Lapsilla ON oikeus isään prkl

  • Viestiketjun aloittaja ei-yh
  • Ensimmäinen viesti
miten
[QUOTE="vieras";27916160]No mutta! Mitä sitten teet tässä ketjussa? Jos sulla noin täydellinen mies/lasten isä? Käsittääkseni tässä ketjussa puhutaan nyt hiukan erilaisista isistä ja miehistä.
Tuskin kovin moni äiti haluaa" manipuloida lapsia, valehdella suut ja silmät täyteen, käännyttää läheisiä" jne jne. Eli et nyt vaan tajua.[/QUOTE]

pakko kommentoida tota viimeistä..
mä tiedän 4 tälläistä tapausta 3niistä on päättynyt siihen että lapset on isällään :)
 
karu totuus
Mielestäni minulla on enemmän "oikeus" lapsiini. Olenhan kantanut heitä mahassani, synnyttänyt ja kärsinyt kivut.
Joten pistetään nyt mies, isä, kärsimään eron myötä, eikä anneta lasten nähdä isäänsä. Se tuntuu tosiaankin olevan palstamammojen yleinen käsitys.

Kun nainen kärsii pari tuntua synnytyskipuja, niin isällä on velvollisuus kärsiä sitten 18 seuraavaa vuotta lapsilleen omistautuvan naakan vuoksi, joka yrittää kaikin tavoin olla edesauttamatta isä-lapsi suhdetta.

Reilua, ainakin palstamammojen mielestä. Koska pitäähän äidillä olla oikeus lapsiin vaikka 24/7. paitsi silloin, kun ollaan jussina lähdössä tyttöporukalla vähän hihittelemään ja hillumaan. Silloin tarvisi lapsille lapsenvahtia, ei isää.

Eron jälkeen isällä ei ole muuta merkitystä kuin olla lapsenvahti silloin kun äidille se sattuu sopimaan, hän ei ole eron jälkeen enää isä.

Enkä tarkoita vain sinua, vaan yleistä käsitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
"vieras"
juu tunnen oikeastaan pelkästään hyviä ihmisiä ja isiä :)
Jaa kuule, en usko;)
Miksi täydelliset hyvät isät saisivat äidin "manipuloimaan lapsia, valehtelemaan suut ja silmät täynnä jne". Jos noin käy parisuhteelle, niin jotain vikaa siinä on miehessäkin. Miksi nainen muuten katkeroituisi ja tekisi noin?
Älä viitsi olla noin sinisilmäinen. Kaiken lisäksi narsistit käyttäytyvät juuri noin, kaikki vika on siinä toisessa, itse on täydellinen. (en tarkoita sinua, vaan niitä 3 kaveriasi )
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"heluna"
Joten pistetään nyt mies, isä, kärsimään eron myötä, eikä anneta lasten nähdä isäänsä. Se tuntuu tosiaankin olevan palstamammojen yleinen käsitys.

Kun nainen kärsii pari tuntua synnytyskipuja, niin isällä on velvollisuus kärsiä sitten 18 seuraavaa vuotta lapsilleen omistautuvan naakan vuoksi, joka yrittää kaikin tavoin olla edesauttamatta isä-lapsi suhdetta.

Reilua, ainakin palstamammojen mielestä. Koska pitäähän äidillä olla oikeus lapsiin vaikka 24/7. paitsi silloin, kun ollaan jussina lähdössä tyttöporukalla vähän hihittelemään ja hillumaan. Silloin tarvisi lapsille lapsenvahtia, ei isää.

Eron jälkeen isällä ei ole muuta merkitystä kuin olla lapsenvahti silloin kun äidille se sattuu sopimaan, hän ei ole eron jälkeen enää isä.

Enkä tarkoita vain sinua, vaan yleistä käsitystä.
mutta jos se isä rikkoo sen perheen vaikkapa toisen naikkosen takia, niin sillä äidillä saattaa herätä jotain tunteita. ja tästä saattaa seurata asioita. sanoisine ttä isälle se on silloin ihan oikein,itse valitsi rikkoa perheensä!

mutta lapsille se ei välttämättä ole oikein.

sä puolustat isän oikeuksia,jotka mun mielestä lakkaa siihen kun hän päättää lähtee lätkii, mutta sitten on ne lapsen oikeudet, ja ne taas ei riipu siitä mitä isä on tehnyt. ymmärrän toki niitäkin äitejä jotka vastaavassa tilanteessa ei pysty pistämään sitä lapsen etua kaiken edelle, tai voivat jopa ajatella että lapsen etu on että sellanen keppinsä vietävissä oleva ukko pysyy kaukana.

