lapsiluvusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Mä tässä mietin, että miehen mielestä meidän lapsiluku on täysi, ehdottomasti. Itse en ole asiasta oikeastaan mitään mieltä. Olen sanonut, että suunnitelmissa ei ole lisää lapsia, mutta en voi tietää, mitä mieltä me ollaan miehen kanssa asiasta esim. 10 vuoden päästä. Voi hyvin olla, että halutaan vielä lisää lapsia tai sitten ei.
Mutta jos kuvitellaan perheessä on kaksi tai kolme lasta, jotka ovat syntyneet suht pienillä ikäeroilla (4v tai alle) ja nämä lapset ovat jo kaikki kouluikäisiä, niin haluaako sitä enää ryhtyä siihen vauvarumbaan uudestaan? Kun arki on varmaankin aika tavalla helpottunut niistä pikkulapsiajoista. Vai tuleeko sitä sellainen olo, että olisi vielä ihanaa elää sitä vauva-arkea, edes kerran?

monista asioista. jos tukiverkot olisi kunnossa ja rahaa paljon, ei ajatus mahdoton. meillä 2 lasta ja siihen jää. ei ole rahaa eikä tukiverkkoja. ilman noista kumpaakaan kaksi on jo työtä.

Mä ajattelen nyt että meille ei enää tule lisää lapsia.. mutta en mä voi vielä tietää, että jos joskus 30+ vuotiaana tuleekin tavaton vauvakuume.. mikään ei ole varmaa, korkeintaan todennäköistä.. :D

Meillä on kohta 3 lasta ja esikoinen täyttää 3v pian. Eli kaikki on kans tehty putkeen. Mä olen kummankin jälkeen aina ajatellu, et ei ainuttakaan enää. Mutta nyt kun kolmonen on vielä mahassa niin toisaalta tekis sitten vielä mieli yhtä. Jos sen saisi sitten siihen aikaan kun kolmikko on alottanu koulutien. Esikoinen kun alottaa ekaluokan niin minä olisin 32v. Miehellekkin jo mun kuningas ideasta mainitsin, mut sekän ei oikeen lämmenny.

Onneks on aikaa siihen vielä. :saint: :D

No meillä vähän sama tilanne. Nuorin nyt 2v ja toisaalta haluaisin vielä viidennen, mutta välillä haluan kyllä mennä töihin. Samaa oon miettinyt, että eikö sitten enää haluakaan aloittaa sitä rumbaa. saas nyt nähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja riippuu:
monista asioista. jos tukiverkot olisi kunnossa ja rahaa paljon, ei ajatus mahdoton. meillä 2 lasta ja siihen jää. ei ole rahaa eikä tukiverkkoja. ilman noista kumpaakaan kaksi on jo työtä.

tosin, jos kasvattaa lapset oikein, tuo isompi sarja muodostaa ehkä ne tukiverkot... voi käydä kaupassa tai neuvolassa ihan yksin jo pienen hetken päästä siitä kun se toinen sarja on tehty... siis jos nyt ajatellaan että esikoisen syntymästä yli 10 vuotta aikaa.

kyllä mä luulen että sit on niin mukavuudenhaluinen ettei jaksa enää valvoo, vaipparallii ym. meillä ainakin tän nelosen jälkeen lapsiluku täynnä. aika jännää koska ite oon 25v ja mies 26v. että periaatteessa pystyis vielä aloittaa uus sarja mutta ei kiitos. :D

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Kyllä mun kaveri ainakin ryhtyi siihen rumbaan uudestaan kun oli saanut toiset jo kouluun :)

Peesi, mäkin ryhdyin siihen puuhaa, lapset nyt 11,9, 2 ja vauva syntyy tässä keväällä. Mitäs mies, ei varmaan niin ehdoton ole lapsiluvun suhteen ollut mutta varmaan olis tyytynyt kahteenkin. Nyt todella onnellinen kolmannesta ja neljättä odottaa hyvin mielin. Eli voihan se miehenkin mielipide vielä muuttua. Ehkä meille naisilla on vaan kamala ajatella "ettei enää ikinä" että haluaa sellaisen takaportin pitää auki, että ehkä joskus (vaikkei sitten enää itsekään haluis)
Yleensä aika selvittää ajatuksia ja hyvä on katsella miten elämä sujuu kahdenkin lapsen kanssa, voihan niistä tulla riiviöitä ja sitten on tyytyväinen ettei o neljää riiviötä, hih

Alkuperäinen kirjoittaja nauku:
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Kyllä mun kaveri ainakin ryhtyi siihen rumbaan uudestaan kun oli saanut toiset jo kouluun :)

Peesi, mäkin ryhdyin siihen puuhaa, lapset nyt 11,9, 2 ja vauva syntyy tässä keväällä. Mitäs mies, ei varmaan niin ehdoton ole lapsiluvun suhteen ollut mutta varmaan olis tyytynyt kahteenkin. Nyt todella onnellinen kolmannesta ja neljättä odottaa hyvin mielin. Eli voihan se miehenkin mielipide vielä muuttua. Ehkä meille naisilla on vaan kamala ajatella "ettei enää ikinä" että haluaa sellaisen takaportin pitää auki, että ehkä joskus (vaikkei sitten enää itsekään haluis)
Yleensä aika selvittää ajatuksia ja hyvä on katsella miten elämä sujuu kahdenkin lapsen kanssa, voihan niistä tulla riiviöitä ja sitten on tyytyväinen ettei o neljää riiviötä, hih

Toi on muuten totta, ainakin mun kohdalla. Mutta mä kärsinkin kroonisesta vauvakuumeesta...
:snotty:

mut mulla sellainen tilanne et oon jo 2 lapsen yh(3,5 ja 1,5) ja nyt haluaisin vielä yhden lapsen. lasten isän kanssa hyvissä väleissä(myös peiton alla) vaikkei asutakkaan yhdessä... joten se lapsen hankinta senkään puolesta ei ongelmä. olen hyvä äiti vaikka yh olenkin, jotenkin voinko hankkia lapsen vielä tietoisesti yh,na vai tuomitsevatko ihmiset minua vielä enemmän(tosin tällä ei merkitystä).

Meillä on "toinen satsi" menossa :D ;)

Tosin mies vaihtui tuossa matkan varrella, mutta kuitenkin.

Ja juu, krooninen vauvakuume vaivaa, vaikka luulin isompien lasten ja eron jälkeen etten ikinä koskaan enää lapsia hanki.

Kyllähän sen toisaalta ymmärtää että naisilla tulee helpommin ikävä niitä vauva-aikoja. Minähän voi hommata niitä mukavia vauvahommia vaikka 30 vuoden päästä mutta naisilla se vauva-aika on aika rajoitettu.

Yhteistyössä