lapsiveden tikhkuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsellä kävi samoin. Tilanne ei sinällään vaarallinen, mut koska viikkoja noin vähän, kannattais käydä lääkärissä. Itsellä alkoi tihkumaan rv. 33, ja lopulta jouduttiin viikkoa myöhemmin käynnistämään, kun kohtu ei enää ollut "steriilissä " tilassa.

sepä se, kun en ole varma onko se lapsivettä vai jotain muuta. kohdunsuu on kiinni ja kaulakanavaa yli kolme senttiä jäljellä. voiko se edes olla lapsivettä?

Jos lapsivettä tihkuu, kalvo on rikki ja tulehdusriski ilmeinen. Voi olla hengenvaarallinen sikiölle. Eli reippaasti neuvolaan soittamaan. Ja jos puhelimeen sattuu joku pölvästi, joka väittää, että lapsivettä tulee aina lorisemalla ja tihkumalla tuleva ei ole lapsivettä- ÄLÄ USKO. Noin minulla kävi. Soitin ja sanoin, että ihan vähän on tullut lapsivettä ja kätilö puhelimessa sanoi että varmuudella ei voi silloin olla lapsivettä, koska sitä kyllä tulee ttä lorisee. No lapsivettähän se oli (yksinkertainen sticks-testi). Jos tilanne olisi jatkunut pitkään, olisi voinut käydä hullusti.

Voi olla ns. korkea vedenmeno. Kalvot alhaalta ehjät, mutta reikä jossain ylhäällä. Minulla kävi näin raskausviikolla 30 ja makasin loppuajan sairaalassa. Käynnistettiin vk. 35. Toka raskaudessa samoin kävi vk. 36 ja alkoi syntyä itse vk 37. Kummassakaan tapauksessa ei päästetty enää kotiin tulehdusriskin takia. Lapsiveden tuoksu on makeahko, siitä sen tietää.

olin jo osastolla muun syyn takia viime viikolla, silloin tutkittiin tarkasti kaikki paikat. edellinen synnytys lähti käyntiin vesien menolla ja sitä tuli kyllä lorinalla litra kaupalla. en usko että se on lapsivettä, mutta jos se pystytään tsekkaamaan yksinkertaisella menetelmällä neuvolassa, niin pitänee käydä! eikö lapsivettä ikäänkuin muodostu kokojan lisää?

Juuri soitin neuvolaan omasta tapauksestani ja täti sanoi vaan ettei kannata hötkytä jossei puoltakaan desiä tule. Sidettä neuvoi pitämään, että väri selviäsi.
Äitipolille pitäisi mennä kuulema tarkastamaan jos haluaa, nla:ssa ei onnistu.

paa side pöksyihin ja siitä voi punnita paljonko vettä lorissut.Ja jos se tuoksuu spermalle,on se lapsivettä.
Eron haistaa kyllä.
Valkovuoto tuoksuu enemmän jugurtille...=)

AINA on varmistuttava TIKKUTESTILLÄ onko neste lapsivettä 24 h kuluessa. EI ole lainkaan harvinaista pieni tiputtelu, jolloin aloitetaan antibioottihoito varmuuden vuoksi jos on liian varhaiset viikot. Ja tiedoksi, että ns Lackmustesti, eli pahvinauhalla tehtävä indikkatiotesti EI TODELLAKAAN OLE LUOTETTAVA! Itse saatoin vauvani vaaraan kun uskoin tuota em.Lackmus-testiä, elin viikon luulossa, että neste ei ole lapsivettä. Vauva olisi voinut vaikka kuolla tulehdukseen.