Lapsilisä nimenomaan tarkoitettu äidille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyssä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsilisä maksetaan yleisemmin äidille kuin isälle siksi, koska sen hakemisen voi niin näppärästi laittaa samalla lapulla kuin äitiyspäivärahan, joka maksetaan aina äidille. Sen voi myös hakea erikseen joko isäntilille tai lapsen omalle tilille, mutta silloin pitää tehdä toinen hakemus. Nykyään taas harvemmin maksetaan suoraan lapsen omalle tilille, koska silloin jää mahdolliset sisarkototukset saamatta.

tuohon tiliasiaan että kun minä pojalle avasin tilin (isän kanssa erottu) niin silti siihen tarvittiin isä nimikirjoitus siihen avamiseen. myös isä sai sitä käyttää eli muistaakseni ei siihen saanut mitään kieltoa. ainut vaan että ei isä sitä numeroa tiedä eikä hänellä siihen korttia ole. eikä edes uskaltais sieltä mitään hakeakkaan.

Meillä ainakin oikein haettiin sitä isälle, mutta silti myönsivät Kelalta äidille. Tuli vaan päätös mulle postista, että muka olin sitä hakenut ja nyt myönsivät. Miehelle ei koskaan ilmoitettu mitään vaikkei lapsilisää siis sitten koskaan ole saanut vaikka hakikin.

Yhteistyössä