10. laskurin mukaan. Kierto mulla on ollut 26-30 joten saattaa vähän heittää, mut ei noi aikaisemmatkaan lapset ole ennen laskettua aikaa syntyneet...

Raskausoireita mulla on ollut jo koko tän viikon ihan älyttömät menkkakivut jotka huipentui kunnon alaselkäkipuihin. Vessassakin on saanut juosta. Samantyyppiset odotustuntemukset oli kakkosesta alussa. :) Niin ja mahdoton alavatsaturvotus!!! Huhhuh! Niin ja mä imetän vielä, tuota meidän tämänhetkistä kuopustamme, tosin loppusuoralla ollaan, mutta kuitenkin. Tisseissä ei tunnu missään! :D
 
Heissan! Mäkii nyt tuun jo tänne, eilen plussasin, jee! :) Ja viel en oo tuolle miehellekkään kertonu ni pakko oli tulla jonnekkii purkautuu ;D nyt pitäs viel keksii joku hyvä/hauska tapa kertoo, ideoita? :)

jjjulia/21/2./EKKS
 
Tuosta perheen lisäyksestä kertominen on kyllä taiteen laji. Jotkut pystyvät hämäämään, toisten kohdalla arvataan ja sitten on nuo pakottavat syyt vielä erikseen.
Itse olen kertonut miehen lisäksi vain parille tuttavalle ja koko maailmalle tällä palstalla :), mutta pyrin kyllä salaamaan asian niin pitkään kuin suinkin on mahdollista. Varsinkin töiden suhteen on salaisuuden säilyttäminen tärkeää. (Taustalla epävakaa tilanne ja miesvaltainen ala jossa saa paikastaan auringossa taistella kynsin hampain eikä lapsen tekoon ole koskaan hyvää aikaa. Siis siihen äitiyslomaan.) Muutamia valkoisia valheita mm. tupakoinnin lopettamisen syystä on pitänyt kertoa. Mutta onneksi olen tuosta elämäntapa remontista puhunut jo ennen raskaus suunnitelmia.
 
KAS
Mä kerroin miehelle kuvaviestillä. Töiden takia ei nähty useampaan päivään :) Parille läheiselle kaverille olen kertonut... tai ovat osittain arvanneet, kun loppui tupakointi. Omille vanhemmille kerrotaan varmaan sitten np-ultran jälkeen. Samon lapsille.

Mulla on kanssa alamaha turvottanut, etenkin iltaisin. Huh.

Oliko moni ajatellut menny alkuraskauden ultraan?

KAS 5+0
 
Heippa! Täällä kans alavatsalla paineen tunnetta ja turvotusta. Häpykummun päällä ihan selvä "kohouma" jo.... Tissit on raskaat ja kipeät, etenkin iltaisin.
Muuten olo on onnellisen oireeton :)

Mulla lyhyt kierto (25pv), laskureiden mukaan siis tänään vasta 4+0, mutta epäilen hedelmöittymisen tapahtuneen hiukan aiemmin. Minähän plussasinkin jo laskureiden mukaisesti laskettuna 3+0 päivänä, joten hiukan epäilen :)

Varhaisultraan vähän tekis mieleni, mutta en tiedä siitä sitten... Tämä on eka raskaus ja raskauduin siis ensimmäisestä yk:sta, joten ei raskautumisessa ainakaan tunnu olevan ongelmia. Sen vuoksi tuntuisi ehkä "ylireagoinnilta" mennä, vaikkakin olishan se tyyppi ihana siellä nähdä :heart:

Elviira & tyyppi 4+0 (?)
 
Meillä mies varmaan jännitti testiä enemmän kuin minä, ja saikin tietää tuloksen heti, tekstiviestillä tosin kun oli jo lähtenyt töihin. Muutamalle kaverille olen kertonut. Saa nähdä kerrotaanko isovanhemmille jo varhaisultran jälkeen vai odotellaanko np-ultraan asti. Viime raskaudessa maha ainakin kasvoi jo alussa tosi selvästi, saa nähdä kuinka pitkään salaisuus säilyy. Ja ensi viikonloppuna pitäisi lähteä ystäväpariskunnan kanssa ulos, kuinkahan siinäkin selittelee miksei juo...

