Lasketko perintorahoja etukateen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Odotatko saavasi perintoa vanhemmiltasi? Lasketko ja suunnitteletko tulevaisuutta sen varaan? Olisitko vihainen jos et perisi vanhemmiltasi yhtaan mitaan? Tai jos sisaruksesi perisi ja sina et (pelkastaan siita syysta etta vanhempasi ovat sita mielta etta taloudellisesti sinulla pyyhkii hyvin etka mitaan perintoja tarvitse).

Äidille olen sanonut, että kuluttaa! Toivon, että myy talonsa ja hankkii kivan pienen kaksion ja käyttää loput matkusteluun tai kentis vaikka yksiöön espanjassa.

Faijalle taas ehkä hieman kannan kaunaa siitä että jätti kaiken rempalleen eikä siltä suunnilta siis ole tulossa edes niitä mummon reseptikirjoja tai ihanaan talvikyläaiheista seinäryijyä perintönä. Velkansa saa viedä vaikka hautaan. Ja kunta maksaa hautaamisen. Perkele!

Äidille olen sanonut, että kuluttaa! Toivon, että myy talonsa ja hankkii kivan pienen kaksion ja käyttää loput matkusteluun tai kentis vaikka yksiöön espanjassa.

Faijalle taas ehkä hieman kannan kaunaa siitä että jätti kaiken rempalleen eikä siltä suunnilta siis ole tulossa edes niitä mummon reseptikirjoja tai ihanaan talvikyläaiheista seinäryijyä perintönä. Velkansa saa viedä vaikka hautaan. Ja kunta maksaa hautaamisen. Perkele!
Asian sivusta - onko sattumalta ryijy Irmeli Gronlund'n "Talviuninen"?

En laskenut. Ei tullut edes mieleenkään.

Itseasiassa samoja sanoja käytin kuin rOs eli rahat liikenteeseen.

Ei mikään rahasumma/perintö kuitenkaan tuo sitä menetettyä ihmistä takaisin.

Ja jos olisi ollut kärhämöiviä sisaruksia niin heille olisin oman osuuteni luovuttanut tapeltavaksi. Itse tappelin keskenäni vain surun ja ikävän kanssa.

Ajan kanssa ovat hiukan laimentuneet mutta läsnä ovat aina.

Niijuu. Olen mä jo kertonut kaikille sukulaisille senkin, että kun mummosta aika jättää niin otan sen eteisen lipaston. Siinä on kymmenen kerrosta maalia eikä kukaan halua sitä kunnostaa mutta kun sen vasemmanpuoleisen pikkulaatikon avaa niin isoisä on ihan siinä ja tunkee piippuunsa sitä niin ihanasti tuoksuvaa tupakkaa.

Mitään perintörahoja ei ole tulossa. Äidin jäämistö oli pahasti velkainen ja kun isästä joskus aika jättää, ei sieltäkään mitään perintörahoja ole odotettavissa. Jotain pientä irtaimistoa ja muistoesineitä on varmaan luvassa sitten, etenkin ajalta kun vanhempani olivat vielä yhdessä, ennen kuin "äitipuoli" tuli kuvioihin.

En laskeskele (ja toisen vanhempani olen jo perinyt, olen ainoa lapsi) mutta tiedän varmuudella realistisesti että kaksi perintöä on vielä tulossa. En elä myöskään odottaen niitä (ihan on oma kohtuullisen hyvä toimeentulo) mutta on siinä se ajatuksellinen turva että tietää että joku päivä tulevaisuudessa tulee olemaan velaton eikä tarvitse suunnitella taloutta enää kovin tarkasti.

En odota saavani, mutta vaikka jotain tietysti saan, en siitä pääse nauttimaan kuitenkaan. Ihmiset elävät nykyään niin vanhaksi, ettei tuollaisella ole mitään merkitystä. Jos nyt 20 vuoden päästä jotain saisinkin, niin mitä sitten. Juuri nyt sillä olisi vielä kenties vaikutusta elämääni, mutta ei enää kun olen itsekin jäämässä eläkkeelle.