Lapsilisä pois hyvävaraisilta!

  • Viestiketjun aloittaja lihava sexipeto
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Ja jos jotkut haluaa säästää ne lapsilisät lapselle, vaikka opiskeluun käytettäväksi, niin mitä väärää siinä on että haluaa turvata lapsen tulevaisuutta ja sitä että on varaa opiskella ja sitämyöden saada hyvä työ. Josta sitten voi saada ihan hyvää palkkaa!
Vasdtahan täällä joku sanoi, että kaikilla on samat mahdollisuudet saada hyväpalkkainen työ. Mihin silloin tälläistä tukea tarvitaan? Käytännössä sanot että rikkaus periytyy.
Enkä sano!! Mut en ymmärrä miks tämä asia toisia niin kovasti häiritsee? Ja tiedoksi.. meillä ei ole varaa säästää lapsilisiä lapsille.
Mitäs sinä sitten sanot tuossa yllä? Luehan se vielä uudestaan oikein ajatuksen kanssa.
Luettu on. mielestäni en väitä että rikkaus periytyy. Mun mielestä hyvä palkka ja rikkaus on eriasiat. Ja toki jokaisella on mahdollisuus tässä maassa opiskella. Mä maksan edelleen opintolainaa pois vaikka opinnot on loppuneet 7 vuotta sitten.
Eli kuitenkin hyvät tulot periytyvät. Köyhien ja hyvätuloisten lapsilla ei ole samat lähtökohdat. Se on ainakin luettavissa kirjoituksestasi.
Onpas! En mä ainakaan ole mistään hyvätuloisesta perheestä lähtöisin. Ihan itse olen työllä "paikkani" ansainnut. Kaiken itse maksanut 17 vuotiaasta lähtien.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Onpas! En mä ainakaan ole mistään hyvätuloisesta perheestä lähtöisin. Ihan itse olen työllä "paikkani" ansainnut. Kaiken itse maksanut 17 vuotiaasta lähtien.
Miksi sitten sanoit että voit lapsilisien säästöllä turvata lapsellesi paremman kuolutuksen ja palkan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Onpas! En mä ainakaan ole mistään hyvätuloisesta perheestä lähtöisin. Ihan itse olen työllä "paikkani" ansainnut. Kaiken itse maksanut 17 vuotiaasta lähtien.
Miksi sitten sanoit että voit lapsilisien säästöllä turvata lapsellesi paremman kuolutuksen ja palkan?
Luepa uudelleen. Kirjoitin että jos joku haluaa ja alemmassa viestissä vielä että meillä näin ei tehdä!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tintura:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Väärin että valtio syytää rahallista tukea ihmisille jotka eivät sitä tarvitse.
Valtio siis kustantaa näiden ihmisten lapsien ajokortit ja etelänmatkat. Jeejee.
Menisit sinäkin töihin. Tai hankkisit kunnon ammatin, Suomessa jokainen voi opiskella, jos haluaa.

Kyllä mäkin haluaisin opiskella korkeakoulututkinnon, mutta kun talous ei sitä kestäis! lottovoittoa odotellessa....ja paskahommia tehdessä...
Opintolaina on sitä varten, lainarahalla sitä joutuu opiskelemaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Onpas! En mä ainakaan ole mistään hyvätuloisesta perheestä lähtöisin. Ihan itse olen työllä "paikkani" ansainnut. Kaiken itse maksanut 17 vuotiaasta lähtien.
Miksi sitten sanoit että voit lapsilisien säästöllä turvata lapsellesi paremman kuolutuksen ja palkan?
Luepa uudelleen. Kirjoitin että jos joku haluaa ja alemmassa viestissä vielä että meillä näin ei tehdä!!
Eli lapsillasi ei ole niin hyvät mahdollisuudet kuin jollakulla, joka tekee noin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tintura:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Väärin että valtio syytää rahallista tukea ihmisille jotka eivät sitä tarvitse.
Valtio siis kustantaa näiden ihmisten lapsien ajokortit ja etelänmatkat. Jeejee.
Menisit sinäkin töihin. Tai hankkisit kunnon ammatin, Suomessa jokainen voi opiskella, jos haluaa.

