Lapsuuden väärinkäsitykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Samu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin sitten luulin kans että pekkaspäiviä on vaan talvella, liittyen pakkaseen. Ja isä sanoi aina että Rantajuurakon Torsti soitti..ja mä luulin et se oli joku sen kaveri oikeesti :whistle:

Luulin, että kaikki ajattelee suomeksi, vaikka ne puhuis jotain muuta kieltä.

Olin siinä uskossa, että umppari tulehtuu aina, jos nieli purkan. Ihan kauhea paniikki, ku purkan nielin, enkä uskaltanu kertoa kelleen siitä.

Mies luuli, että tunturit on tehty asfaltista.

Alkuperäinen kirjoittaja kenkele:
ja vielä et luulin että ennenvanhaan kaikki oli mustavalkoista kun värejä ei oltu keksitty:)

samoin :D

ja kun kakku laitettiin uuniin niin ei saanut puhua mitään eikä tehdä mitää mitä lähtee ääntä ettei se laskeudu, meninkin sit aina nukkumaan. :D (äiti oli varmaan onnellinen, ilmankos meillä olikin usein kakkuja, kun en muuten nukkunut päikkäreitä)

Jos syö siemeniä, mahaan kasvaa puu. Jos pureskelee kynsiä, sormet lyhenee. Jos syö sängyssä niin, että tulee muruja, ja murut joutuu silmiin, sokeutuu. Ja nää oli ihan mun mutsin opettamia.
Mietin myös pienenä, ennenkuin olin ikinä nähnyt lentokonetta irl, et miten ne ihmiset mahtuu sinne sisään, kun telkkarissa se kone näyttää niin pieneltä :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja hansu:
Alkuperäinen kirjoittaja Samu:
Alkuperäinen kirjoittaja hansu:
Alkuperäinen kirjoittaja Samu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Jos syö hiuksia, tulee matoja mahaan.

Tai jos syö lunta!:D

Jos syö lunta niin voi oikeesti tulla matoja. Se ei ole mikään lapsuuden aikanen uskomus.

Mistäs ne toukkaset sinne lumeen ilmestyy?

En muista mikä öttiäinen munii sinne lumee... sellanen musta pieni, olisko ollu joku haisulainen tai muu vastaava...keväisin usein menee lumenpinnalla.

Tää on totta. Meillä äiti lopetti lasten lumen syönnin sillä että sulatettiin lunta kotona ja sitten tutkittiin sitä niin siellä oli kaiken näköistä allöttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ja isä sanoi aina että Rantajuurakon Torsti soitti..ja mä luulin et se oli joku sen kaveri oikeesti :whistle:

Mikä hemmetin Rantajuurako Torsti? :D

no se on sen Selänpään soittajan kaveri ;) eli kun pääsi paukku isä sanoi Selänpäästä soitettiin

Kun nainen tulee tiettyyn ikään niin vatsa alkaa paisua. Sitten kun vatsa on riittävän iso, nainen menee sairaalaan ja lääkäri leikkaa vatsan auki ja ottaa vauvan pois. Vauvoja tulee niin monta kuin naisen kohtaloon on merkitty. Jos multa kysyttiin kuinka monta vauvaa mun kohtaloon on merkitty niin vastasin ettei yhtään, mun kohtaloon on merkitty vain koiria :D

Veljeni oli juuri pääsyt intistä ja liimaili ohi on 180-tarroja. Tietenkään en voinut kysyä mitä tuo ohi on 180 tarkoittaa vaan päättelin sen sitten itse.. Veljelläni on raskas kaasujalka ja sai silloin jatkuvasti ylinopeussakkoja. Aattelin sen tarran olevan joku kunnialätkä, kun nyt se on ajanut yli 180km/h.. :laugh:

Mä luulin aina pienenä, että automaattivaihteisessa autossa se vaihdekeppi liikkuu niinkuin kitt autossa itsestään kun laatikko vaihtaa vaihteen. Mikä äimistys olikaan kun olin automaatti aihteisen auton kyydissä ja auton liikkuessa vaihdekeppi ei liikkunut itsestään mihinkään :o

Mä luulin että kaupan tädit asuu kaupassa, lääkärit sairaalassa, kerho tädit kerhossa jne..
Totuus valkeni kun mein naapuriin muutti lääkäri ja hän ihan asui siellä omassa talossaan :whistle:

mä ajattelin että tottakai kaikki osaa suomea, paitsi venäläiset ja kiinalaiset ku niillähän on ne ihmekirjaimet. kirjoitin lapsena fanikirjettä eräälle filmitähdelle enkä päässyt alkua pitemmälle ("I'm a little gril from Finland") ku tajusin et miksen mä kirjota tätä kotimaisella.. :whistle:

niistä paltureista mitä mutsi suolsi pitääkseen mut lamaantuneena kauhusta koko lapsuuden, vois kirjoittaa kirjan :|

Mä taas luulin, että kun telkasta vaihtaa kanavan, niin se vaihtuu kaikilla ihmisillä jotka televisioita katsoo ympäri suomea. Monasti kävin itseni kanssa kamppailua, kun tölsyssä oli joku tylsä ohjelma, että uskallanko vaihtaa kanavaa vai en, jos se jotain kuitenkin kiinnostaa :)
Luulin myös että laskut voi vaan repiä, jos niitä ei halua maksaa (voi kun voiskin)

Yhteistyössä