Lapsilla ON oikeus isään prkl

  • Viestiketjun aloittaja ei-yh
  • Ensimmäinen viesti
"Sanna"
[QUOTE="vieras";27917624]Kaikki vaan jauhaa mikä on äidin tai isän oikeus ja velvollisuus...
Miksi kukaan ei mieti, mikä on lapsen oikeus ja mikä on parasta lapselle?[/QUOTE]

Tätä nimenomaan pitäisi vain ja ainoastaan ajatella.

Onneksi meitä ei vanhempiemme avioeron jälkeen pakotettu vierailemaan juopon isämme luona.
 
"Sanna"
[QUOTE="vieras";27915678]Ne huutelijathan on juuri niitä typeryksiä, jotka on tehneet lapsensa kelvottamalle miehelle. Ihan oma häpeä, en tunne kyllä minkäänlaisia sympatioita muita kuin niitä lapsia kohtaan.

Jos meillä tulis mieheni kanssa ero, niin ihan yhtälaiset oikeudet hänellä säilyisi lapsiin kuin minulla. Mutta hän onkin ihana isä lapsille ja ihana puoliso minulle, eikä tule tuosta mihinkään muuttumaan vaikka eroaisimmekin. Myös lapset on ihan yhtä iskän perään kuin mun. Parempaa tilannetta ei minulle, miehelleni eikä lapsille voi edes kuvitella :)[/QUOTE]

Ja taas lyödään lyötyä. Syyllistetään naisia, jotka ilman omaa syytään ovat joutuneet ikävään tilanteeseen.

Veikkaanpa, että tälläkin naikkosella on täysin päinvastainen ääni kellossa, kun mies yllättäen hyppääkin nuoremman naisen kelkkaan ja pitäisi antaa lapset sen uuden sutturan kasvatettaviksi.
 
karu totuus
Missään nimessä en ikinä ole rajoittamassa isän ja lasten tapaamisia. Päinvastoin. Mutta kun isää ei suuremmin nappaa nähdä lapsia. Joka toinen viikonloppu on toiminut sovitusti, mutta muutoin saa kalenterin kanssa etsiä sopivia lokosia milloin voisivat tavata.
Lomansa isä viettää "yksin" matkustellen. Illat täyttyvät harrastuksista. Ei kerkeä, ei pysty.. Minun harteillani tämä kuvio lepää täysin. Kyllä mustakin olisi kiva harrastaa, lomailla jne. Mut näillä mennään.
Olisit antanut lähivanhemmuuden isälle, niin ei tarvitsisi valittaa, ja voisit itse huidella, matkustaa ja lepäillä.

Jos puhutaan vielä vertauskuvilla, niin mies on vain suti, nainen on taiteilija joka valmistaa maalauksen käyttäen siihen aikaansa ja vaivaansa.

Nykyään ei muuten tarvita edes sutia, maalin voi roiskia suoraan kankaalle jos haluaa. :whistle:
Toivon sydämmestäni, että Suomeen tulisi laki, jossa vähänkään isä-suhdetta vastustavan lähiäidin elarit pudotetaan nollaan. Jos äitien mielestä lapset kuuluu äidille ja isällä ei ole niihin mitään oikeutta, niin toivon syvästi ja hartaasti, ettei tällaiset haahkat ole saamassa myöskään elareita.

Mun mielestä se on aivan oikein niille lähiäideille, että jos he haluavat tällä tapaa riistää lapselta isän, niin isällä on sitten oikeus olla maksamatta elareita. Siinäpä hoitakoon ja huolehtikoon lähiäiti lapsesta yksin, kun sitä niin kovasti itselleen haluaa omia.

Joo, lapsen etu on palstamammojen ja muiden lähiäitien toimesta unohdettu jo aikapäiviä sitten.
 
totuus
Entä jos äiti pettää? Ja päättää lähteä? Niinkuin tapahtui meidän perhepiirissä. Eihän sitten äidillä sun teorian mukaan olis mikään oikeus lapsiin. Miksi äiti saa silti pitää lapsensa, manipuolida heitä ja päättää täysin mielivaltaisesti siitä, että koska isä näkee lapsiaan????
Tän palstan lukijat eivät usko että tuollainen tilanne olisi mahdollinen.. Kaikki johtuu aina isästä. mikään ei ole niin katkera ja sairas kuin nainen joka kuvittelee tulleensa kaltoin kohdelluksi, siinä ei lapsen paras paljon merkitse.
 