Kyllä mäkin haluaisin opiskella korkeakoulututkinnon, mutta kun talous ei sitä kestäis! lottovoittoa odotellessa....ja paskahommia tehdessä...
Opintolaina on sitä varten, lainarahalla sitä joutuu opiskelemaan.
Ei joudu jos vanhemmat ovat laittaneet lapsilisän säästöön lapsen tulevaisuutta ajatellen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Onpas! En mä ainakaan ole mistään hyvätuloisesta perheestä lähtöisin. Ihan itse olen työllä "paikkani" ansainnut. Kaiken itse maksanut 17 vuotiaasta lähtien.
Miksi sitten sanoit että voit lapsilisien säästöllä turvata lapsellesi paremman kuolutuksen ja palkan?
Luepa uudelleen. Kirjoitin että jos joku haluaa ja alemmassa viestissä vielä että meillä näin ei tehdä!!
Eli lapsillasi ei ole niin hyvät mahdollisuudet kuin jollakulla, joka tekee noin?
Anna olla!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Lapsilisä on tarkoitettu lasten vanhemmille avustukseksi, jolla voidaan hankkia lapselle vaatteita ym. kulutus- ja käyttötavaraa. Toki tästä on olemassa monenlaisia näkemyksiä. Mielestäni lapsilisä kuuluu kaikille katsomatta tulotasoon. Korkeat tulot eivät automaattisesti merkitse rikkautta tai vaurautta; verot ovat suuret, menot ratkaisevat.

Ja kuten eräs vieraskin tuolla todennut: kaikilla on oikeus Suomessa kouluttautua, jos haluaa eikä kouluttautuminen edes maksa paljoa, kuten monissa maissa. Yleensä suurituloiset tekevät paljon työtä tulojensa eteen ja lisäksi takana on todella pitkiä koulutuksia.
Juuri näin, suuret tulot suuret menot, veroihin menee paljon, päivähoitomaksut suuret. Parhaiten Suomessa laskat, sosiaaliturvalla omasta laiskuudetsaan elävät. Kaikki tuet saavat, päivähoito ilmainen jne.

Suomessa on jokaisen mahdollisuus kouluttautua, jos on laiska ei se ole muiden syy, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Missä ammatissa on +-0 -tulot...? En ole itse kuullut koskaan moisesta. Mutta totuus on tuo, että lasten kasvatus on tärkeämpää, jos se on vain mahdollista kotona :)
No esim minulla, kun olin toimistotöissä yksinhuoltajana... Yksinhuoltajan ei paljon töitä kannata tehdä ja kun ne naisvaltaisten alojen palkatkin on mitä on...
Parhaitenhan juuri yh elävätkin. Voivat hoitaa kotona lapsia yhteiskunnan tuella. Normaali ihmisen kotihoidontuki on verojen jälkeen 200e kuussa ei sillä elä.
 
