Lapsiveden puuttuminen. :(

klik
Raskautta on mahdollista jatkaa myös ap:n tilanteessa. Vauva ei kohdussa kärsi veden puutteesta, sillä se saa kaiken elintoimintihin vaadittavan istukan kautta. Jotkut perheet eivät halua keskeytttää raskautta lainkaan, joillekin raskauden edistyminen jo pitkälle on syy siihen, että vauva saasyntyä ja kuolee luonnollisesti. Tämä on harvinaista, enkä sano, että ap:n niin pitäisi tehdä. Tuon vain näkökulmana esiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Voi ei, ei voi olla totta :'( , mä just nyt sen huomasin ja luin, ei ole hyvää tilanne :( , ajatteletko keskeyttää sitten? Ehkä se on parempi kun elää pelossa, ei ole kiva tilanne ei :ashamed:
Keskeytys on inhimillisintä nyt, kun tilanne on, mikä on. :( Kysyin kyllä erikseen lääkäriltä mahdollisuuksista, ei antanut paljoakaan toivoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja klik:
Raskautta on mahdollista jatkaa myös ap:n tilanteessa. Vauva ei kohdussa kärsi veden puutteesta, sillä se saa kaiken elintoimintihin vaadittavan istukan kautta. Jotkut perheet eivät halua keskeytttää raskautta lainkaan, joillekin raskauden edistyminen jo pitkälle on syy siihen, että vauva saasyntyä ja kuolee luonnollisesti. Tämä on harvinaista, enkä sano, että ap:n niin pitäisi tehdä. Tuon vain näkökulmana esiin.
Istukkaa ei ihme kyllä tutkittu. Oletin, että olisivat ottaneet koepaloja. Mutta ilmeisesti munuaisissa ilmenneet ongelmat kuitenkin ovat niin selvät, että ei kannata jatkaa. Mietitään tässä koko perhettä ja sikiötä etenkin ja hyvin selväksi tuli lääkärien mielipiteet tilanteesta, vaikkeivat tosiaan suoraan voinu kukaan niistä keskeytystä suositella. Kamalampaa olisi se, että raskaus jatkuisi loppuun asti sen mitättömän pienen toivonpilkkeen kera ja sitten muuten valmis vauva kuolisi siihen, että keuhkot ovat paskana ja munuaiset myös. :( Ei olisi oikein ketään kohtaan. Ja tosiaan mahdollisuus vauvan selviämiseen tässä tapauksessa on niin pieni, etten halua lähteä sille tielle.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja Sussu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Sussu:
Miksi abortti, jos lapsi on kuitenkin vielä elossa? Kaikki voi kääntyä vielä hyväksi?
Ihmeparantumisen avullako?
Tuskin. Ikävä kyllä :/
Mut miksi ei voi odottaa että se vauva kuolee luonnollisesti?
Mun täytyy sanoa, että vaikka oon abortin vastustaja muuten, mutta kyllä tällaisessa tilanteessa olisin itsekin kuitenkin sen kannalla...voimia ap:lle!!!
 
vieras
Voisko ton vielä tarkistaa toisenkin lääkärin katsomana? Että ois niinku silleen varma juttu? En tiiä ny ymmärtkö mitä tarkoitan? Ehkä sitä että ois sit niinku poissuljettu se että ei tarvi sit miettiä et mitä jos se yks lääkäri erehtyikin?

Nämä asiat on kuitenkin niin vaikeita asioita ja paljon siihen ei voi minäkään sanoa muuta kuin voimia ja jaksamisia.
 
Iso halaus Viblsp. :hug: Mä oon ollut myöskin tilanteessa jossa ei annettu kuin huonoja vaihtoehtoja. Joko keskeytys tai se että raskaus jatkuu ja lapset menehtyy kohtuun tai viimeistään synnyttyään. Ja minusta ei myöskään ollut jatkamaan raskautta, mun järki ei olisi kestänyt. :( Voimia ihan hirveesti!
 
