Lasketaanko lain mukaan äidin kotona olo "työksi" eron tapahtuessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vipistiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei ap, katso tuolta kirjoittamastani linkistä. Siellä on useampia kysymyksiä aiheeseen liittyen. Itse en nyt näköjään saanut kiinni tuosta teidän tilanteestanne :D

Maksoin ensimmäiset 6 kuukautta ja olen ollut lapsen kanssa kotona koko tämän ajan. Mies on maksanut laskut ja lainanlyhennykset. Säpäle Harmaana, sun linkkis on korvaamaton!! Sieltä löysin kyllä vastauksen kysymykseeni! :)

Eikä tässä nyt ole pääasiana rahasta tappeleminen, haluan vain että oikeus toteutuu tässä asiassa myös mun puolelta enkä mene vain antamaan kaikkea miehelle puhtaasti "huonosta omastatunnosta" koska ollaan erottu ja lapsi muutta minun kanssani. Henkinen puoli tässä on se tärkein tällä hetkellä ja ero on aina kova paikka. Enkä tätä riemusta kiljuen tee....

Hei kaikille!
Onko tämä totta ja onko minulla mitään oikeutta pyytää maksamiani korkoja takaisin, koska jos mies joskus myy talon, niin hänhän saa kaiken voiton itselleen koska laina ja talo on kokonaan hänen nimissään?

Niin tietysti, aivan kuten jos myisitte nyt talon vieraalle ihmiselle, se vieras ihminen saisi tulevaisuudessa mahdollisen voiton itselleen, eikös? :)

Jos laina nyt siis tosiaan siirtyy kokonaisuudessaan miehelle niin, että sinulle ei jää mitään maksettavaksi, olisin aika tyytyväinen. Sinullahan olisi ollut asumiskuluja joka tapauksessa, joten en stressaisi niistä koroista.
Voittehan te myydä talon, jos siitä saa tällä hetkellä hyvän hinnan.

Mä en tajua nyt yhtään. Eikö se ole vain reilua, että olet maksanut ne korot, jos mies on maksanut kaiken muun (siis myös ei-omaisuutta-kerryttäviä kuluja). Eli olet osallistunut myös yhteisen elämänne kustannuksiin.

Yhteistyössä