vieras
Tossa nyt ei ole mitään järkeä. Miksi rangaista ihmisiä, jotka on kovalla työllä hoitaneet itselleen "hyvät" tulot? Samat oikeudet kuuluu kaikille. Eihän kauniiden ihmistenkään tarvitse leikellä kauniista kasvoistaan paloja ja lahjoittaa rumille ihmiselle. Suomi on kyllä yksi kateellisten valittajien maa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Onpas! En mä ainakaan ole mistään hyvätuloisesta perheestä lähtöisin. Ihan itse olen työllä "paikkani" ansainnut. Kaiken itse maksanut 17 vuotiaasta lähtien.
Miksi sitten sanoit että voit lapsilisien säästöllä turvata lapsellesi paremman kuolutuksen ja palkan?
Luepa uudelleen. Kirjoitin että jos joku haluaa ja alemmassa viestissä vielä että meillä näin ei tehdä!!
Eli lapsillasi ei ole niin hyvät mahdollisuudet kuin jollakulla, joka tekee noin?
Anna olla!
En uhallakaan. Olen sitä mieltä, että lapsilisien säästö ei merkkaa juuri ollenkaan lasten tulevaan palkkaukseen. Eiköhän vanhempien antama malli ja heidän verkostonsa merkkaa eniten. Kuitenkin Suomessa lähtökohdat ovat niin tasapuoliset kuin vain voi käytännössä olla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Ne, joilla on nyt hyvä palkka, on opiskelleet joskus. Ne on opiskellu ihan samoilla opintotuilla ja mahdollisilla työtuloilla ku kaikki muutkin opiskelijat. On ihan oma valinta, tekeekö lapset ennen opiskelua, sen aikana vai sen jälkeen. Opiskelua varten voi ottaa lainaa. Sehän on hyvä maksaa pois sitten kun on hyvätuloinen työpaikka.

Ne, jotka saa parempaa äitiyspäivärahaa, ovat kuluttaneet elämäänsä töissäkäyntiin toisin kuin ne jotka saa minimin.

Onko se rikkaiden vika, jos joku ei halua opiskella tai keksii tekosyitä miksei se onnistuisi? Ei mullakaan ole ku ammattikoulutus, se oli ihan oma päätös, enkä mä silti jaksa olla katkera niille, jotka saa enemmän rahaa ku minä. Joskus ne hyvätuloisetki on kituuttaneet saadakseen haluamansa.

Ja ihan oikeasti ne jotka saa hyvää palkkaa, maksaa siitä enemmän veroja. Ne maksaa huomonpituloisten päiväkotimaksut esim. samalla ku itse maksavat täysiä maksuja omistaan jne.

Mä en voi ymmärtää tota kauheaa kateutta :| En tajua miks raha on kaikille tärkein asia. Kaikki sitä täällä saa sen verran ku on pakko, ja ison osan ihmisistä kannattais myös miettiä miten sitä käytetään niin että se riittää. Jotku ihan muut asiat tekee elämästä ihanaa kuin raha ja kateus.
Hyvä kirjoitus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tintura:
Huom!
Kaikki eivät saa lainaa.
Eivätkä kaikki hyvätuloiset ole kituuttaneet saadakseen haluamansa .joillain on ollu perheen ja suvun tuki(myös rahallinen) ja kenties rahasto odottamassa opiskeluaikoja.

Ja kolmanneksi elämäntarinoita ja -tilanteita on Suomen maassakin noin 5miljoona erilaista.

Eivätkä kaikki ole tasa-arvoisessa asemassa ja tasavertaisia keskenään vaikka kuinka niin toivoisimmekin!!!!
Tuollaiset ovatkin asia erikseen. Eli lapsilisät pois perijöiltä, osinkoa nostavilta jne.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Onpas! En mä ainakaan ole mistään hyvätuloisesta perheestä lähtöisin. Ihan itse olen työllä "paikkani" ansainnut. Kaiken itse maksanut 17 vuotiaasta lähtien.
Miksi sitten sanoit että voit lapsilisien säästöllä turvata lapsellesi paremman kuolutuksen ja palkan?
Luepa uudelleen. Kirjoitin että jos joku haluaa ja alemmassa viestissä vielä että meillä näin ei tehdä!!
Eli lapsillasi ei ole niin hyvät mahdollisuudet kuin jollakulla, joka tekee noin?
Anna olla!
En uhallakaan. Olen sitä mieltä, että lapsilisien säästö ei merkkaa juuri ollenkaan lasten tulevaan palkkaukseen. Eiköhän vanhempien antama malli ja heidän verkostonsa merkkaa eniten. Kuitenkin Suomessa lähtökohdat ovat niin tasapuoliset kuin vain voi käytännössä olla.
No minkä ihmeen takia sua sitten ottaa päähän se että toisilla on varaa säästää niitä lapsilisiä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Ne, joilla on nyt hyvä palkka, on opiskelleet joskus. Ne on opiskellu ihan samoilla opintotuilla ja mahdollisilla työtuloilla ku kaikki muutkin opiskelijat. On ihan oma valinta, tekeekö lapset ennen opiskelua, sen aikana vai sen jälkeen. Opiskelua varten voi ottaa lainaa. Sehän on hyvä maksaa pois sitten kun on hyvätuloinen työpaikka.