klik
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja klik:
Raskautta on mahdollista jatkaa myös ap:n tilanteessa. Vauva ei kohdussa kärsi veden puutteesta, sillä se saa kaiken elintoimintihin vaadittavan istukan kautta. Jotkut perheet eivät halua keskeytttää raskautta lainkaan, joillekin raskauden edistyminen jo pitkälle on syy siihen, että vauva saasyntyä ja kuolee luonnollisesti. Tämä on harvinaista, enkä sano, että ap:n niin pitäisi tehdä. Tuon vain näkökulmana esiin.
Istukkaa ei ihme kyllä tutkittu. Oletin, että olisivat ottaneet koepaloja. Mutta ilmeisesti munuaisissa ilmenneet ongelmat kuitenkin ovat niin selvät, että ei kannata jatkaa. Mietitään tässä koko perhettä ja sikiötä etenkin ja hyvin selväksi tuli lääkärien mielipiteet tilanteesta, vaikkeivat tosiaan suoraan voinu kukaan niistä keskeytystä suositella. Kamalampaa olisi se, että raskaus jatkuisi loppuun asti sen mitättömän pienen toivonpilkkeen kera ja sitten muuten valmis vauva kuolisi siihen, että keuhkot ovat paskana ja munuaiset myös. :( Ei olisi oikein ketään kohtaan. Ja tosiaan mahdollisuus vauvan selviämiseen tässä tapauksessa on niin pieni, etten halua lähteä sille tielle.
Niin, ymmärrän. Tarkoitin vain, että jotkut perheet haluavat tehdä sen ratkaisun, että jatkavat raskautta, vaikka toivoa ei ole ja vauva varmasti tulee kuolemaan. Mielestäni tämä mahdollisuus jätetään tavallisesti sanomatta ääneen ja usein myös tuomitaan. Aivan kuten raskauden keskeytys usein. Halusin vain tuoda tämän näkökannan keskusteluun. Ymmärrän molemmat ratkaisut ja toivotan voimia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Istukkaa ei ihme kyllä tutkittu. Oletin, että olisivat ottaneet koepaloja. Mutta ilmeisesti munuaisissa ilmenneet ongelmat kuitenkin ovat niin selvät, että ei kannata jatkaa. Mietitään tässä koko perhettä ja sikiötä etenkin ja hyvin selväksi tuli lääkärien mielipiteet tilanteesta, vaikkeivat tosiaan suoraan voinu kukaan niistä keskeytystä suositella. Kamalampaa olisi se, että raskaus jatkuisi loppuun asti sen mitättömän pienen toivonpilkkeen kera ja sitten muuten valmis vauva kuolisi siihen, että keuhkot ovat paskana ja munuaiset myös. :( Ei olisi oikein ketään kohtaan. Ja tosiaan mahdollisuus vauvan selviämiseen tässä tapauksessa on niin pieni, etten halua lähteä sille tielle.
Ihan kauheaa :'( minä täällä itkua tihrustan, vaikken edes "tunne" sinua ap. Voimia teidän perheelle kovasti ja varmasti päätös on niitä elämäsi vaikeimpia, mutta mitä ikinä päätätkin niin se on ihan varmasti oikea ratkaisu :hug:

Itsekkin jouduin vaikeita kysymyksiä/asioita miettimään nyt edellisessä raskaudessa, kun sain seulonnoissa riskiluvuksi 1:5 ja kyl siinä oli eräänlaisessa sumussa monta viikkoa...asiat lopulta meni hyvin, mutta en voi kuvitellakkaan mikä olisi tilanne jos niin ei olisi käynyt...

Toivottavasti sinulla on lähellä ihmisiä kenelle voit tätä purkaa ja pura edes sitten tänne jos vaikea läheisille...

" Surun harmaaseen harsoon,
nyt tahtoisin kietoutua.
Kulkea se ympärilläni,
kuin unessa.
Vielä äsken kaikki oli vielä toisin,
ihan äsken kaikki, oli vielä
hyvin. "

:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Voi ei, ei voi olla totta :'( , mä just nyt sen huomasin ja luin, ei ole hyvää tilanne :( , ajatteletko keskeyttää sitten? Ehkä se on parempi kun elää pelossa, ei ole kiva tilanne ei :ashamed:
Keskeytys on inhimillisintä nyt, kun tilanne on, mikä on. :( Kysyin kyllä erikseen lääkäriltä mahdollisuuksista, ei antanut paljoakaan toivoa.
:( :( voi ei, toivon sulle paljon voimia ja kaikkea hyvää, elämää on välillä aika rankkaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisko ton vielä tarkistaa toisenkin lääkärin katsomana? Että ois niinku silleen varma juttu? En tiiä ny ymmärtkö mitä tarkoitan? Ehkä sitä että ois sit niinku poissuljettu se että ei tarvi sit miettiä et mitä jos se yks lääkäri erehtyikin?

Nämä asiat on kuitenkin niin vaikeita asioita ja paljon siihen ei voi minäkään sanoa muuta kuin voimia ja jaksamisia.
Ultrassa oli 4 ihmistä katsomassa ja tarkkaan katsoivat ja ottivat monta ultrakuvaa. Ei jäänyt epäselvyyksiä.
 
Suuri :hug:
FB:ssä jo katoin,et näinkö teille piti käydä.. :'(
Mulla ystävällä n.vuosi sitte ihan samalainen tilanne.Rv 20+ eikä lapsivettä enää yhtään,keuhkot ei voinu kehittyä.Hänki 4 sektiota takana joutui synnyttämään pienen pojan 20+5.. Mulla ei ollu sanoja sillonkaan,eikä nytkään.Paljon olin paikalla/lähellä ja kuuntelin..Tuo on niin kamala tilanne.
Voimia kovasti ihan koko perheelle :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja nystymuikio:
Suuri :hug:
FB:ssä jo katoin,et näinkö teille piti käydä.. :'(
Mulla ystävällä n.vuosi sitte ihan samalainen tilanne.Rv 20+ eikä lapsivettä enää yhtään,keuhkot ei voinu kehittyä.Hänki 4 sektiota takana joutui synnyttämään pienen pojan 20+5.. Mulla ei ollu sanoja sillonkaan,eikä nytkään.Paljon olin paikalla/lähellä ja kuuntelin..Tuo on niin kamala tilanne.
Voimia kovasti ihan koko perheelle :hug:
Menikö synnytys ok, kohdun kannalta? Mullahan nuo 3 sektiota tiheästi. Kysyin lääkäriltä kyllä sitäkin, että kestääkö kohtu. Ja sanoi, että näillä viikoilla pitäisi. Miten sen jälkeen? Saivatko syliin? Näkivätkö sikiön? Anteeksi uteluni, tuntematon edessä. :ashamed:
 

Yhteistyössä