Lapsiperheelle sopiva olohuoneen matto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Kovasti haluaisin meille ryijymaton, mutta olen miettinyt, että onko sopiva matto lapsiperheen olohuoneeseen. En halua olla koko ajan "vahtimassa" mattoa. Tarttuuko pöly helposti, pölyääkö jne?

Meillä on sellainen keinokuituinen ryijymatto, Iskusta ostettu (oliskohan ollut Fluffy nimeltään), jonka voi kuulemma pestä painepesurilla. :D Ei pölyä (niinkuin oikea villamatto tekee).

Ei se matto tee mitään lapsille, ei tartte vahtia :D

Meillä on joku VM-carpetin nukkamatto. Ei pölyä villamattoon verrattuna niin paljon - on keinokuitua. Joskus hankin kyllä sellaisen viskoosi&silkkinukkamaton (vaikka kun asuntolainasta on päässyt eroon :) )

Meillä tummanruskea suht lyhytnukkainen nukkamatto olkkarissa. On ollut paras matto ikinä! Jotain likaa hylkivää materiaalia osittain. Ei näy tosiaan pienet liat ja yksinkertaisen tyylikkään näköinen vaalealla lattialla. =)

Itseasiassa sille matolle sattui pari kertaa kakkavahinkokin kun kuopuksella oli kuivaksiopettelukausi loppusuoralla ja uskaltauduin laittamaan maton lattialle ekaa kertaa. Olihan uunituoretta mattoa vähän rasittavaa alkaa jynssäämään sonnasta, mutta minkäs teet. :whistle: Hyvin on sen jälkeen kyllä siistinä pysynyt. =)

Lastenhuoneessa on sitten monien vihaama valkoinen paimentolaismatto. Minä niin vaan rakastan sitä karvaturria. :D Miusta luonnonmateriaalinen matto on huoleton hoitaa. Talvella senkus pyörittelee lumihangessa ja jopa koneessa olen maton pessyt villapesulla! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Lastenhuoneessa on sitten monien vihaama valkoinen paimentolaismatto. Minä niin vaan rakastan sitä karvaturria. :D Miusta luonnonmateriaalinen matto on huoleton hoitaa. Talvella senkus pyörittelee lumihangessa ja jopa koneessa olen maton pessyt villapesulla! =)

Meillä on mökillä makuuhuoneessa. Ihana ja pehmoinen, mutta voi video sitä pölyn määrää.... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:

Meillä on mökillä makuuhuoneessa. Ihana ja pehmoinen, mutta voi video sitä pölyn määrää.... :D

Mjoo, vaatiihan se aika maan perusteellista imppaamista ja puistelua toisinaan mutta talvella se matto vaan on ihan ylivertaisen lämmin. =) Onneksi meillä ei ole astmaatikkoja!

Yhteistyössä