Lapsilisät poistettava suurituloisilta

• Viestiketjun aloittaja Herra Majuri
  • Ensimmäinen viesti
Herra Majuri
Mielestäni lapsilisät pitäisi poistaa suurituloisilta perheiltä ja vastaavasti pienituloisten perheiden lapsilisiä olisi korotettava. Voishan sen määrää porrastaa tulojen mukaan niinkuin kelan maksama asumistukikin on.

Miksi valtion pitää syytää rahaa niille, jotka ei sitä todella tarvii, annettakoon raha niille, joille se on tarpeen.

vieras
Miksi siitä, että on esim. opiskellut, menestynyt, osannut hoitaa asiansa ja ahkeroinut pitäisi rankaista. Ei se olisi sitten enää lapsilisä, jos ei kaikki lapsiperheet saisi, vaan jokin köyhänlisä.

!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi siitä, että on esim. opiskellut, menestynyt, osannut hoitaa asiansa ja ahkeroinut pitäisi rankaista. Ei se olisi sitten enää lapsilisä, jos ei kaikki lapsiperheet saisi, vaan jokin köyhänlisä.
Ihan sama vaikka olis köyhäinlisä. Siellä joku porvarin prkle natisee taas.

minä
Saisivat jonkin summan, muttei samaa kuin vähävaraisemmat?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kyllä, kaikki mahdolliset tuet tulisi mennä tulojen mukaan!
Ai, että ne joilla on töitä niin tekevät niitä töitä hulluna maksavat veroja. Ne taas joilla ei ole töitä niin saavat hirveät määrät tukia ja ovat varakkaiden elätettävänä?

juurikin näin! ja se sadantuhannen euron vuosituloraja on aivan naurettava. Pienempikin riittää kyllä siihen että se lapsilisä on perheen tuloissa yks kärpäsen kakka joka menee säästöön lapsen etelänmatkoja tms varten.

s
Saisivat jonkin summan, muttei samaa kuin vähävaraisemmat?
Jos vaikka saisivat puolet? olisko hyvä?

Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Mielestäni lapsilisät pitäisi poistaa suurituloisilta perheiltä ja vastaavasti pienituloisten perheiden lapsilisiä olisi korotettava. Voishan sen määrää porrastaa tulojen mukaan niinkuin kelan maksama asumistukikin on.

Miksi valtion pitää syytää rahaa niille, jotka ei sitä todella tarvii, annettakoon raha niille, joille se on tarpeen.

Mikä on suurituloinen perhe? Missä kulkee sun rajasi?

juu
suomessahan on jo progressiivinen verotus ja köyhäinapu eli sossun tuki.
aina kun homma menee siihen, että aletaa pitää jotain rikkaana, niin keskituloinen palkansaaja, jonka selkänahasta revitään kaikki, päättyy maksajaksi niille, jotka ovat ökyrikkaita j aniille, jotka harrastavat seksiä ja makaavat kotona(tänään uuttisissa, koulutetut harrastavat vähemmän seksiä). amerikkalainen tutkimus. ei ehdi kun pitää elättää rikkaat ja sossun asukit. ja keskituloisen työt stressaavia ihmissuhdetöitä. vie mehut.

minä
Kyllä, kaikki mahdolliset tuet tulisi mennä tulojen mukaan!
Ai, että ne joilla on töitä niin tekevät niitä töitä hulluna maksavat veroja. Ne taas joilla ei ole töitä niin saavat hirveät määrät tukia ja ovat varakkaiden elätettävänä?
tasa-arvoa

Niiiiii... mutta saanko pyytää, ettei suurituloinen perhe ole se, joka saa yhteensä esim. 6000e/kk. Se on vasta nipin napin keskituloinen. (kansalaisen keskitulo oli joku 2900e/kk, eli mulla on vielä moooonta satasta matkaa keskituloiseksi...)

Suuret tulot alkakoot vaikka 5000e/kk/nenä.

Yhteistyössä