Lapsilla huonot olot kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En tiedä enään mitä pitäisi tehdä.
Kaverillani on kaksi pientä lasta, joiden olot eivät ole mitä parhaimmat.
Pienemmällä todettiin kallon murtuma alle 1vuotiaana, minulle kaveri sanoi, ettei tiedä mistä on tullut, ja lääkäri oli kuulemma sanonut, että on jokin verihyytymä. Eräältä kaverin sukulaiselta kuitenkin kuulin, että kyseessä oli murtuma.
Asunto on TODELLA likainen ! 3koiraa, 4kissaa.. Yksi koirista on pentu, tekee tarpeet sisälle, eikä näitä siivota moneen päivään.
Vanhempaa lasta uhkaillaan lyödä, jos ei tottele. En tiedä onko tämä käynyt toteen, sen verran olen nähnyt, että tukasta vedetään ja luunappeja satelee.
Lapset laitetaan nukkumaan jo klo 18.00 ja pakotetaan nukkumaan pitkälle aamuun asti (väh. klo 10).
Äiti ja tämän poikaystävä polttelee pilveä, kun lapset ovat kotona. Lisäksi asunnossa juodaan alkoholia USEIN. Lapset ovat milloin kenelläkin hoidossa, kaverin äidin kaverilla tai kuka nyt ottaa. Isompi lapsista pelkää mennä takaisin kotiin.
Itse olen tehnyt jo 2 ls-ilmoitusta, kaverin äiti on soittanut sossuun.. En tiedä onko muita.
Mitä enään voin tehdä, kun sossut ei usko?? Kaveri puhuu itsensä läpi, ja haukkuu muut valehtelijoiksi. Ilmoittavat ennen kun menevät kotiin, tottakai siinä kerkiää siivoamaan kodin ja laittamaan kaikki kuntoon. :(

mäkin ehdotan että jos saat jotenkin selville että kun siellä poltetaan pilveä tai molemmat vanhemmat juovat ja lapset ovat kotona niin soitat 112 ja sanot että siellä on vanhemmat aineissa/humalassa ja lapset kotona. lapset otetaan sieltä suoraan poliisin mukaan ja kiireelliseen sijoitukseen.

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja SuzieQ.
Niin tietenkin, ei ole käynyt mielessäkään poliisille soitto. Tosiaan pilven polttelu on lähes jokapäiväistä.
Täytyy yrittää "udella" milloin lapset on varmasti kotona, ja soittaa poliisit paikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja nenä pois muiden asioista;27557416:
Arvaa mitä?

Asia ei kuulu sinulle tippaakaan.

Ihan käsittämätön asenne. Käyttävät huumeita ja juovat lasten ollessa paikalla, ja sinä olet sitä mieltä ettei asia kuulu ap:lle? :xmas:

Kyllä kuule vaan kuuluu. Poliisit vaan paikalle niin että moiset idiootit jäävät kiinni rysän päältä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja nenä pois muiden asioista;27557416:
Arvaa mitä?

Asia ei kuulu sinulle tippaakaan.

Kun on kyse viattomista lapsista, jotka kärsivät vanhempiensa valinnoista, se on aikuisen tehtävä suojella näitä lapsia. He kun eivät siihen itse pysty.
Eriasia olisi, jos vanhemmat polttelisi pilveä kotonansa eikä lapsia olisi olemassakaan. Toisen aikuisen tekemiset ei kuulu toisille pätkääkään. Tilanne vaan muuttuu, kun kyseessä on lapsia.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Kun on kyse viattomista lapsista, jotka kärsivät vanhempiensa valinnoista, se on aikuisen tehtävä suojella näitä lapsia. He kun eivät siihen itse pysty.
Eriasia olisi, jos vanhemmat polttelisi pilveä kotonansa eikä lapsia olisi olemassakaan. Toisen aikuisen tekemiset ei kuulu toisille pätkääkään. Tilanne vaan muuttuu, kun kyseessä on lapsia.

mun mielestä siinäkin tilanteessa olisi aiheellista infota poliisia, vaikka vaan aikuiset jossain asunnossa päivittäin polttelisivat pilveä. se kun on lainvastaista.

Eniten olisin huolissani tuosta siisteydestä ja toki myös pilven polttelusta, jos se todella on JOKAPÄIVÄISTÄ.
Kenellekkään ei tee hyvää nauttia päihteitä jokapäivä.
Kannabis nyt kuitenkin on paljon vaarattomampaa kuin alkoholi, että siinä mielessä muutamat savut viikkoon ovat mielestäni paljon parempi vaihtoehto kuin kännit.
Kevyttä pössistä voi verrata pariin viinilasilliseen ja vaikutuskin häipyy parissa tunnissa.

Toivottavasti ketjuun kommentoijat eivät itsekään juo tippaakaan alkoholia lasten ollessa kotona(nukkumassa)..

[QUOTE="tällainen";27557527]mun mielestä siinäkin tilanteessa olisi aiheellista infota poliisia, vaikka vaan aikuiset jossain asunnossa päivittäin polttelisivat pilveä. se kun on lainvastaista.[/QUOTE]

Hohhoijaa, ei poliisilla ole tollasiin resursseja eikä edes kiinnostusta puuttua jos joku omassa himassaan polttelee muita häiritsemättä.

Totta kai silloin pitää puuttua jos lasten paikalla ollessa poltellaan, varsinkin jos ei ole yhtään selväpäistä aikuista paikalla.

[QUOTE="vieras";27557691]Kerrotko tarkemmin, kuinka äiti vaarantaa lastensa terveyden?
Sotkuisella kodilla?
Vai juomalla alkoholia/polttamalla pilveä lasten ollessa nukkumassa?[/QUOTE]

Jos lapsia pahoinpidellään omassa kodissa, niin eikö se silloin terveydelle haitaksi ole?

Enkä tietetääkseni sanonut, että lapset nukkuvat, kun asunnossa poltellaan ja juodaan.

Jos eivät ole puuttuneet vielä mitenkään tilanteeseen, niin EHDOTTOMASTI SILLOIN KUN ASUNTO SIKOLÄTTI JA VANHEMMAT KÄNNISSÄ/AINEISSA TAI VIERAITA TUPA TÄYSI niin soittoa 112 ja kerrot että lapset siellä humalaisten keskellä ja olot karmeat. Etukäteen et aikeista kerro, olet jo kaikkesi yrittänyt. Poliisi ei voi lapsia sinne jättää. Kurjaa ettei tilanteeseen ole puututtu. Itse joutunut kerran myös moisen tekemään ja onneksi tein. Joten älä epäröi! :)

No kallonmurtuma lapsella kuullostaa jo niin kamalalta, että soittaisin kyllä vaikka tauotta johonkin, että joku kuuntelis. Turhia ilmoituksia tehdään ihan liikaa, niin räikeisiin ei sitten ehditä puuttua. Silloin kun yhteiskunnan valvonta pettää on yhteisöllä velvollisuus puuttua asioihin.

Jossain ohjelmassa kerrottiin lapsista, jotka nälissään söivät haaleeseen vetee liotettua vessapaperia. Käsittämätöntä, että näin voi olla. Mietin että Suomessako????

Yhteistyössä