Lapsi unohtelee jatkuvasti läksyjä, kirjoja jne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
Tän päivän saldo 3 unohdusta! Yhden päivän aikana!

Mä en enää tiedä mitä tehdä :( Itku tulee. Ton kanssa on kaikki tehty! Lapsi laittaa tunnin jälkeen kirjan pulpettiin -> ei kirjaa kotona, en voi tietää mitä läksyjä -> unohdus. Lapsi tulee kotiin kirjan kanssa, väittää ties mitä läksyiksi, mitään ei oo merkitty -> en voi tietää mitä läksyjä -> unohdus. On ollut telkkarikieltoa, pelikieltoa, kaverikieltoa, on yritetty rohkaista ties millä lahjonnalla, että yrittäisi ja tsemppaisia, mutta paskat! Mä itken ja itken. Opettaja soittelee mulle, mutta mitä muuta mä voin, kun käydä läpi sen repun kirja kerrallaan lapsen kanssa :(

Mä oon taas niin vihainen ja pettynyt, että harkitsen oikeesti jo, että haen koivunvitsan ja annan tolle kakaralle selkään!!!!!!!!!!!!! Ei tää voi näin jatkua, unohdus on unohdus ja toki niitä sattuu kelle vaan, mutta kun ei oikeesti tän vuodenkaan aikana oo ollut kahta päivää peräsin, että ei yhtään unohdusta olisi tullut! Viime vuonna lapsella oli enemmän unohduksia, kuin koko muulla luokalla yhteensä!!!!!!! Mul on vaan keinot loppu :(

Ja tervetuloa tänne haukkumaan mut paskaksi äidiksi ja miten kaikki on mun vikaani :( Ajattelin nyt sit, että huomisesta lähtien mä menen sinne koululle joka päivä, kun lapsi pääsee koulusta ja käyn sen repun läpi ja otan ite ylös ne läksyt.... Ei tässä enää muu auta :(

Sulla voi kuule olla tuossa jo ratkaisu. Luulisi, että lapsi ei montaa kertaa halua sinua koululle paimentamaan ja alkaa hiotaa velvollisuutensa.

Ihmettelen vain sitä, ettei opettaja valvo, että lapsi merkkaisi kotitehtävät selkeästi ja ottaisi kirjat kotiin, kun ongelma on noin iso.

Pitääkö lapsi koulunkäynnistä vai onko se kovin vastenmielistä? Oppiiko helposti?

[QUOTE="eve";22559615]tai sit joku palkinto kun viikkoon ei ole tullut yhtään unohdusta, yhdestäkin nollaantuu ja pitää taas olla 7 päivää peräkkäin ok[/QUOTE]

Tätäkin on yritetty. Kaapissa on ollut 2 kuukautta lapsen pitkään himoitsema Nintendo Wii 5 pelin kera, mutta eipä ole auttanut. Ei ikinä saa kokonaista viikkoa ilman unohduksia :(

[QUOTE="jojo";22559621]Sulla voi kuule olla tuossa jo ratkaisu. Luulisi, että lapsi ei montaa kertaa halua sinua koululle paimentamaan ja alkaa hiotaa velvollisuutensa.

Ihmettelen vain sitä, ettei opettaja valvo, että lapsi merkkaisi kotitehtävät selkeästi ja ottaisi kirjat kotiin, kun ongelma on noin iso.

Pitääkö lapsi koulunkäynnistä vai onko se kovin vastenmielistä? Oppiiko helposti?[/QUOTE]

Lapsi on luokkansa fiksuimpia. Kokeista aina 9-10. Tääkin on varmaan ongelmana. Nyt alkoi kolmas luokka ja työtä on ollut huomattavasti enemmän. Kaikki opettelu on pakkopullaa ja väitän, että lapsi kyllä tietää läksynsä, mutta mieluummin ottaa rangaistukset kun käyttää sen hikiset 10 minuuttia niiden tekemiseen!

Opettajan kanssa on keskusteltu ja on luvannut, että läksyt merkataan selvästi, mutta eipä ole näkynyt niitä merkkauksia :(

Meilläkin oli tuollaista alakoulussa. Oli todella hankalla ja kaikkea yritettiin, mutta ei muutosta. Minä olin joka ilta tarkastamassa reppua, että edes oikeat kirjat olisi kotoa lähtiessä mukana.

Kaikki kuitenkin muuttui "yhdessä yössä", kun sai ADD diagnoosin 6.luokalla ja aloitettiin lääkitys. Tuon unohtelun lisäksi oireena oli keskittymiskyvyttömyyttä tunnilla. Minkä usein opettaja nimesi "häiriköinniksi". Onneksi saatiin apu ja nyt koulu sujuu loistavasti!

No joo, mulla on ollut vähän samaa aikanaan. Koulussa oli liian helppoa eli tylsää ja siinä pääsi tuudittautumaan siihen tunteeseen, että kaikki menee heittämällä läpi ilman läksyjäkin. Meillä kyllä tehosi se, että äiti uhkasi millä tahansa sanktiolla, olin sen verran kiltti kuitenkin, että se auttoi.

Mutta mene ihmeessä sinne koululle, se ei kuulosta ollenkaan huonolta idealta.

Mulla on tyttö, joka unohtelee ihan kaiken. Hän on nyt jo 21-vuotias, mutta se koulu. Voi itku. Kevätjuhlien aikaan kannettiin suksia ja luistimia kotiin, mikäli niitä edes löytyi.

Tyttö on nyt 21-vuotias ja edelleen mikään ei pysy mukana; puhelin, avaimet ehkä pääkin unohtuis...

Meilläkin poika oli keskitasoa paremmin koulussa menestyvä. Eikä hänen tarvinnut juurikaan kokeisiin lukea ja silti tuli ysejä.. Jossain vaiheessa kyllä (viidennellä) koulumenestyskin hetkellisesti laski, mutta yläkoulu on mennyt taas tuota ysin linjaa..

[QUOTE="Maris";22559663]Meilläkin oli tuollaista alakoulussa. Oli todella hankalla ja kaikkea yritettiin, mutta ei muutosta. Minä olin joka ilta tarkastamassa reppua, että edes oikeat kirjat olisi kotoa lähtiessä mukana.

Kaikki kuitenkin muuttui "yhdessä yössä", kun sai ADD diagnoosin 6.luokalla ja aloitettiin lääkitys. Tuon unohtelun lisäksi oireena oli keskittymiskyvyttömyyttä tunnilla. Minkä usein opettaja nimesi "häiriköinniksi". Onneksi saatiin apu ja nyt koulu sujuu loistavasti![/QUOTE]

Joo samaa meilläkin on. Etenkin käsityön tunneilla, kun on kuulemma "niin iso luokka, että ei voi vaan olla paikallaan"... Pitäisköhän ruveta selvittelemään tuollaisenkin mahdollisuutta?

Yhteistyössä