Lapsiperheet ovat itsekkäitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapseton ei-sinkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapseton ei-sinkku

Vieras
Taas joku marmattaa, kuinka SINKKU ja LAPSETON ystävä on itsekäs! Minusta lapsiperheet ovat itsekkäitä. Tässä esimerkkejä:
Lapsiperheiden vanhemmat vaativat joulunpyhät vapaaksi vetoamalla lapsiin ja lasten joulun pilalle menoon. Ikään kuin lapsettomat eivät haluaisi viettää joulua. Jopa lapsettomilla voi olla heille tärkeitä ja läheisiä ihmisiä, joiden kanssa juhlia! Onko oikein, että lapsettomat joutuisivat olemaan aina juhlapyhät töissä? Ja turha vedota siihen, että laspettomat voisivat sitten ottaa vapaaksi biletyspyhtä kuten uudenvuoden, vapun, juhannuksen jne. Lapsiperheelliset eivät koskaan tarjoudu tällaisiin vaihtokauppoihin vaan onhan se vappu lastenkin juhla ja mökillä on niin mukavaa koko perheen ja suvun voimin.
Työasioissa muutenkin pienten lasten vanhemmat, erityisesti isät, luistavat ikävistä hommista lapsiinsa vetoamalla. Heille eivät käy lyhyellä tai pidemmälläkään varoitusajalla tulevat ekstratyöt vaan joku LAPSETON ja ehkä joku SINKKU joutuu ne tekemään. Kun ne jonkun on tehtävä.
Lomat pitää tietysti saada pitää silloin kuin lapsiperheen vanhempi haluaa eli heinäkuussa. Syyski käy vaikkapa tarhojen kiinniolo. On niitä aukiolevia tarhoja heinäkuussakin. Miksi lapseton ei saisi joskus pitää lomaansa silloin kuin haluaa, joskus jopa heinäkuussa?
Myös perhepiirissä lapset ovat oiva tekosyy kieltäytyä tekemästä kaikenlaista. Vanhempien talkoot, sukulaisten muu auttaminen jne.
Erityisesti äidit eivät osaa enää lapsen saatuaan puhua muusta kuin lapsestaan. Ihmetellään sitten, miksi välit huonenevat vanhoihin, LAPSETTOMIIN, ystäviin. Olisi edes joskus kiva kuulla, kun kysyttäisiin MITÄ SINULLE KUULUU.
Okei, olen katkera. Olen menettänyt useamman ystävän perhe-elämälle, joutunut tappelemaan työpaikallani oikeuksistani ja saanut katsoa turhan monta vuotta vuotta, kuinka siskoni perhe vie vanhempieni huomion ja rahat. Lapsiperheet vievät tuhkatkin pesästä!

Ymmärrän sua,vaikka lapsellinen yh olenkin.tosin eipä ole tukiverkkoa,isovanhempia ntms ketkä auttas...joulua en perusta,joten töissä voisin ollakkin,ellen olisi alalla,missä joka vuosi joulut,kesät ym vapaat

Tottakai lapset saa mennä kaiken muun edelle PERHEESSÄÄN. Mutta eivät sen ulkopuolella. Ei minun elämässäni mene ensimmäiselle sijalle jonkun toisen lapsi, en minäkään sentään mikään pyhimys ole enkä haluakaan olla. Jokainen vanhempi voi järjestää oman elämänsä niin kuin parhaaksi näkee, mutta perheeseen kuulumattomilta on minusta kohtuutonta vaatia uhrauksia.

Heh. Minä olen työpaikalla joutunut lapsettomana joustamaan myös, koska minulla ei ollut lapsettomana elämää. Yllättäen nyt saankin samassa työpaikassa kuulla, ettei minulla ole elämää, koska minulla on lapsia. Neuvottelua vaaditaan lomien osalta siis nytkin. Onneksi olen töissä alalla, missä juhlapäivisin kukaan ei ole töissä.
Hakeudu myös sellaiselle alalle, niin ei ihan niin hirveästi ota päähän.

