Lapsi vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen

Vieras
Itse haluaisin lapsen, mutta mies ei. Mies ei edes pidä lapsista. En tiedä, miten tällaisen asian voisi ratkaista. Onko kellään muulla ollut tällaista ongelmaa ja oletteko löytäneet mitään luovaa ratkaisua?

Siltä varalta, että joku ehdottaa ""älykkäästi"", että etsi joku toinen mies, niin se ei ole vaihtoehto. Minulle ei nimittäin ole samantekevää, kenen kanssa elämäni jaan, ja nykyinen mies on ns. sukulaissielu kanssani. Tässä yhdessä asiassa vain olemme eri linjoilla. Rakastan häntä ja haluan elää hänen kanssaan. Minulle kumppani ei ole mikään siitoskone ja taloustavara, vaan syvällinen ihmissuhde.

Tuo nyt on vain aika merkittävä asia, jossa olette eri mieltä. Se kun ei ole asia, jossa voi päästä yhteisymmärrykseen. Eli jos oikeasti haluat ikinä lapsia, niin löydät kyllä itsellesi toisenkin sielunkumppanin, joka kanssasi lapsia haluaa.

T. samassa tilanteessa ollut

Niin en voi muuta kuin toistaa edellistä mielipidettä. Itse olin samassa tilanteessa. Kumppanini ei ei ei missään tapauksessa halunnut lapsia ja avioliittoa. Tämä asia valitettavasti selvisi vasta siinä vaiheessa kuin huumaava sielunkumppanuuden tila oli saavutettu. Se oli sellaista taistoa, olisin ollut valmis odottamaan vaikka kymmenen vuotta, edes yksi lapsi, edes lapsi vaikkei sitten edes hääkelloja. Jossain vaiheessa melkein jokaisen naisen lamaannuttaa ajatus siitä ettei koskaan lapsia. Vuosikausia piti rimpuilla itsensä henkisesti irti suhteesta. Ja aina välillä toivoa että toisen mieli sittenkin muuttuisi.

Mutta ihminen on rakennettu niin, että jossain vaiheessa uusi sielunkumppani tulee vastaan. Ja sitten sitä on vaan onnellinen että vanha jäi joka ei noin tärkeässä asiassa sittenkään ollut se oikea.

Tämä oli mun ratkaisu asiaan. Niitäkin on paljon, joille nykyinen parisuhde sittenkin merkitsee enemmän kuin lapset, ja sitäkin sattuu että mies muuttaa mielensä ajan kuluessa.

Aika älytöntä ja kypsymätöntä heittää tuollainen kommentti! Kyseessähän on vain yksi asia elämässä. Kyllä esim. elämän arvot, mitä ajattelee parisuhteesta, elämästä yleensä, eettisistä ja moraalisista kysymyksistä, kyllä ne ovat aika suuri paketti. Myös se, miten sopii yhteen henkisesti ja mitä ajattelee seksistä, erotiikasta, yms. kaikesta tällaisesta. Jos kaikki tällainen osuu yksiin, lisäksi vaikka pitää tosi monista samoista asioista, alkaa tuo lapsi-kysymys olla vain yksi asia muiden joukossa.

Ainakin, jos on kyse ihmisistä, jodien elämässä on muutakin sisältöä kuni se ns. ""tavanomainen"" - ja mitä enemmän valtavirrasta henkilöt poikkeavat, sitä suuremman painoarvon tällaiset elämän suuret kysymykset saavat!

sitähän tässä on taidettu puhuakkin, että mitkä ne elämän arvot ovat kenellekki..Itse luultavasti en pysyisi parisuhteessa, jos mies ei haluaisi lapsia. Joku toinen ei pidä niin tärkeänä lapsen saamista että eroaisi miehestä joka muuten on täysin sopiva. Kannattaa miettiä mitkä asiat on ITSELLEEN tärkeitä ja mitä asioita OMAAN elämäänsä haluaa. Ja onhan aina mahdollisuus että miehellä jossain vaiheessa alkaa myös jonkin näköinen biologinen kello tikittää ja perhesuunnitelmat tulevat ajankohtaisiksi.

Tämähän on taas niitä asioita, joissa ei muut ihmiset voi alkaa neuvomaan, koska omista tarpeista ja omasta elämästä on kuitenkin kysymys.

Jos toinen haluaa lapsen ja toinen ei, päädytään kyllä tilanteeseen jossa kompromissi tarkoittaa toisen luovuttamista! Ei minusta kummankaan tarvi näin suuressa asiassa mieltään muuttaa ainoastaan miellyttääkseen toista!!

""Kyseessähän on vain yksi asia elämässä.""
Mutta se on erittäin suuri ja tärkeä asia - luoda kokonaan uusi ihminen. Mitä sitten ehdottaisit? Kompromissia tuohon ei ole.

""Siltä varalta, että joku ehdottaa ""älykkäästi"", että etsi joku toinen mies, niin se ei ole vaihtoehto""

Eli ei taida auttaa alkuperäistä ollenkaan nuo neuvot, joita täällä on.. Oma neuvoni olisi, että puhu asiasta miehesi kanssa ja kysy mitkä ovat syyt, ettei hän haluaisi lapsia. Kerro kuinka tärkeä asia se sinulle on ja miksi haluat lapsia. Jos miehesi ajatteleekin, että se ei ole sinullekaan kovin tärkeä asia tai ei ole edes ajatellut kovin lopullisesti omaa päätöstään.

Yhteistyössä