mutta useimmiten siis lapsen etua ajatellen isää ei saisi riistää heiltä,vaikka isälle se oliskin oikein,niin lapsille ei!
 
miten
[QUOTE="vieras";27916203]Jaa kuule, en usko;)
Miksi täydelliset hyvät isät saisivat äidin "manipuloimaan lapsia, valehtelemaan suut ja silmät täynnä jne". Jos noin käy parisuhteelle, niin jotain vikaa siinä on miehessäkin. Miksi nainen muuten katkeroituisi ja tekisi noin?
Älä viitsi olla noin sinisilmäinen. Kaiken lisäksi narsistit käyttäytyvät juuri noin, kaikki vika on siinä toisessa, itse on täydellinen. (en tarkoita sinua, vaan niitä 3 kaveriasi )[/QUOTE]

tapaus numero 1 äiti jätti lapsensa kotiin ja lähti rkastajansa luo soitti sentään miehelleen töihin että lähtee ;) lapset nuorin lapsista 0v
tapaus 2 oikeus määräi lapset äidilleen, muutama vuosi äidin totaali alkoholismia ja kivoja spurguja lasten ja äidin asunnolla riitti että mikasta tehtiin huoltaja :)
3 tapaus, äiti huoltajana uusi mies väkivaltainen juoppo..
 
"vieras"
tapaus numero 1 äiti jätti lapsensa kotiin ja lähti rkastajansa luo soitti sentään miehelleen töihin että lähtee ;) lapset nuorin lapsista 0v
tapaus 2 oikeus määräi lapset äidilleen, muutama vuosi äidin totaali alkoholismia ja kivoja spurguja lasten ja äidin asunnolla riitti että mikasta tehtiin huoltaja :)
3 tapaus, äiti huoltajana uusi mies väkivaltainen juoppo..
No miksi ne sun täydellistä 3 mies kaveria valitsee tällaisia urpoja vaimokseen? Jotain vikaa siis takuulla heissäkin?
Oletko kuullut sanonnan "vakka kantensa valitsee"?
 
karu totuus
[QUOTE="heluna";27916218]mutta jos se isä rikkoo sen perheen vaikkapa toisen naikkosen takia, niin sillä äidillä saattaa herätä jotain tunteita. ja tästä saattaa seurata asioita. sanoisine ttä isälle se on silloin ihan oikein,itse valitsi rikkoa perheensä!

mutta lapsille se ei välttämättä ole oikein.

sä puolustat isän oikeuksia,jotka mun mielestä lakkaa siihen kun hän päättää lähtee lätkii, mutta sitten on ne lapsen oikeudet, ja ne taas ei riipu siitä mitä isä on tehnyt. ymmärrän toki niitäkin äitejä jotka vastaavassa tilanteessa ei pysty pistämään sitä lapsen etua kaiken edelle, tai voivat jopa ajatella että lapsen etu on että sellanen keppinsä vietävissä oleva ukko pysyy kaukana.

mutta useimmiten siis lapsen etua ajatellen isää ei saisi riistää heiltä,vaikka isälle se oliskin oikein,niin lapsille ei![/QUOTE]

Entä jos äiti pettää? Ja päättää lähteä? Niinkuin tapahtui meidän perhepiirissä. Eihän sitten äidillä sun teorian mukaan olis mikään oikeus lapsiin. Miksi äiti saa silti pitää lapsensa, manipuolida heitä ja päättää täysin mielivaltaisesti siitä, että koska isä näkee lapsiaan????
 
[QUOTE="vieras";27916160]No mutta! Mitä sitten teet tässä ketjussa? Jos sulla noin täydellinen mies/lasten isä? Käsittääkseni tässä ketjussa puhutaan nyt hiukan erilaisista isistä ja miehistä.
Tuskin kovin moni äiti haluaa" manipuloida lapsia, valehdella suut ja silmät täyteen, käännyttää läheisiä" jne jne. Eli et nyt vaan tajua.[/QUOTE]


Missäs tässä ketjussa määriteltiin millaisista isistä puhutaan? Omasta miehestäni voin sanoa että on oikeus. Jostain toisesta miehestä en osaa sanoa. Joistakin tietämistäni isistä olen ehdottomasti sitä mieltä että kauas lasten elämiä pilaamasta! Mitä SINÄ et nyt tässä tajua?
Ketjun otsikko kuuluu lapsilla ON oikeus isään.
 