Ne, jotka saa parempaa äitiyspäivärahaa, ovat kuluttaneet elämäänsä töissäkäyntiin toisin kuin ne jotka saa minimin.

Onko se rikkaiden vika, jos joku ei halua opiskella tai keksii tekosyitä miksei se onnistuisi? Ei mullakaan ole ku ammattikoulutus, se oli ihan oma päätös, enkä mä silti jaksa olla katkera niille, jotka saa enemmän rahaa ku minä. Joskus ne hyvätuloisetki on kituuttaneet saadakseen haluamansa.

Ja ihan oikeasti ne jotka saa hyvää palkkaa, maksaa siitä enemmän veroja. Ne maksaa huomonpituloisten päiväkotimaksut esim. samalla ku itse maksavat täysiä maksuja omistaan jne.

Mä en voi ymmärtää tota kauheaa kateutta :| En tajua miks raha on kaikille tärkein asia. Kaikki sitä täällä saa sen verran ku on pakko, ja ison osan ihmisistä kannattais myös miettiä miten sitä käytetään niin että se riittää. Jotku ihan muut asiat tekee elämästä ihanaa kuin raha ja kateus.
Hyvä kirjoitus.
Niin on :flower:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lihava sexipeto:
Eli niiltä joilla on varaa laittaa lapsilisät lapsen tilille kuusta toiseen.
He eivät tarvitse rahoja.
Tulisi miljardien säästöt joilla voisi tehdä vaikka mitä parannuksia suomeen.
Entäs jos sanon ettei minun verorahojani saa luovuttaa henkilölle joka ei osaa suunnitella talouttaan tai on vähävarainen?
No niinhän tapahtuu jatkuvasti :). Ja olisi syytä tapahtua vielä enemmän. Mitä jos minä sanon, ettei minun minimaalisia verorahojani saa luovuttaa henkilölle, jonka tilillä ne lojuvat vuosikausia tai sitten niillä ostetaan uusi taulutelevisio ja motskari.
Missä on empatiakyky, vaikka koko Suomi suree tälläkin hetkellä syrjäytyneen nuoren kohtaloa.


Tuskinpa nyt syrjäytyneen nuoren kohtaloa vaan hänen murhamansa nuorten kohtaloa. Nuo koulusurmat ovat yhdenlaista terrorismia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Onpas! En mä ainakaan ole mistään hyvätuloisesta perheestä lähtöisin. Ihan itse olen työllä "paikkani" ansainnut. Kaiken itse maksanut 17 vuotiaasta lähtien.
Miksi sitten sanoit että voit lapsilisien säästöllä turvata lapsellesi paremman kuolutuksen ja palkan?
Luepa uudelleen. Kirjoitin että jos joku haluaa ja alemmassa viestissä vielä että meillä näin ei tehdä!!
Eli lapsillasi ei ole niin hyvät mahdollisuudet kuin jollakulla, joka tekee noin?
Anna olla!
En uhallakaan. Olen sitä mieltä, että lapsilisien säästö ei merkkaa juuri ollenkaan lasten tulevaan palkkaukseen. Eiköhän vanhempien antama malli ja heidän verkostonsa merkkaa eniten. Kuitenkin Suomessa lähtökohdat ovat niin tasapuoliset kuin vain voi käytännössä olla.
No minkä ihmeen takia sua sitten ottaa päähän se että toisilla on varaa säästää niitä lapsilisiä?
Koska ne rahat ovat poissa terveydenhuollolta. Lapsilisät eivät ole ainoa, mitä karsisin Suomessa. Tukia maksetaan aivan liikaa. Jos ihminen tulee toimeen ilman tukia, niin sitten hänelle ei ole tarvetta maksaa niitä.
 
