lapsilisät pois!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keskiluokan_peee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keskiluokan_peee

Vieras
Mä en ymmärrä miksei vois tehä niin että ne työssäkäyvät jotka niin toivoo saisivat veroalea ja loput lapsilisää.

Tällä hetkellä lapsimäärä ei huomioida vertuksessa ollenkaan. Jos meidän palkasta otettais ihan vaan 3% (lasten määrän mukaan) vähemmän, saisimme jo mukavasti extraa ja paljon enemmän kuin se lapsilisä joka tulee joka kk.

Tässä ehdotuksessa ei huomioida sitä, että kotona olevat ja kaikenlaiset 'köyhät' ovat omasta mielestä oikeutettuja vaikka mihin osuuteen mun palkasta. Koska heillä on tarve muttei halua käydä töissä. Miksi hyväpalkkaiset jaksaa käydä kouluja, joutuu oikein suunnitelemaan perhekuvioita ja tekevät paljon töitä?

Ensi vuoteena tulovero luultavasti nousee ja joka puolue huutaa että joo otetaan lisää pois keskiluokasta ja 'köyhille' annetaan lisää.

Mä en jaksa näitä valituksia. Mä en vaan jaksa. Tää valtio ja niiden "köyhien" elämä pyörii kyllä ihan jollain muilla rahoilla kun sun verorahoilla!!!! Sun omat verot tuskin riittää edes omien lapsiesi todellisiin hoitokustannuksiin, että et sinä ketään "köyhää" sun tuloillas "elätä".

Omasta mielestäni köyhiltä, eli alle 3500 euroa kuukaudessa ansaitsevilta voi poistaa lapsilisät. Köyhät tulevat toimeen pienemmälläkin ja totta kai parempien perheiden lapset kuluttavat enemmän.

no se vielä puuttuis että vauvoja keräilevät suurperheet saisi harrastukseensa tukirahaa jonka saamiseksi ne valmiiksi heitteillä kasvavat laumalapset ei näkis työpaikalla asuvaa isää sitäkään vähää

Tässä ehdotuksessa ei huomioida sitä, että kotona olevat ja kaikenlaiset 'köyhät' ovat omasta mielestä oikeutettuja vaikka mihin osuuteen mun palkasta. Koska heillä on tarve muttei halua käydä töissä. Miksi hyväpalkkaiset jaksaa käydä kouluja, joutuu oikein suunnitelemaan perhekuvioita ja tekevät paljon töitä?

Eli sun mielestä mä ("kaikenlainen köyhä") "en halua käydä töissä" kun YT:n aiheuttaman työttömyyden vuoksi lähdin samantien opiskelemaan hoitoalaa, jotta työllistyisin mahdollisimman varmasti uudelleen? Sen lisäksi, että elätän itseni ja laspeni lainalla, sun mielestä meiltä pitäisi ottaa vielä lapsilisät pois!