Ne, joilla on nyt hyvä palkka, on opiskelleet joskus. Ne on opiskellu ihan samoilla opintotuilla ja mahdollisilla työtuloilla ku kaikki muutkin opiskelijat. On ihan oma valinta, tekeekö lapset ennen opiskelua, sen aikana vai sen jälkeen. Opiskelua varten voi ottaa lainaa. Sehän on hyvä maksaa pois sitten kun on hyvätuloinen työpaikka.
Ne, jotka saa parempaa äitiyspäivärahaa, ovat kuluttaneet elämäänsä töissäkäyntiin toisin kuin ne jotka saa minimin.
Onko se rikkaiden vika, jos joku ei halua opiskella tai keksii tekosyitä miksei se onnistuisi? Ei mullakaan ole ku ammattikoulutus, se oli ihan oma päätös, enkä mä silti jaksa olla katkera niille, jotka saa enemmän rahaa ku minä. Joskus ne hyvätuloisetki on kituuttaneet saadakseen haluamansa.
Ja ihan oikeasti ne jotka saa hyvää palkkaa, maksaa siitä enemmän veroja. Ne maksaa huomonpituloisten päiväkotimaksut esim. samalla ku itse maksavat täysiä maksuja omistaan jne.
Mä en voi ymmärtää tota kauheaa kateutta :| En tajua miks raha on kaikille tärkein asia. Kaikki sitä täällä saa sen verran ku on pakko, ja ison osan ihmisistä kannattais myös miettiä miten sitä käytetään niin että se riittää. Jotku ihan muut asiat tekee elämästä ihanaa kuin raha ja kateus.