[/quote]

Koska ne rahat ovat poissa terveydenhuollolta. Lapsilisät eivät ole ainoa, mitä karsisin Suomessa. Tukia maksetaan aivan liikaa. Jos ihminen tulee toimeen ilman tukia, niin sitten hänelle ei ole tarvetta maksaa niitä.[/quote]

No tuskinpa se miljardi mitä lapsilisiin vuodessa menee suoraan terveydenhuoltoon menisi :D Valtio antaa kelalle rahat mitä se tarvii ja jollei kela tarvitse niin kyllä ne rahat menisi varmasti johonkin aivan muuhun esim. ministereiden matkusteluihin.

Minulle on aivan sama mitä tukia ihmiset saa ja kuinka paljon. Mutta, meillä laitetaankin lapsilisät säästöön lasten tileille =)

 
vieras
Koska ne rahat ovat poissa terveydenhuollolta. Lapsilisät eivät ole ainoa, mitä karsisin Suomessa. Tukia maksetaan aivan liikaa. Jos ihminen tulee toimeen ilman tukia, niin sitten hänelle ei ole tarvetta maksaa niitä.[/quote]

No tuskinpa se miljardi mitä lapsilisiin vuodessa menee suoraan terveydenhuoltoon menisi :D Valtio antaa kelalle rahat mitä se tarvii ja jollei kela tarvitse niin kyllä ne rahat menisi varmasti johonkin aivan muuhun esim. ministereiden matkusteluihin.

Minulle on aivan sama mitä tukia ihmiset saa ja kuinka paljon. Mutta, meillä laitetaankin lapsilisät säästöön lasten tileille =)

[/quote]

Juu, mitä turhaan säästelemään, kun joku ne rahat kumminkin käyttää. Tuo onkin vikana hallinnossa ja syvemmin muuallakin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lihava sexipeto:
Eli niiltä joilla on varaa laittaa lapsilisät lapsen tilille kuusta toiseen.
He eivät tarvitse rahoja.
Tulisi miljardien säästöt joilla voisi tehdä vaikka mitä parannuksia suomeen.
senkin hölmö. köyhimmiltä eli lapsilta olet viemässä 100 euroa. eläkkeet maksetaan verorahoista, ja voivat olla tuhansia, jollei kymmeniä tuhansia ja niitä saavat eniten juuri rikkaat!
ettäs kehtaat!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tossa nyt ei ole mitään järkeä. Miksi rangaista ihmisiä, jotka on kovalla työllä hoitaneet itselleen "hyvät" tulot? Samat oikeudet kuuluu kaikille. Eihän kauniiden ihmistenkään tarvitse leikellä kauniista kasvoistaan paloja ja lahjoittaa rumille ihmiselle. Suomi on kyllä yksi kateellisten valittajien maa...
Mistä tiedät, vaikka kohta pitää täsäs läskien laiskojen luvatussa maassa?

kaikki rahat vain näille, jotka makoilee eikä aikomustakaan elättää itseään.
 
mie
Toisaalta todella hyvätuloisilla/rikkailla on parhaat mahdollisuudet harjoittaa tehokasta verosuunnittelua, eli heillä on keinot kiertää veroja esimerkiksi yhtiöittämisen avulla, siirtämällä omaisuutta ulkomaille ja käyttämällä kalliiden verokonsulttien palveluja. Eli sikäli ottaisin kyllä ainakin siltä top 5% ansaitsevilta Suomessa pois kaikki tuet.
 

Yhteistyössä