miten
[QUOTE="vieras";27916235]No miksi ne sun täydellistä 3 mies kaveria valitsee tällaisia urpoja vaimokseen? Jotain vikaa siis takuulla heissäkin?
Oletko kuullut sanonnan "vakka kantensa valitsee"?[/QUOTE]

tapaus 1, tällä naisella tuli jotain psyykkisiä ongelmia en tidä tarkemmin..
tapaus2. minkäs teet kun toinen alkaa juomaan itseään hengiltä 25 vuotiaana
tapaus 3. no varmana se oli jukan vika kun akka lähti uuden miehen matkaan, joka sit paljastui ihan täydeksi hulluksi .
 
miten
ja joo ton tapaus ykkösen kohdlla ihmeteltiin AINA kaveriporukassa miksi ihmeessä tää isä tekee ton kanssa lapsia oli aina vähän ilmoilla merkkejä ettei oo ihan terve
 
tapaus 1, tällä naisella tuli jotain psyykkisiä ongelmia en tidä tarkemmin..
tapaus2. minkäs teet kun toinen alkaa juomaan itseään hengiltä 25 vuotiaana
tapaus 3. no varmana se oli jukan vika kun akka lähti uuden miehen matkaan, joka sit paljastui ihan täydeksi hulluksi .
1. Mielenterveysongelmat ovat yleisiä, eivätkä ole kantajansa vika.
2. Mikä sai 25-vuotiaan niin onnettomaksi että hän ryhtyi juomaan itseään hengiltä. Ikävä parisuhde, kusipäinen mies? (onnelliset ihmiset tuskin ryhtyvät huvin vuoksi juopoiksi ainakaan yllättäin)
3. Heillä on ollut onneton liitto jo valmiiksi kun on vieraan mukaan lähtenyt. Huono valinta ollut se uusi mies.
 
"vieras"
Entä jos äiti pettää? Ja päättää lähteä? Niinkuin tapahtui meidän perhepiirissä. Eihän sitten äidillä sun teorian mukaan olis mikään oikeus lapsiin. Miksi äiti saa silti pitää lapsensa, manipuolida heitä ja päättää täysin mielivaltaisesti siitä, että koska isä näkee lapsiaan????
Tutkihan tilastoja, ja mieti uudestaan kuinka todennäköistä tämä on.

Esim Suomessa joka vuosi 30 000 lasta joutuu kokemaan vanhempien eron, ja kaksi kolmasosaa heistä jää ilman toista vanhempaa, useimmiten ilman isää. Mitähän tästä voisi päätellä? Minusta sitä, että mies herkemmin päättää unohtaa lapsensa. Aika harvinaista että äiti lähtee toisen miehen mukaan ja hylkää lapseensa/perheensä.
Tai ylipäänsä että äiti päättää unohtaa lapsensa koska tuli ero. Miehelle tämä taas on hyvin yleinen ratkaisu. Mutta ei TIETENKÄÄN aina. Mutta avatkaa nyt silmänne, ja miettikää mistä nämä yleistykset tulevat. Kyllä niitä lusmuja isämiehiä näyttää vaan olevan tässä maassa....
 
miten
1. Mielenterveysongelmat ovat yleisiä, eivätkä ole kantajansa vika.
2. Mikä sai 25-vuotiaan niin onnettomaksi että hän ryhtyi juomaan itseään hengiltä. Ikävä parisuhde, kusipäinen mies? (onnelliset ihmiset tuskin ryhtyvät huvin vuoksi juopoiksi ainakaan yllättäin)
3. Heillä on ollut onneton liitto jo valmiiksi kun on vieraan mukaan lähtenyt. Huono valinta ollut se uusi mies.


1 totta, mutta eikös tässä ole ainakin sellainen tapaus että mies on parempi vanhempi :) sivuhuomiona tää mimmi jätti lapsensa kokonaan ja kuulemma nykyään on uusi lapsi jonkun helsinkiläisen autokauppiaan kanssa :)

2. mikään syy ei ole riittävä että ihminen alkaa dokaa itseään hengiltä lastensa edessä

3. ja varmaan on ollut onneton mut se ei muuta sitä tosiasiaa että nainen petti ja jätti ja kusi elämänsä, sa nyt tavata poikaansa muistaakseni 4pv kuussa.
 
