Lapsi syntynyt joulukuussa 2003...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pitää ilmottaa, täällä piti ainakin 12,2 mennessä...

Menee eskariin jos sinä haluat sehän ei ole pakollinen, ja tietenkin jos valmis koluun muutenkin..

No siis apua! En mä oo tajunnut tuota ollenkaan. Voi ei mitä jos se ilmoittautumisaika on jo mennyt? Miksei neuvolassakaan puhuttu mitään?? Eikö se nyt niin kuitenkin mene et kun tänä vuonna joulukuussa täyttää 6 niin nyt tulevana syksynä eskariin?

Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
No siis apua! En mä oo tajunnut tuota ollenkaan. Voi ei mitä jos se ilmoittautumisaika on jo mennyt? Miksei neuvolassakaan puhuttu mitään?? Eikö se nyt niin kuitenkin mene et kun tänä vuonna joulukuussa täyttää 6 niin nyt tulevana syksynä eskariin?

Neuvolan kautta ei ilmoittauduta esikouluun. Ota yhteyttä paikkakuntasi esikoulusta vastaavaan tahoon niin saat asioita eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja T80:
tiedän aika monia jotka on laittanu lapsensa vasta seuraavana syksynä eskariin, jos lapsi täyttää vuosia vasta joulukuussa

Mutta silloin on jo selvää koulun lykkääntyminen jos noin toimitaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Eikö se nyt niin kuitenkin mene et kun tänä vuonna joulukuussa täyttää 6 niin nyt tulevana syksynä eskariin?
Kyllä. Ja kouluun mennään sen vuoden elokuussa, jolloin lapsi täyttää 7 vuotta. Ellei toisin sovita.

Siis kyllä eskari alkaa tänä vuonna syksyllä 2003 syntyneille, mutta eiköhän sulle pitäisi tulla kotiin siitä ihan henkilökohtaisesti myös tietoa. Meillä on myös poika, joka aloittaa eskarin syksyllä, eikä vielä ainakaan ole tullut mitään papereita eskarin aloittamisesta. Mä luulen, että se on paikkakuntakohtaista tuo ajankohta ilmoittautumiselle. Toki voithan sä kysyä oikealta taholta asiaa, mutta mitä muista lapsista muistan - meille tuli ainakin kotiin ensin paperit eskarista, joista piti joku palauttaakin (muistaakseni sinne koululle, missä eskari on tai koulutoimistoon). Keväällä tuli myös sitten kutsu eskariin tutustumiseen.

Ei meille ainaskaan mitään lappua tullut kotiin. Kannattaa käydä oman kaupungin sivuilta kattoo oisko siellä ilmottautumisaikaa. Täällä ainaskin piti 5.2 mennessä ilmottaa. Niin ja joulukuussa 03 syntynyt meilläkin, joka aloittaa nyt eskan.

Alkuperäinen kirjoittaja minävainen:
Alkuperäinen kirjoittaja T80:
tiedän aika monia jotka on laittanu lapsensa vasta seuraavana syksynä eskariin, jos lapsi täyttää vuosia vasta joulukuussa

Mutta silloin on jo selvää koulun lykkääntyminen jos noin toimitaan =)

Ei millään pahalla mutta tuo ei todellakaan ole mikään valinnan asia...oppivelvollisuus kun alkaa tietyn ikäisenä ellei lykkäämiseen löydy testein ja eskarivuoden aikana painavaa syytä. Se ei ole mikään vanhempien noin vain päätettävissä oleva asia.

Mä ilmoitin netissä ton alkuvuonna 03 syntyneen tyttöni eskariin, jo heti ekana ilmoittautumispäivänä eli 15.1. Niin, meillä ainakin se viimeinen päivä oli tosiaan toi 12.2.