Varhaisultraan ollaan menossa, varailen ajan ens viikon alussa. Ultraa mietin siitäkin syystä, että saisi vähän suuntaa siihen missä vaiheessa mennään, kun kierto on epäsäännöllinen. Tässä kierrossa olen kyllä melko varma oviksen ajankohdasta (tuntuu mulla kipuna jommalla kummalla puolella alavatsaa), mutta siltikin, ainahan siitä voi erehtyä.

senya, hyvä että pääsit siirtymään pois riskialueelta, vaikka varmasti harmittavaa joutua kertomaan näin alkuvaiheessa. Turvallisuus kuitenkin ennen kaikkea!
 
No meillä mies kävi apteekista hakemassa testin ja vaikka olin päättänyt tehdä sen vasta seuraavana aamuna, oli se kuitenkin tehtävä samantien kun mies kotiutui! :D Kun vessassa piirtyi kaksi viivaa ja kun tulin vessasta ulos tikku kourassani, laitoinkin se tuon kaksivuotiaan käteen ja sanoin että vieppäs tämä iskälle! :) Samantien kyllä ilmoitin asiasta kuopuksen fb-ryhmässä ja illalla kuumeilevissa ja lähtipä anopillekin vielä kuvaviesti, :D Kun tiesi yrityksestämme, eikä ole mikään juoruilija! Varmasti lähiaikoina kerron myös yhdelle ystävälleni jolla vauvahaaveita myös, mutta varmaan muuten ei nyt sitten kerrota muille ennen np-ultraa, jos nyt vaan mahdollista. Alkuraskauksissa mä olen ollut aika nopeasti paisuva tapaus..
 
Minä en ole ajatellut kertoa vielä aikoihin. Sitten kun on pakko - ystäville ja perheelle vasta kun alkaa näkymään ja erikseen työnantajalle pitää tietty vapaiden takia kertoa ajoissa.

Ultra on tulossa muutenkin, kun olen hedelmöityishoidoissa ollut, niin seuraavat alkuraskautta vähän tarkemmin. Ensin katsotaan, että hcg-arvo nousee normaalisti, ja ultra on muutaman viikon kuluttua, jos sinne asti päästään.

Ehkä ultran jälkeen voisi niille ystäville kertoa, joiden tietää osaavan pitää asian omana tietonaan...
 
Ehdin jo kehaista, etten ole pahemmin mistään oireista ehtinyt kärsiä. No terve vaan pahoinvointi ja kauheat nipistelyt alavatsassa yskiessä. Helppoa, kun on joku flunssanpoikanen päällä.

Lisäksi olen stressannut tota vesirokkoa koko yön, vaikka järki sanoo että kaikki on ihan hyvin. Silti pitäisi jaksaa kokonainen viikonloppu odottaa, että asia etenee mihinkään suuntaan ja saisi sen mielenrauhan.
 
Lokakuun lutuset 2014

nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / laskettu aika


Stiina / 25 / 1. / - / 29.9.
Kotikiss@ / 28 / 3. / KYS / 30.9.
Jenni-Julia / 23 / 3. / SEKS / 1.10.
Ruumää / 26 / 1. / K-PKS / 1.10.
Bari / 27 / 2 / - / 1.10.
Dolly04 / 29/ 2./ - / 1.10.
senya / 20 / 1. / JS / 2.10.
-inna- / 19 / 1. / SAS / 2.10.
KAS / 32 / 4. / TYKS / 4.10.
vauvatoiveinen / 37 / 1. / - / 4.10.
sarasofia / 25 / 2. / - / 5.10.
Sunniva / 24 / 3. / PKKS / 5.10.
Elviira 86 / 27 / 1. / SatKS / 8.-11.10.
Kasenja / 37 / 1. / - / 9.10.
Iita_82 / 31v / 2. lapsi / KYS
iisuli / 27 / 2 / KOS / 3.10.


Päivitykset listaan merkataan keskustelussa punaisella.

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Lista päivitetty.. Ansukka ja jjjulia haluatteko listalle? ja jos joku huomaa jotain vinksallaan niin vinkatkaa.

Täällä alkoi tänään oksentaminen. :/ pitää vissiin ajatella että kaikki hyvin, mutta olisin mielelläni ollut ilmankin.

Ruumää ja öttiäinen 5+3
 

Yhteistyössä