Aina ei nallekarkit mene tasan :hug:

Muakin ihmetyttää tuo, että joulut yms annetaan vapaaksi perheellisille. Mun mielestä sen pitäisi mennä vuorottelusysteemillä: minä teen tänä vuonna joulun, uudenvuoden ja vaikkapa juhannuksen töitä, ensi vuonna mulla on vapaa ja joku toinen on vuorostaan töissä. Ja noin se mun oman äitini työpaikalla menikin: hienosti me saatiin silti joulut juhlittua, vaikka äiti olikin joskus töissä 7-15 tms.

Mitä talkoisiin yms tulee, niin lapsia ei voi jättää yksin, ja jos koko suku on siellä talkoissa niin lapsenvahditkin on aika vähissä monella.

Näinhän se on! Aikanaan myös tätä asiaa manasin, siis silloin kun minulla ei ollut lapsia. Lapselliset varasivat aina parhaat loma-ajat, eivätkä koskaan jääneet ylitöihin kun heillä on lapsia. No, kunhan menen hoitovapaan jälkeen töihin aloitan saman rallin, minulle loma heinäkuussa kun tarha on kiinni, minä en voi jäädä ylitöihin kun lapsi pitää hakea hoidosta...

Kuka käskee suostua siihen että aina äidit saa vapaaksi ne joulupyhät? Vuoronperään vaan...jos äiti ihmiset pitää tän joulun vapaata ni se on sitte sinkkujen vuoro ens jouluna. Valitsee sen työpaikkas sit sillee et ei tartte jouluna töitä tehä jos lasten kans haluaa olla. Sama pätee kaikkiin juhlapyhiin ja kesälomaan...eikä mun työpaikalla tuollanen oo ikinä menny läpi. Toki äiti ihmiset aina sitä yrittää mutta miks sinkut antaa niille periks?

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsellinen ei-sinkku:
Näinhän se on! Aikanaan myös tätä asiaa manasin, siis silloin kun minulla ei ollut lapsia. Lapselliset varasivat aina parhaat loma-ajat, eivätkä koskaan jääneet ylitöihin kun heillä on lapsia. No, kunhan menen hoitovapaan jälkeen töihin aloitan saman rallin, minulle loma heinäkuussa kun tarha on kiinni, minä en voi jäädä ylitöihin kun lapsi pitää hakea hoidosta...

Kenenkään ei ole pakko jäädä ylitöihin oli lapsia tai ei.

Moni lapsiperhe saa nykyään rahallista tukea vanhemmiltaan. Miten teidän perheissä asia on järjestetty tasapuolisesti? Saavatko kaikki lapset saman verran rahaa vanhemmiltaan lapsilukuun katsomatta vai vanhempien parhaaksi näkemän summan? Ja meneekö teidän mielestä asia tasapuolisesti. Omassa perheessäni siasreni perhe saa paljon enemä rahaa vanhemmiltani, toki tarvitseekin sitä rahaa enemmän. Mutta onko oikein, että vanhemmat kustantavat heille sen elintason, jonka me saamme tekemällä kovemmin töitä? Voi tulla aika katkeria perintöriitoja tulevaisuudessa, pelkäänpä.

Tein vuosikausia kaikki juhlapyhät, viikonloput joulut ym. töitä ihan vapaaehtoisesti. Nyt minulla on 2 pientä lasta, enkä enää niitä pyhiä töissä vietä. Jos pakko on mennä töihin, menen, mutta tällä hetkellä on monia perheettömiä mielellään tekememässä extraa. Meillä ainakin perheelliset tekee mielellään "bailu"-viikonloput ja perheettömät joulut ja äitienpäivät.

Alkuperäinen kirjoittaja lapseton ei-sinkku:
Moni lapsiperhe saa nykyään rahallista tukea vanhemmiltaan. Miten teidän perheissä asia on järjestetty tasapuolisesti? Saavatko kaikki lapset saman verran rahaa vanhemmiltaan lapsilukuun katsomatta vai vanhempien parhaaksi näkemän summan? Ja meneekö teidän mielestä asia tasapuolisesti. Omassa perheessäni siasreni perhe saa paljon enemä rahaa vanhemmiltani, toki tarvitseekin sitä rahaa enemmän. Mutta onko oikein, että vanhemmat kustantavat heille sen elintason, jonka me saamme tekemällä kovemmin töitä? Voi tulla aika katkeria perintöriitoja tulevaisuudessa, pelkäänpä.

enpä elelis vanhempieni rahoilla. ku kerran on kotoota lähetty ni omillaan kukin pärjää, välillä heikommin välillä paremmin. tiukan paikan tullen voipi lainata ja maksaa sit takas. en ymmär tollassi vanhempii jokka hyysää rahaa aikuisil mukuloilleen.

