Mistä erottaa lapsiveden ja valkovuodon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puoliväli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puoliväli

Vieras
Hmm, tulee kirkasta nestettä aika paljon yleensä vessakäynnin jälkeen. Oon ajatellut, että olisi valkovuotoa tai virtsaa (pikkarit värjäytyy joskus kellertäviksi), mutta nyt oon huolestunut että mitä jos näin ei olekaan... vaan olisi lapsivettä.
Ja raskaus on kohta puolessa välissä.

Mulla vedet oli ainakin ihan selkeästi juoksevaa vettä. Verestä ihan punaista, mutta kuitenkin ihan selkeästi tunnistin lapsivesiksi vaikka sitä tuli korkealta ja vähän kerrallaan. Hajusta en tiedä, koska haisi veren vuoksi ihan raudalle ylläri ylläri, mutta en olisi voinut valkovuodoksi sekottaa. Pissan ja vesien välillä olisin voinutkin sekoilla hetken...

Sinuna menisin tarkistuttamaan asian, niin ei tarvitse turhaan murehtia. Itse en erottanut, mutta mulla lorahti vain kerran housut märäksi. Lapsivedeksi luulin, mutta synnärillä jollain testitikulla tarkistivat ja olikin valkovuotoa. Pisan erottaa kyllä hajusta yleensä.

Mulla oli ihan loppuraskaudessa todella vetistä ja runsasta valkovuotoa, josta jouduin todella miettimään, oliko se vettä vai ei. Siitä jäi kuitenkin pikkareihin valkoista tahraa, minkä perusteella päättelin kyseessä olevan valkovuodon.

Lapsivettä tulee lapsivesimelonista, ja valkovuoto on kastikemaista. Eli ei tule samasta paikasta...

Ei vaan lapsivesi selkeästi nestemäistä, kirkasta ja ei ehkä niin 'liukastavaa' ja 'paksua' kuin tuo normaali emätinjuttu

Tarkistuttaisin neuvolassa. Mulle antoivat lakmus-paperia kotiinkin, että sain tarkistaa epäilyttävässä tapauksessa, että kumpaa oli. Testipaperi värjäytyy lapsivedestä.

Itse epäilin päivän pari ja hakeuduin synnärille, jossa lääkärikin epäili, että olisi vain valkovuotoa, mutta prom-testi sitten kertoikin, että oli lapsivettä. Kannattaa siis mennä tarkistamaan. Mulla oli silloin jo rv 38, joten käynnistettiin ja lattialla leikkii nyt terve tyttö. Toivottavasti sulla valkovuotoa

Joo, ei erota välttämättä mistään. Itse yliaikastarkastuksessa lapsivesitestissä positiivinen, vaikka itseni ja erityisesti neuvolan mukaan vain vetistä valkovuotoa. Käynnistykseen meni samantien.

Mulle ainakin synnärillä neuvottiin, että paperinpala tai kaksi pikkuhousuihin. Lapsivesi menee paperista läpi mutta valkovuoto jää paperille. Ja itsellä ainaskin se oli sitä lapsivettä.

Minäkin luulin omani olevan valkovuotoa. Synnytyksessä, kun kätilö kävi puhkomaan kalvoja,niin eipä ollut mitää puhkottavaa eikä siis myöskään lapsivettä. Ei tietoa kuinka kauan tyttö joutui olemaan ilman vettä, mutta pääasia, että nyt on sylissä täysin terve reilu 1-vuotias! <3

Synnytysvalmennuksessa neuvoivat, että side housuihin. Lapsivesi kastelee siteen kokonaan, kun taas valkovuoto jää vain siihen keskelle.

No jo on ollut neuvot. Ei meinaan kyllä pidä paikkaansa, sillä jos lapsivettä tihuttaa niin ei kyllä kastele koko sidettä. Toisekseen nykyiset siteet ovat niin imu kykyisiä, että jollei sitten oikein kunnolla lapsivesi mene niin hyvin ne lorahdukset niihin imeytyy.. Mulla siis lorahteli kolme päivää siteeseen ;) ja lapsivettä tosiaan oli

Yhteistyössä