"vieras"
1. Mielenterveysongelmat ovat yleisiä, eivätkä ole kantajansa vika.
2. Mikä sai 25-vuotiaan niin onnettomaksi että hän ryhtyi juomaan itseään hengiltä. Ikävä parisuhde, kusipäinen mies? (onnelliset ihmiset tuskin ryhtyvät huvin vuoksi juopoiksi ainakaan yllättäin)
3. Heillä on ollut onneton liitto jo valmiiksi kun on vieraan mukaan lähtenyt. Huono valinta ollut se uusi mies.
Juuripa näin. Saattais hyvinkin olla että näillä 3 miehellä ois jotain tekemistä, miksi nämä naiset voivat niin pahoin? Voisko mitenkään olla?

(esim narsistin kanssa suhteessa voi helposti saada mielenterveysongelmia, ja aina asia saadaan näyttämään siltä, että narsistissa ei ole mitään vikaa, se toinen on se hullu..)

Voi tietysti olla pelkkää sattumaakin...että nämä täydelliset miehet valitsivat huonon vaimon..
 
[QUOTE="vieras";27916235]No miksi ne sun täydellistä 3 mies kaveria valitsee tällaisia urpoja vaimokseen? Jotain vikaa siis takuulla heissäkin?
Oletko kuullut sanonnan "vakka kantensa valitsee"?[/QUOTE]

Tuon pitää sitten toimia molempiin suuntiin. Myös niiden juoppojen ja väkivaltaisten miesten suhteen. Oletko siis sitä mieltä että nainen on ajanut miehensä juomaan ja väkivaltaiseksi tai sitten on valinnut sellaisen itselleen jo alunperin omaa urpouttaan? En oikein usko.
 
miten
Pakko vielä kommentoida noita tilastoja, oon tosiaan pyörinyt paljon eroperheen sivuilla ja olen kyllä monesti tullut siihen johtopäätökseen että se äiti tekee asiat niin vaikeaksi ettei isä pysty edes tapaamaan lapsiaan, mm muuttamalla 500km päähän ym ym..

Ei aina mutta näitä on ikävä kyll'ä
 
miten
[QUOTE="vieras";27916291]Juuripa näin. Saattais hyvinkin olla että näillä 3 miehellä ois jotain tekemistä, miksi nämä naiset voivat niin pahoin? Voisko mitenkään olla?

(esim narsistin kanssa suhteessa voi helposti saada mielenterveysongelmia, ja aina asia saadaan näyttämään siltä, että narsistissa ei ole mitään vikaa, se toinen on se hullu..)

Voi tietysti olla pelkkää sattumaakin...että nämä täydelliset miehet valitsivat huonon vaimon..[/QUOTE]

data ehtikin jo kuitata.
 
"vieras"
Tuon pitää sitten toimia molempiin suuntiin. Myös niiden juoppojen ja väkivaltaisten miesten suhteen. Oletko siis sitä mieltä että nainen on ajanut miehensä juomaan ja väkivaltaiseksi tai sitten on valinnut sellaisen itselleen jo alunperin omaa urpouttaan? En oikein usko.
Sanoisin niin, että nainen on rakastuessaan täysin sinisilmäinen. Ja uskoo että pystyy muuttamaan minkä tahansa juopon paremmaksi ihmiseksi. Eli tavallaan joo, saattaa valita sellaisen itselleen omaa urpouttaan, mutta ei vaan tajua sitä.

Miehen uskon olevan hieman realistisempi , kun ihastuu. Eli jos merkit toisen mielisairaudesta/juoppoudesta on jo nähtävillä, niin aika outoa että silti valitsee sellaisen naisen omien lasten äidiksi. EIkö?
 
miten
tonkin voi vääntää oikeasti miehen vastuulle ? tapaus 2ssakin yhteiselämää oli takana monta vuotta ennen kun nainen alkoi tissuttelemaan joka sit muuttui suunnilleen heti lkoholismiksi.
 
En voi sille mitään, mutta näitä keskusteluja kun lukee niin yksi ajatus hiipii mieleen: miksi olette tehneet lapsia surkeiden miesten kanssa? Miksi itkeä sitä, että miestä ei kiinnosta ja lapsiin sattuu, kun itse olette olleet osallisena lastenteossa?

Enkä hetkeäkään usko, että kaikki hunsvonttien miesten exät olisivat itse mitään parhaita äitejä lapsilleen. Sellainen määrä katkeruutta on ilmassa, että se aivan varmasti siirtyy lapsiinkin. "Minä en anna lapsen tutustua isäänsä jos sitä yhtäkkiä alkaakin lapsi kiinnostaa koska MINÄ en vaan halua tehdä niin ja MINÄ en anna periksi ja MINUA ei kiinnosta se mies pätkääkään". Kiinnosti silloin, kun seksiä annoitte?