Meillä on eskariin ilmottautumiset huomenna..Samaa aikaa kun koululaisilla. Siskon muksu menee tänä vuonna eskariin ja on syntynyt 30.12. sille oli tullut laput kotiin. Koululaisille ei tuu tänä vuonna

Täällä Helsingissä ei ainakaan tuu kotiin mitään lappua, itse piti ottaa selvää. Täällä ilmoittautuminen oli 4.2. Nyt kiireesti otat yhteyttä päiväkotiin tms. että saat lapsesi esikouluun.

Ja tosiaan se ei ole mitenkään pakollista, täällä ainakin seurakunnan kerhon yhteydessäkin on eskarilaisille tekemisiä ja mielestäni normaalille lapselle se riittää vallan mainiosti.

Kiitos tästä ketjusta. Meillä sama edessä vuoden päästä. Eikä olis tullut mieleenkään, että ehkä näinkin aikasin pitäis ilmottautua. Selvisikö ap:n asia jo? Luulisi kuitenkin, että jälki-ilmoittautumisen täytyy onnistua. Voisihan vaikka käydä niin, että vaihdatte yllättäen paikkakuntaa kesken vuoden ja sillonkin paikan järjestyttävä.

Ajatelkaa, eilen tajusin ekan kerran ajatella koko asiaa ja pelkäsin etten ehdi ilmoittaa.
Soitin ja sanoivat että ilmoittautuminen on tänään!!!

Onneksi ehditään!
Ja tuo tyttö on niin oppimishaluinen ja fiksu että en siirrä kouluun menoa.

Kiitos kun vastasitte!

Alkuperäinen kirjoittaja viiden muksun mamma:
Siis kyllä eskari alkaa tänä vuonna syksyllä 2003 syntyneille, mutta eiköhän sulle pitäisi tulla kotiin siitä ihan henkilökohtaisesti myös tietoa. Meillä on myös poika, joka aloittaa eskarin syksyllä, eikä vielä ainakaan ole tullut mitään papereita eskarin aloittamisesta. Mä luulen, että se on paikkakuntakohtaista tuo ajankohta ilmoittautumiselle. Toki voithan sä kysyä oikealta taholta asiaa, mutta mitä muista lapsista muistan - meille tuli ainakin kotiin ensin paperit eskarista, joista piti joku palauttaakin (muistaakseni sinne koululle, missä eskari on tai koulutoimistoon). Keväällä tuli myös sitten kutsu eskariin tutustumiseen.

Jaa, ei meille vaan mitää tietoa ole koskaa tullut. Lehdessä ollut ilmottautumisohjeet ja netissä..

Esikoiluun nyt syksyllää.
Meillä ilmoittautuminen vasta maaliskuun alkuun mennessä.Paikkakunta kohtainen juttu tuo aikataulu.
Kysy päiväkodista johon ajattelit hakea taikka johtajalta.
Ja ei se mikään maailmanloppu vaikka aika olisi mennyt,kyllä sinne esikouluun pääsee.
Ainut on ettet välttämättä saa sinne mihin haluat vaan paikka on joku toinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ajatelkaa, eilen tajusin ekan kerran ajatella koko asiaa ja pelkäsin etten ehdi ilmoittaa.

Onneksi ehditään!

Kiitos kun vastasitte!

Hyvä tuuri :)

Muuten, tuli mieleen. Jos eskari on päiväkodin yhteydessä niin kai silloin sieltä kyselevät aikooko mennä eskan puolelle?

Alkuperäinen kirjoittaja nosto:

Onneksi ehditään!

Kiitos kun vastasitte!

Muuten, tuli mieleen. Jos eskari on päiväkodin yhteydessä niin kai silloin sieltä kyselevät aikooko mennä eskan puolelle?

en tiedä tuosta kun meillä on ollut kotona.
Mä ihmettelin sitä että neukassa ei sanallakaan mainittu koko eskarista.
tokihan se pitää itse huolehtia mut kun täälläkin esikoinen kyseessä niin ei sitä kaikkea aina tajua. =)

Meillä tyttö syntyny joulukuussa 2003 ja eskariin menee syksyllä. Hakupaperit tuli kotiin postissa ja hakuaika päätty jo 6.2. