Saanko sisustusapua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisustusapuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisustusapuja

Vieras
Te joilla on pettämätön tyylitaju ja osaatte nähdä kokonaisuuksia, saanko neuvoja?
Meillä on paljon tilpehöörää, papereita jne, jotka pitäisi saada jonnekin piiloon. Asumme vuokrakämpässä joten kaappitilaa on rajatusti.

Väritys mietityttää. Olen suht tylsien ja neutraalien värien kannattaja. Haluaisinkin olohuoneeseen ruskeita sävyjä, mutta en ihan täysin ruskeaa, jotain ilonpilkahdustakin saisi olla. Sohvakalusteet on ruskeaa nahkaa, sohvapöytä on tummahkon ruskea. Etsisin verhoja, tyynyjä, huopaa ja mattoa olohuoneeseen.

Keittiöön haluaisin päävärinä valkeaa ja puun väriä.

Makuuhuone on haastavampi. Tarvitsen hyvin pimennetyn tilan jossa nukkua, koska olen unihäiriöinen ja herään helposti liian valoisaan. Se antaa haasteen verhoille.
Vaikka haluaisin jotain vaaleaa verhoihin ja yleisilmeeseen, se ei taida onnistua.

Osaisiko joku auttaa esimerkiksi hahmottamaan värejä ja vinkkaamaan vaikka joitain nettikauppoja? Olen itse tavattoman huono sisustamaan ja vaikka kuinka tietäisin päässäni miten haluaisin värimaailman olevan, en osaa sitä toteuttaa.
Kiitos.

Kuvat kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa....

Mutta tilpehöörit, paperit ym pistäisin piiloon joko jo oleviin kaappeihin, tai ostaisin jonkinlaisen säilytyskalusteen lisää (kirjahylly, korit, kopat, arkut yms mihin voi piilotella esim papereita)

Ruskean kanssa sopii ainakin se perusvalkoinen, jos haluaa hillittyä. Siihen yhdistää vaan ruskean eri sävyjä. Jotkut tykkää ruskean ja turkoosin yhdistelmästä, jos haluaa jotain väriäkin.

Makkariin kannattaa hankkia täysin pimentävä rullaverho, niitä saa esim. Ikeasta sekä valkoisina, harmaina kuin mustinakin.

Itse tykkään shoppailla Jotexilla, sieltä saa halvalla ihan kivoja juttuja.

Kiitos vieras! Kuvia en varmaan ihan tänään pysty laittamaan, kamera taitaa olla vielä muuttolaatikoissa. Valkeaa ajattelinkin yhdistää olohuoneen ruskeaan, mies ei kyllä turkoosista pidä :( Itse pitäisin.

Pimennysverhokangasta saa ihan kankaanakin, jos ompelutaitoa on (tai tais ne tuol kangastukussa, mistä ite netistä kankaita tilaan, nykysin tehdä ne käänteetkin maksusta). Eli värejä löytyy niin vaaleita, tummia kuin kuviollisiakin. Tämä on myös ihan järkevä vaihtoehto jos seinään ei helposti saa mitään kiinni.

Monethan käyttää noita maalikauppojen värilastuja kun ettivät piristäviä värejä sopimaan siihen jo olevaan värimaailmaan. Kalusteethan isoin osa on, värit on helppo tuoda erilaisella pikkuesineillä (vaikka olisivat sitten säilytyspurkkeja tsm) tai koristetyynyillä verhoista ja matoista puhumattakaan.

Entäs vedenvihreä? Niinkuin linkin kuvissa.... etenkin keittiö näyttää minusta ihanalta värimaailmoineen

http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/lifestyle/tila/ohjelma__muutos_2010?1086712

Kodin ykkösessä oli keväällä vaikka minkä värisiä pimennysverhoja, en ole katsonut onko niitä enää. Olohuoneen maton saat kokeiltavaksi sillä konstilla, että maksat sen ja jos ei ole mieleinen, palautat sen. Monissa paikoissa on 8pv palautusoikeus. Näyteverhojakin on joissakin kaupoissa, niitä voi kotona sovittaa ja jos ei käy, vie verhon takaisin ja saa rajansa myös. jos verho onhyvä, palauttaa silti näyteverhon, mutta ostaa vastaavaa kangasta verhoiksi.

Mitä jos yhdistäisit siihen ruskeaan jotain oranssia, jos väriä haluat? Se ainakin sopii ruskean kanssa. Ja seb pimentävä verho antaa aika lailla vapaat kädet sisustaa makuuhuonetta.

Pimennysverhokangasta saa ihan kankaanakin, jos ompelutaitoa on (tai tais ne tuol kangastukussa, mistä ite netistä kankaita tilaan, nykysin tehdä ne käänteetkin maksusta). Eli värejä löytyy niin vaaleita, tummia kuin kuviollisiakin. Tämä on myös ihan järkevä vaihtoehto jos seinään ei helposti saa mitään kiinni.

Monethan käyttää noita maalikauppojen värilastuja kun ettivät piristäviä värejä sopimaan siihen jo olevaan värimaailmaan. Kalusteethan isoin osa on, värit on helppo tuoda erilaisella pikkuesineillä (vaikka olisivat sitten säilytyspurkkeja tsm) tai koristetyynyillä verhoista ja matoista puhumattakaan.

Toimiiko tuon kangastukun nettisivut? Kun koetin googlettaa ja koetin päästä sivuille, se käski ilmoittaa wepmasterille? :)

[QUOTE="vieras";24224791]Entäs vedenvihreä? Niinkuin linkin kuvissa.... etenkin keittiö näyttää minusta ihanalta värimaailmoineen

Uuden omakotitalon sisustus - MTV3.fi - Koti - T.i.l.a.[/QUOTE]

Näyttää niin ihanalta, juuri minun makuuni tuo värimaailma tuossa linkissä! Tummanharmaa näytti tosi hyvältä ruskean ja valkean kanssa, samaten se vihreän sävy. Juuri tuollaista olen varmaan koettanut hahmottaa mielessäni, mutta tyylitajuttomana en ole osannut itse hakea värejä. Kiitos!!

Ja pst, ne kukat siinä pöydällä sopivat myös jotenkin oudolla tavalla niihin väreihin. Onko se harmaan vaaleanpunainen vai?

[QUOTE="hankey";24224804]Kodin ykkösessä oli keväällä vaikka minkä värisiä pimennysverhoja, en ole katsonut onko niitä enää. Olohuoneen maton saat kokeiltavaksi sillä konstilla, että maksat sen ja jos ei ole mieleinen, palautat sen. Monissa paikoissa on 8pv palautusoikeus. Näyteverhojakin on joissakin kaupoissa, niitä voi kotona sovittaa ja jos ei käy, vie verhon takaisin ja saa rajansa myös. jos verho onhyvä, palauttaa silti näyteverhon, mutta ostaa vastaavaa kangasta verhoiksi.[/QUOTE]

Ai matot saa palauttaakin, no hyvä tietää. Olen aina luullut että ne pidetään jos ostetaan. Tuota verhokikkaakaan en tiennyt. Kiitos, tämä oli varmaan helpompaa kuin luulinkaan :)

Yhteistyössä