lapsi valvoo yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pää hajoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pää hajoo

Vieras
Siis mulla alkaa palaa ihan just hermo.Mun tyttölapsi 2,5 kk on öisin ihan pirteä nykyään eikä suostu nukkumaan.Parhaillaan ähisee sängyssään ja hikkailee.Välillä huutaa hysteerisenä.Tätä rumbaa joka yö..Otan syliin, yritän rauhoitella ja annan maitoa välillä ja sitten sama alusta.Nukahtaa joskus 4-5 aikaan yöllä ja herää n. 8.00.Vatsavaivoja näyttäisi olevan, mutta mitä tehdä, kun multa oikeesti hajoo pää tän valvomisen vuoksi.Olen myös rajoittanut päikkäreitä, mutta ei ole mitään vaikutusta.

Ton ikäsellä vauvalla ei ole vielä mitään rytmiä-sitä on siis turha edes koittaa muokata-trust me..
Lohduttaa voin sillä, että siinä 3-4kk:n iässä helpottaa huomattavasti..
Rankkaahan se on, tiedän, mutta koita nukkua AINA,kun lapsikin nukkuu- oletan siis, että kyseessä on esikoisesi, muuten et asiaa täällä purkaisi,koska tämä olisi jo tuttua :)
Päiväunien rajoittaminen tai mikään muukaan ei tuossa iässä auta, ihan oikeesti.. Tee silti selkeä ero päivän ja yön välille-se nopeuttaa sitä oikean rytmin syntymistä,kunhan lapsi on siihen valmis..Eli päivällä nukuta päikkärit valoisassa ja jos mahdollista, muualla,kuin vauvan omassa sängyssä.Älä vältä metelöintiä millään tavalla. Yöllä nukuta omaan sänkyyn hämärään/mieluiten pimeään, ole itse hiljaa sen jälkeen,kun vauva nukkuu-ei telkkarin ääniä tms.. hyvinkin nopsaan pieni ihmistaimi tajuaa, milloin on pidempien unien aika :)
Jaksuja ja voimia- muista hokea mantraa: "Tämä ei ole ikuista",kun alkaa pinna palamaan :)

Minun 23-vuotiaani mutisi juuri äsken kun hipsin ohitseen alakertaan, jotta "Me muutetaan tänne."

Hän siis tuli yökylään lapsensa 6kk kanssa sillä ajatuksella että veljensä ja minä auttaisimme häntä pienokaisen hoidossa yöllä, sillä tämä on viimeiset pari viikkoa kiljunut kaikki aamuyöt (ja äitinsä ymmärrettävästi aika väsynyt unen puutteesta).
Nyt, avun ulottuvilla, pienokainen nukkui katkotta illasta puoli kymmenestä aamuseiskaan.
:D

Toivottavasti ap:lla tulee jokin yhtä yllättävä positiivinen ratkaisu työlääseen tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja pää hajoo;23053444:
Vatsavaivoja näyttäisi olevan, mutta mitä tehdä, kun multa oikeesti hajoo pää tän valvomisen vuoksi.

Voit odottaa kärsivällisesti, että vatsavaivat menevät ohitse. Lapsen elimistö sopeutuu yleensä puolessa vuodessa, tai sitten vähän hitaammin :-)

Tai sitten voit selvittää mitkä ruoka-aineet aiheuttavat vatsavaivoja, ja rajoittaa niitä.

Meillä vauva valvoi 4kk yöt noin 2-4, ei itkeny vaan oli vain hereillä, mutta sylissä piti piettää ja kun esikoinen ei taas nukkunu päiväunia enään niin äiti ei nukkunu ikinä ja oli päähajota, mutta nyt on siitäkin selvitty hengissä.

Ei paljoa nyt auttanut, mutta kyllä se siitäjossain vaiheessa helpottuu ja nuku vauvan kans päiväunia jos mahdollista :)

Meillä noihin vatsavaivoihin auttoi jonkin verran disflatyl ja mahallaan nukuttaminen, käytettiin myöskin vyöhyketerapiassa kolme kertaa ja sekin auttoi. Ja tosiaan ne masuvaivat helpottaa siinä 3-4kk:n iässä, mutta rikkinäisiä öitä voi tulla senkin jälkeen, varsinkin meillä hampaat ja uudet taidot niitä aiheuttaa.
Nyt vauva 5kk ja nukkuu tunnin pätkissä. Tähän vaan pitää sopeutua ja levätä aina, kun itse voi. Itse olen vienyt näinkin pienen vauvan yökylään kummilleen, kun väsymys on ollut ylivoimaista. Voimia ja jaksamista sinne, kohta ne menee jo kouluun :)

Yhteistyössä