lapsuumuisteloa, sanottiinko teillä lapsuudessa, että teitä rakastetaan vanhempien taholta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakkauspakkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakkauspakkaus

Vieras
en koskaan kuullut, että kumpikaan olisi sanonut rakastavansa minua, senpä takia pidänkin tärkeänä sanoa lapsilleni, kuinka rakastan, äiti rakastaa sinua<3, ja meillä lapsetkin sanovat., että rakastan sinua äiti, tai isi

jostain syystä lapsille se on niin luontevaa sanoa rakastavansa, mutta vaikka mies sanoo usein rakastavansa, on vaikeaa sanoa se aikuiselle, en tiedä, miksi , vaikka rakastankin

Ei koskaan. Eikä koskaan halattu. Vain pieniä pidettiin sylissä. Oisinkohan ollu suunnilleen 8-9v kun äiti sit kerran otti syliin kun muut oli pihalla, rimpuilin pois siitä ku oli niin outoa...

Omat lapset sit saavat kuulla että äiti (ja isä) rakastaa, ja saavat halauksia ja muutenki läheisyyttä.

Joo ei meilläkään koskaan sanottu, eikä halailtu. Itse olenkin aivan kauhea halimaan poikaa ja kerron joka päivä miehelle ja pojalle, että rakastan heitä. Se on se yksi asia, jossa koen onnistuneeni vanhempana.

ei ikinä. ainoa läheisyys mitä sain lapsena oli fyysinen väkivalta. äitini puhuessaan meille käytti henkistä väkivaltaa ja mollaamista. isä oli joskus empaattinen.

Hienoa lukea näitä juttuja, ja huomata että meidän sukupolvemme voi näyttää rakkautensa ja sanoa sen!
Lohduttaa myös, että muilla on ollut samoja kokemuksia. Itse olen ollut äidilleni tästä katkera, mutta nyt ymmärrän, että tavat ovat olleet erilaisia ennen.