Laskettelu raskaana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Harmaana kun vasta testasin... kierrukkaraskaushan siitä tuli. Ihan hassu olo... mutta ensimmäiseksi tuli mieleen:

Me ollaan menossa laskettelemaan viikoksi maaliskuussa... mutta nyt sitten tuli tämä ylläri. Uskaltaako sitä lasketella rakaana? kolmannella kuulla siis.

Olisi kyllä aika harmi jos ei pääsisi kun olen jo kohta vuoden sitä odottanut ja odottanut että vihdoin pääsisi jo... :/

Alkuperäinen kirjoittaja yolanda:
minä olin 25viikolla raskaana ku laskettelein. th sanoi että ihan vapasti ku kaikki oli menny muutenni niin hyvin

No eihän sillä mitään tekemistä ole sillä miten aiemmin on mennyt vaan se riskihän tulee eteen siinä jos kaatuu...

Itse odotan nyt kolmatta, mutta esikoista odottaessa olimme myös Rukalla viikon kun olin rv18 raskaana. Minulle oli alusta asti selvää, että en laskettele, kun olen raskaana. Se ei riitä, että itse on varovainen ja hyvä laskettelija, kun joukossa voi olla joku kusipääkin joka sitten törmää sinuun. Ei ollut minulle mikäänuhraus. Reissu myös varattu ennen raskauttani silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Harmaana kun vasta testasin... kierrukkaraskaushan siitä tuli. Ihan hassu olo... mutta ensimmäiseksi tuli mieleen:

Me ollaan menossa laskettelemaan viikoksi maaliskuussa... mutta nyt sitten tuli tämä ylläri. Uskaltaako sitä lasketella rakaana? kolmannella kuulla siis.

Olisi kyllä aika harmi jos ei pääsisi kun olen jo kohta vuoden sitä odottanut ja odottanut että vihdoin pääsisi jo... :/

Käytäpä järkeä, mikä harrastus vaan missä on kaatumisen vaara ei ole kovin suositeltavaa. Kiellettyä se ei ole, jokainen uskaltaa mitä uskaltaa. Minä en uskaltaisi koska kaatumiseen liittyy keskenmenon vaara. Vaikka aina sanotaan että sikiö on kohdun ja lantion suojassa, näin se onkin ensimmäiset viikot. Mutta kun kohtu kasvaa ulospäin, ei se enää suojaa lasta mm kaatumistilanteissa. Mietipä nyt jos kaadut mahallesi vauhdissa ja olet maaliskuussa 6 kuulla!?

hmm... ehkei se olisi maailman loppu, kunhan tietysti ottaa varovasti ja muuten. Onhan se nystyrä siellä sisällä aika turvassa kaikilta maailman kolhuilta joka tapauksessa noin pienenä...

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja yolanda:
minä olin 25viikolla raskaana ku laskettelein. th sanoi että ihan vapasti ku kaikki oli menny muutenni niin hyvin

No eihän sillä mitään tekemistä ole sillä miten aiemmin on mennyt vaan se riskihän tulee eteen siinä jos kaatuu...

No niinpä! Samahan se vaikka raskaus olisi mennyt ilman mitään vaivoja ja 100% hyvin koko ajan, se ei kuitenkaan estä siittä kaatumisesta tulleita ongelmia..

Ei muuten, mutta juuri tuo kaatuminen, pienikin voi olla vaaraksi..

Kaveri sai keskenmenon rv15 kun kaatui alimmalta portaalta ja laskettelussa kaatuminen on kuitenkin paljon vauhdikkaampaa..

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
itse en sinä talvena lasketellu ku olin raskaana, mutta toisaalta kävin kyllä muutaman kerran ratsastamassa.. eli ihan miten parhaakses näät... voi kai sitä kävelylläkin kaatua.. :whistle:

Ehkä se on eri asia kaatua kävellessä kun lentää laskettelurinteessä 5 metrin ilmalento ja mahapläts 6 kuulla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hmm... ehkei se olisi maailman loppu, kunhan tietysti ottaa varovasti ja muuten. Onhan se nystyrä siellä sisällä aika turvassa kaikilta maailman kolhuilta joka tapauksessa noin pienenä...

huono provo...