Sori, mutta veetuttaa miesten puolesta. Koska olen niin eri mieltä siitä, millaisia isiä suomalaiset ovat. Tai olisivat, jos saisivat.
 
miten
En voi sille mitään, mutta näitä keskusteluja kun lukee niin yksi ajatus hiipii mieleen: miksi olette tehneet lapsia surkeiden miesten kanssa? Miksi itkeä sitä, että miestä ei kiinnosta ja lapsiin sattuu, kun itse olette olleet osallisena lastenteossa?

Enkä hetkeäkään usko, että kaikki hunsvonttien miesten exät olisivat itse mitään parhaita äitejä lapsilleen. Sellainen määrä katkeruutta on ilmassa, että se aivan varmasti siirtyy lapsiinkin. "Minä en anna lapsen tutustua isäänsä jos sitä yhtäkkiä alkaakin lapsi kiinnostaa koska MINÄ en vaan halua tehdä niin ja MINÄ en anna periksi ja MINUA ei kiinnosta se mies pätkääkään". Kiinnosti silloin, kun seksiä annoitte?

Sori, mutta veetuttaa miesten puolesta. Koska olen niin eri mieltä siitä, millaisia isiä suomalaiset ovat. Tai olisivat, jos saisivat.

kiitän kaikkien suomalaisten isien puolesta, on erittäin hienoa että jotkut ihmiset osaavat katsoa vähän sukupuolta kauemmaksi :) Kiitos!!
 
miten
toi eroperheen sivusto on varmaan monelle jo tuttu ennestään mut kannattaa käydä katselemass sieltä löytyy sellaisia tarinoita että parkkintuneen ukonrähjänkin silmäkulma alkaa kastua..voisi tehdä monelle naistenoikeuksien puolutajalle hyvää saattaisi olla vaikka että näistä tulisi LAPSEN oikeuksien puolutajia :)
 
"vieras"
En voi sille mitään, mutta näitä keskusteluja kun lukee niin yksi ajatus hiipii mieleen: miksi olette tehneet lapsia surkeiden miesten kanssa? Miksi itkeä sitä, että miestä ei kiinnosta ja lapsiin sattuu, kun itse olette olleet osallisena lastenteossa?

Enkä hetkeäkään usko, että kaikki hunsvonttien miesten exät olisivat itse mitään parhaita äitejä lapsilleen. Sellainen määrä katkeruutta on ilmassa, että se aivan varmasti siirtyy lapsiinkin. "Minä en anna lapsen tutustua isäänsä jos sitä yhtäkkiä alkaakin lapsi kiinnostaa koska MINÄ en vaan halua tehdä niin ja MINÄ en anna periksi ja MINUA ei kiinnosta se mies pätkääkään". Kiinnosti silloin, kun seksiä annoitte?

Sori, mutta veetuttaa miesten puolesta. Koska olen niin eri mieltä siitä, millaisia isiä suomalaiset ovat. Tai olisivat, jos saisivat.
Sanoisin tähän, että hirveen vaikee se on miehestä etukäteen nähdä millainen isä siitä tulee. Usein ekan lapsen kanssa se on melko arpapeliä, kuinka paljon mies tulee osallistumaan lapsen hoitoon. Ja monethan suhteet kaatuvat just sen esikoisen ekan vuoden sisällä. Sitten lähdetään uusintakierroksille, ja yritetään vähän paremmin. Sekin suhde usein kaatuu. Toiset ei harrasta tätä "uusperheilyä", eli yksi huono kokemus huonosta isästä omalle lapselleen riittää ja minusta se on erittäin fiksua,... no sitten on näitäkin että tehdään 4 lasta neljälle eri miehelle jne.

Se, että on valinnut juuri täydellisen puolison omalle lapselleen isäksi taitaa olla melkoisen sattumaa, tai ainakin osaksi sattumaa. Joskus sitten ne täydelliset miehet pettää, ja naiset kestää sitäkin, ja pysyvät "täydellisen näköisessä" suhteessa. Kun on omakotitalokin ja kaikkee...

Ei kannata haukkua naisia, että valitsevat hunsvotteja lastensa isiksi, tuskin se mies niin surkealta vaikuttaa silloin kun siihen on juuri rakastunut!?
 

Yhteistyössä