M
"mie"
Vieras
Asumme omakotitalo-lähiössä, jossa on paljon lapsiperheitä. Minua ihmetyttää se, kun naapurillamme käy lähes joka päivä joku perhe tai ystävä lapsineen kylässä. Tiedän, että heillä on erittäin laaja ystäväväpiiri ja ovat vieraanvaraisia yms, mutte miten joku jaksaa kestitä toisia ihmisiä päivästä toiseen? Tämän perheen äiti on päivisin hoitovapaalla kotona lasten kanssa ja silti jaksaa kestitä aamusta iltaan vieraitaan. Ja jos ei itse kestitse, niin menee/menevät jonkun kaveriperheen luokse kyläilemaan. Tunnen myös toisen kaverin, jolla on sama juttu, erona vaan se, että hän käy lisäksi päivisin töissä.
Ihmetyttää, että eikö sen oman perheen kanssa osata olla? Minusta jotenkin "sairasta" tuollainen ylisosiaalisuus. Jotenkin levotonta...
Noh, itse olenkin tämmöinen "erakko".
Meillä käy vieraita (sukulaisia lukuunottamatta) ehkä n. 5 kertaa vuodessa.
En vain jaksa/pysty enempään...Eikä toisaalta edes kiinnosta, sillä nautin suuresti että saan touhuta vapaa-ajallani vain oman perheen kanssa. Omia ystäviäni tapaan mieluummin esim.kahviloissa ilman lapsia (ja heitäkin vain n. kerran kuukaudessa).
Onko muita tällaisia esimerkkitapaukseni tyylisiä "kyläluutia"? Miten te koette ja jaksatte nämä tiheät vierailut?
Ihmetyttää, että eikö sen oman perheen kanssa osata olla? Minusta jotenkin "sairasta" tuollainen ylisosiaalisuus. Jotenkin levotonta...
Noh, itse olenkin tämmöinen "erakko".
Onko muita tällaisia esimerkkitapaukseni tyylisiä "kyläluutia"? Miten te koette ja jaksatte nämä tiheät vierailut?