Mistä tunnistaa lapsiveden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viima"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viima"

Vieras
Nyt viikkoja 34 ja alkanut mietityttään et onko vaarallista jos lapsivettä tihkuaa etkä huomaa sitä. Valkovuoto on runsasta mut välillä pikkuhousunsuoja kastuu märäksi nopeasti. Eli mistä mä tiedän onko se valkovuotoa vai lapsivettä???

neuvolassa testaavat sen semmoisella ph-nauhalla siitä pikkuhousun suojasta. Käy tarkastuttamassa, jos asia vaivaa. Useimmiten synnytys käynnistyy tai käynnistetään 3 vrk sisällä lapsiveden tulosta tai joskus reikä lapsivesi kalvossa menee umpeen itsellään. Jos lapsivesikalvossa on reikä, se altistaa sikiön tulehduksille.

nehän voi neuvolassa mitata jollaki liuskalla tihkuukko sieltä lapsivettä vai mitä... minusta lapsivesi haisee jotenki spermanhajulta.
mieki luulin että mulla tihkuu, mutta se ilmeisesti oli vain ihan pissaa, sitä jotenki tunrtuu ettei tiiä
mistä sitä tullee ja mitä.

Unohdin sanoa: Jos lapsivettä tihkuu, ottavat mieluusti sinut polille ja antibioottitippaan, sillä pöpöt elävät mielellään lapsivedessä ja voivat päätyä vauvaankin. Käy polilla, tarkistavat asian ja pääset huolesta!

myönnän, olen haistanut sitä ja tuoksuu imelälle. voi kikkares, täytyy varmaan huomenna käydä siel neuvolas... tätä on kyllä jatkunut jo pidempään. oon vain niin kovin huolissani kaikesta.

Älä jää huomiselle odottamaan! Otapa nyt puhelimitse yhteyttä omalle synnytysosastollesi ja kerro tilanne, että epäilet lapsivettä tihkuvan kun tulee noita lirahteluja. Aina kun kyseessä on lapsivedenmeno epäily on otettava yhteyttä joko neuvolaan, äitipkl:lle tai kun nämä eivät ole auki niin synnytysosastolle!!! Älä nyt huolehdi vaan mene testauttamaan se, side pöksyihin, saavat siitäkin tutkittua sen jos juuri sillä hetkellä ei vuotoa olekaan, yleensä ottavat myös emättimestä vanutikulla näytteen myös!