Eikäkö lähinnä yritän aivopestä itseäni vaan :)

Mutta luulen että kunhan lopulta menee aivoihin asti että olen raskaana niin sitten ei haluta enää lasketellakaan jos mitään riskejä.

Alkuperäinen kirjoittaja just ni:
itse en sinä talvena lasketellu ku olin raskaana, mutta toisaalta kävin kyllä muutaman kerran ratsastamassa.. eli ihan miten parhaakses näät... voi kai sitä kävelylläkin kaatua.. :whistle:

Ehkä se on eri asia kaatua kävellessä kun lentää laskettelurinteessä 5 metrin ilmalento ja mahapläts 6 kuulla. :)

no juu, tottakai se on vähän eri asia. :) Nää vaan on musta niitä päätöksiä mitä kukin teke kohdallaan ihan itse, eikä me täällä oikein voida antaa mitään selkeetä vastausta..omia mielipiteitä vaan... :whistle:

no juu, tottakai se on vähän eri asia. :) Nää vaan on musta niitä päätöksiä mitä kukin teke kohdallaan ihan itse, eikä me täällä oikein voida antaa mitään selkeetä vastausta..omia mielipiteitä vaan... :whistle:

niinpä se on :)

jos multa katilona joku kysyy niin enpa lylla kenellekaan suosittelisi

Khyll mä olen lasketellut, ajanut moottorikelkalla ym...
Onhan ne riskinsä auton kyydissa, liukkaalla tiellä jalan tai mitä jos joku tyrkkää portaissa sut nurin :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Rakastunut:
Onhan ne riskinsä auton kyydissa, liukkaalla tiellä jalan tai mitä jos joku tyrkkää portaissa sut nurin :headwall:

No niin just joo, se riski että joku tyrkkää sut portaissa onkin tosi olennainen. Lasketellessa taas aina sattuu, kokoajan joku kaatuu. Liukkaalla tielläkin kaatuminen on eri asia kun kaatua ilmalennosta mahalleen mäenrinteessä. Ota sinä riskiä ja koputtele päätäsi ihan rauhassa, minäpä ajattelen ensisijaisesti omaa rakasta vauvaani, lasketella ja moottorikelkkailla kerkeää sitten myöhemminkin. Vai onko se tyhmää että ei halua ottaa niin isoa riskiä että lähtisi laskettelurinteeseen maha pystyssä? Kyllä suurin osa taitaa toisin päin tämän asian nähdä, vastuutonta se minusta on jos joku siellä sukset jalassa viilettää vauva mahassaan. Sama asia kun olisi vauva mukana kantorepussa laskettelurinteessä.

Alkuperäinen kirjoittaja idiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Rakastunut:

No niin just joo, se riski että joku tyrkkää sut portaissa onkin tosi olennainen. Lasketellessa taas aina sattuu, kokoajan joku kaatuu. Liukkaalla tielläkin kaatuminen on eri asia kun kaatua ilmalennosta mahalleen mäenrinteessä. Ota sinä riskiä ja koputtele päätäsi ihan rauhassa, minäpä ajattelen ensisijaisesti omaa rakasta vauvaani, lasketella ja moottorikelkkailla kerkeää sitten myöhemminkin. Vai onko se tyhmää että ei halua ottaa niin isoa riskiä että lähtisi laskettelurinteeseen maha pystyssä? Kyllä suurin osa taitaa toisin päin tämän asian nähdä, vastuutonta se minusta on jos joku siellä sukset jalassa viilettää vauva mahassaan. Sama asia kun olisi vauva mukana kantorepussa laskettelurinteessä.

Kai mullakin on oikeus mielipiteeseen ja jos et tiennyt, toi pää on tossa sen takia, koska itse kaaduin 4 viikkoa sitte, mursin ranteeni, seuraavana vkl kun käsi kipsattiin naapurin juoppoteini tyrkkäs portaissa nurin, kun huomautin kaljapulloista pitkin pihoja! Tiedän, jotta on riskaa touhua, mutta olenpas kaksi lasta synnyttänyt terveenä, vaikka harrastuksia en ole raskauksien ajaksi jättänyt.

Yhteistyössä