Meidän työpaikalla on näitä pineten lasten isiä, joiden takia meidän lapsettomien naisten ja miesten pitäisi uhrautua. Ja vissiin punainen mattokin näille superisukeille levittää. Ja meillä ei todellakaan kukaan halua olla näitä juhla - tai bailuviikonloppuja töissä.

Tottakai lapset saa mennä kaiken muun edelle PERHEESSÄÄN. Mutta eivät sen ulkopuolella. Ei minun elämässäni mene ensimmäiselle sijalle jonkun toisen lapsi, en minäkään sentään mikään pyhimys ole enkä haluakaan olla.
tämä nyt kuulostaa siltä että vähät minä tuosta kakarasta tippukoot ikkunasta ja halkaiskoot päänsä ei kiinnosta

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Tottakai lapset saa mennä kaiken muun edelle PERHEESSÄÄN. Mutta eivät sen ulkopuolella. Ei minun elämässäni mene ensimmäiselle sijalle jonkun toisen lapsi, en minäkään sentään mikään pyhimys ole enkä haluakaan olla.
tämä nyt kuulostaa siltä että vähät minä tuosta kakarasta tippukoot ikkunasta ja halkaiskoot päänsä ei kiinnosta

tarkotti varmaan sitä että miksi hänen pitäisi asettaa toisten lapset itsensä edelle...hänellä on yhtälainen oikeus viettää joulua vanhempiensa tai tärkeiden ihmisten kanssa kuin lapsillakin. On aivan totta että myös sinkuilla on oikeus viettää vapaata aivan yhtälailla kuin lapsiperheilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tein vuosikausia kaikki juhlapyhät, viikonloput joulut ym. töitä ihan vapaaehtoisesti. Nyt minulla on 2 pientä lasta, enkä enää niitä pyhiä töissä vietä. Jos pakko on mennä töihin, menen, mutta tällä hetkellä on monia perheettömiä mielellään tekememässä extraa. Meillä ainakin perheelliset tekee mielellään "bailu"-viikonloput ja perheettömät joulut ja äitienpäivät.

Minusta tämä ei nyt ole aivan oikein.
Oikeudenmukaista olisi viettää kaikki lomat järjestyksessä lomakauden alusta lomakauden loppuun. Jos minä olin viime kesänä lomalla toukokuussa, olen nyt kesäkuussa ja ensi vuonna heinäkuussa jne.

ap taitaa oikeasti olla katkera sisarelleen. Entä jos puhuisit tästä asiasta sisaresi ja vanhempienne kanssa. Miten pahalta sinusta tuntuu että he saavat rahaa ja sinä et.

Voisi kummasti puhdistaa ilmaa eikä sinun tarvitsisi itkeä vanhempiesi päätöksiä.

Ylitöitä ei kenenkään tarvitse tehdä. Ne ovat vapaaehtoisia ja turhaan teette itsestänne marttyyreja ja kuvittelette olevanne korvaamattomia.

Eiköhän kaikki ihmiset ole tietyissämäärin itsekkäitä, toiset enemmän ja toiset vähemmän. ja jonkun verran sitä pitääkin olla. Muutenhan sitä joutuisi aina antamaan periksi ja sitä katkeroituisi.

Mä oon vuosikaudet työskennellyt paikassa, jossa on yli 20 äitiä töissä. Ikinä ei ole kukaan vedonnut lapsiinsa juhlapyhävapaita jaettaessa. Myöskin työvuorot on kaikki hyväksyneet puolin ja toisin. Joskus on ollut sellaisisa, että joku voi tehdä vain aamuvuoroa, kun mies on illassa ja lasten hoitopäivät ei riitä. Mutta sen ovat meillä kyllä kaikki ymmärtäneet ihan hyvin. Toisella viikollahan niitä iltoja on tehnyt myös tämä yksi työntekijä. Että eipä yleistetä...