LAPSIVEDEN TIHKUMISESTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Mistä tunnistaa jos lapsivettä tihkuu pikkuhiljaa? Mulla pöksyt on ollu vähän väliä märät mutta virtsaa se ei ole koska ei haise, onko jotain niksiä mistä tietäs onko se lapsivettä?

No se tihkuminen ei ole niin kovin vaarallista. sisätutkimuksella kätilö voi varmistaa. Mutta lapsiveden tuloa ei voi estää pidättämällä ja sitä hulahtaa pikkuisen enemmän silloin, kun nouset seisomaan istuttuasi tai oltuasi makuulla. Voi se olla valkovuotoakin.

Mitkä on raskausviikot?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras 17:
heti äitipolille! On tulehdusvaara, ja käynnistävät synnytyksen. Mulla on käynyt molempien lasten kanssa niin.

Ei nyt noin tulenpalavaa kiirettä ole. Minuakin seurattiin 2 päivää ennen kuin käynnistettiin

Mulla tihkui kotioloissa varmaan viikon. Meinasin, että on valkovuotoa (mulla on aina ollut tuo vuoto runsasta). Sitten sitä alkoi tulla enemmänkin ja sairaalassa tarkkailtiin vielä viikko.

esikoisen synnytys alkoi sillä, että vettä tuli tihkumalla (rv 40+1, syntyi 40+2).
Mutta muutaman tunnin päästä alkoi myös säännölliset supistukset, joten ei tarvinnu sen enempiä miettiä.

heti äitipolille! On tulehdusvaara, ja käynnistävät synnytyksen. Mulla on käynyt molempien lasten kanssa niin.

Ei käynnistetty mullakaan, kotiin odottelemaan vuorokaudeksi. Ja sit näytille uudestaan sovitusta, taas kotiin ja yöllä sit lähdettiin synnyttämään. Syntyi rv 39 + 5.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla käynnistettiin muutaman tunnin kuluessa.

Sulla on sitten ollut varmaan tulehdusarvot jo koholla

Sitä en tiedä, kun ei kukaan ikinä kerro mitään äitipolilla. Sanottiin kuitenkin, että kun lapsivettä alkaa tihkua, pitää heti ottaa yhteyttä sinne ja käynnistetään juuri tuon tulehdusvaaran takia. Tosin mulla oli toinen silloin 40+3 ja toinen 39+5.

Ei se vaarallista ole jos tihkuu niin ettei sitä huomaa...lapsivettä tulee kokoajan lisää. Ainahan voit käydä tarkistuttamassa tilanteen synnärillä jos huolestuttaa. Yleensä on vielä niinkin että vaikka vedet tulisi oikein kunnolla niin pyydetään odottamaan että supistukset alkaa ennenkuin synnärille.

Täällähän oli just pari päivää sitten ketju Young mom...sehän oli just joku vuorokauden synnärillä vesien menon jälkeen ennenkuin vauva syntyi..kaverilla meni vedet ja vauva syntyi 2 päivän päästä. Mutta AINA kannattaa mennä käymään näytillä jos huolestuttaa!!!!