Lapsiani kehuttiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auuh

Vieras
Yksi sukulaisnainen sanoi, että "Voi, tuo teidän poika on tosi paljon Villen näköinen, miten kulkeekin suvussa nuo piirteet."

Ihan kiva varmaan juu, mutta ko. sukulaistenava (Ville) ei miellytä ulkonäöltään mua sitten yhtään. Moni on kehunut kivannäköiseksi tätä meidän poikaa, ovatkohan kaikki tarkoittaneet samaa?

Äitini taas sanoi tyttövauvastani, että "Sillä on ihan äitinsä jalat ja varpaat" - mä kun olin ollut niin helpottunut, kun sillä on mun mielestä ihan tyttömäiset jalat, eikä tällaiset helvatan räpylät! Voi mun lapsiparkoja... :(

Onko muiden pienokaisia kehuttu yhtä "onnistuneesti"? :)

Omista lapsista en muista, mutta sukujuhlissa yks kaukaisempi täti kysyi mun broidilta että ootko sä ton Pertin (siis mun isän) poika, ja broidi sano että joo. Täti siihen että "ihan oot isäs näkönen", mikä väkisinkin aiheutti tyrskähdyksiä koska isäni ei ole hänen biologinen isänsä ja ovat kyllä ihan eri näköisiä. Broidilla kaljuuntunut pää ja ennemmin lyhyt ja paksu kuin tukallinen laiha hujoppi...
Ja serkun adoptoidusta tytöstä on usein sanottu että on ihan isänsä näköinen hänkin.
Että sellaisia puusilmiä ihmiset ovat. Kohteliaisuudesta vaan sönköttävät jotakin.

Paitsi anoppi...synnärillä sanoi esikoisesta että ei kyllä ole yhtään kenenkään heidän suvustaan näköinen, vaikkakin on kyllä ihan ilmiselvästi isänsä näköinen. Muistutin kyllä hihitellen ettei ole syytä huoleen kun postinjakajakin on nainen. Nimiäisissä oli hauskaa kun joka toinen vieras sanoi anopille että vauvalla on ihan selvästi anopin leuka =)

No ei noista ihmisten sanomisista kannata välittää. Mua lähinnä naurattaa kun vuorotellen vauvaa kehutaan mun näköiseksi ja seuraavat sanoo et kun on niin miehen näköinen. Mutta toisaalta meillä on joku geeni suvussa. Mun veli on isokokoinen, hänellä omatyyli liikkua ja elehtiä. Meidän yks pojista, hänen oma poikansa ja toisen veljen yksi pojista on kuin kopioita tuosta veljestämme.

Mua kyllä ärsyttää kun anoppi muistaa joka kerta sanoa miten samannäköinen tuo meidän tytär on kuin joku sukulaistyttö oli lapsena.... Ei tunnu kivalta että meidän tyttöä verrataan tolleen. Etenkin kun lapset näkee harvoin tuota mummoaan, toivottavasti ei sitten lapsille ala samanlaisia juttuja selittämään kun ymmärtävät jotain..

Mun poika oli pienenä ihan isänsä näköinen.
Nyt lähes 6 vuotiaana poika vois olla mun veljen poika, taikka mun äidin poika.
Äidiltä onkin joskus kysytty että onko lapsi hänen nuorimmaisensa :D Ja mutsi on kohta 60v.
Mun näköä pojassa ei ole yhtään.

Vauvana ja taaperona esikoistyttöni oli ihan mieheni siskon näköinen. Hänelle ei ole kauneutta kauhalla annettu. Onneksi tyttö on alkanut muistuttamaan vanhempana enemmän minua kasvoiltaan.

No mä oon ollut nyreissäni kun ovat sanoneet mun pientä suloista poikaani APPIUKKONI näköiseksi. :/ Joka on siis vanha ukko, eikä todellakaan mitenkään komea. Omasta mielestäni muistuttaa vaan isäänsä.

Meillä ei kanssa osata päättää näyttääkö tuo meidän vauvatyttö multa vai mieheltä :) Piirteitä löytyy kummankin suvusta. Mutta lähinnä ihmiset kommentoivat neidin pitkiä komeita ripsiä, itsekin olen kateellinen, en vaan voi ymmärtää mistä se ne on saanu :D Mä oon ihan sänkiripsi.. miehellä on kyllä ihan kohtuu tuuheet/pitkät. (Samoin kun sillä on kestävät hyvin kasvavat hyvännäköiset kynnet ja mulla halkeilee ja repeilee yms.. ei mee nallekarkit tasan)

Ainiin kyllä ihmisten ilmoilla tuli joku mies sanomaan, että "kyllä näkee pitkälle, että on komea poika" tuosta meidän tytöstä! :headwall: Aika pitkin hampain annan miehen neitiä pukea kun se pukee sen aina johonki harmaaseen, vihreeseen, siniseen tmv. ja nekin on kuulemma tyttöjen värejä :D Terveisin muuttunut pinkki-hulluksi äidiksi tulon myötä :laugh:

[QUOTE="minni";23808697]No mä olen kuulemma mun isän näkönen, vaikkei kyseessä ole edes mun biologinen isä :D[/QUOTE]

Näin meillekin on esikoispojasta sanottu... että kuulemma hirmuisesti isän näköä viitaten isään, joka ei kylläkään ole se biologinen isä :D
Tai sit mie oon joskus ajatellut, että sanoisko ne noin vaan siksi, että poika ei muistuta minua.

Yhteistyössä