"CIS"
millä pakotat sen isän osallistumaan? tai vaihtoehtoisesti äidin?
jos ei halua, ei kiinnosta niin sille ei itkut auta, ei edes lapsen.
mun exä sellainen oli, oli jo silloin kun kituutin yhdessä sen kanssa. enhän tiennyt ennen kun rupesin lapsta odottaan, että sillä sekoo kuuppa kun tulen raskaaksi. en ole tossu, en äänyt katseleen. lastaan se ei halunnut nähdä, kuulemma kantaa metsään jos tuon lähellekkään. tätä jatkui kauan, teki salaa isyystestin yms. sitten kun lapsi rupes oleen 6v alkoi kiinnostamaan, tapasi harvoin. nyt kun lapsi on jo tokalla luokalla kiinnostaa lapsenkanssa touhuilu, eihän se enää ole hankala. harmi lapselle, mutta saapa se nyt nähdä biologista isäänsä kerran kuussa tai joskus harvemmin, ei se innostus sentään sen suuremmaksi ole kasvanut :D
mä en enää asiasta stressaa, lapsen puolesta harmittaa, ei ole helppoa niellä ajatusta että isää ei innosta. en ole niin sanonut, mutta kyllähän sen tajuaa lapsikin.
onneksi hyvä isyys ei tarvitse biologiaa, olen onnekas kun sain hyvän miehen vielä esikoisen vauva aikana. tai hän oli nippanappa vuoden. tämä mies ei lapsiaan hylkäisi, aikanaan kun meillä ei vielä omia yhteisiä ollutkaan hän sanoi, että jos jostainsyystä ero tulisi hän toivoisi saavansa tavata lastani sen jälkeenkin.
 
isä----
Ihan kamalaa katsoa miten tällä palstalla ollaan yleisesti sitä mieltä että isälle ei kuuluis yhtäläinen oikeus lapsiin kuin äidille erotilanteessa. Mies ei muka pysty hoitamaan lapsia, ja että äidilä on siihen muka joku isompi oikeus, kun rakastaa niitä yli kaiken. Mites se miehen rakkaus?
Tässä oma kokemus isänä.
Minä hoisin lasta pääsääntöisesti noin puoli vuotta ennen eroa. Äiti petti ja jätti, sovittiin että mennään lastenvalvojalle sopimaan tapaamisista. Minusta se vaikutti hyvältä idealta, ajattelin että oikeus lapseen on taattu ja vielä mitä! Nyt se lukee oikeen paperilla mustaa valkoisella että minulla isänä ei ole oikeutta tavata lastani, kuin pari kertaa viikossa. Toinen on päivällä muutaman tunnin yhteinen aika ja toisena hän on iltapäivästä yön yli iltapäivään. Aluksi yökylä oli joka toinen viikko, mutta kun kerroin että olen ollut lapsen kanssa todella paljon tekemisissä ja hoitanut, niin tapaamisten määrä tuplaantui. Tätä lastenvalvoja piti ehdottomana kattona kun lapsi on vielä niin pieni. Lapsi on nyt kaksi vuotias. Myöhemmin sopimusta voidaan korjailla kun lapsi kasvaa. Silti tuntuu riistoilta ettei saa nähdä enempää omaa lastaan mikä on parhaassa iässä.

Itsellä myös taloudelliset edellytykset paljon paremmat huolehtia lapsesta kuin äidillä, mutta se ei merkinnyt mitään sopimusta tehdessä.

Suomessa isällä ei siis juuri ole oikeuksia pieneen lapseen ja sitten ihmetellään miksi isejä ei kiinnosta lapsen tapaaminen. Side katkaistaan lapseen jo pienenä niin voi olla ettei sitä ole enää myöhemmin.
 
tosi pienten lasten kohdalla lapsen pallottelu vanhemmilta toisille kuulostaa pahalle. Eropuolison olisi hyvä asua samoilla kulmilla. Tavallaan ymmärrän tuon lastenvalvojan näkökulman, vaikka se riistääkin isän oikeuksia,mutta olisko se lapsen edun mukaista riepotella ees taas. Kyse on siis alle 3-vuotiaiden erojärjestelyistä. Nämä kiintymyssuhteet ja perusturvallisuuden kehittyminen ei saa häiriintyä pienillä lapsilla.
 
birdettä
HAHAHAHHAHAH "jos nainen sen sallii". Katsokaa peiliin, ehkä sillä on hemmetin hyvä syy olla sallimatta jos sikseen tulee. Syyttäköön isä tseään että A: aiheuttanut sen että naisen täytyy alkaa rajoittamaan tapaamisia ja B: että tehnyt lapset sellasen naisen kanssa. Ihan oma vika.
 

Yhteistyössä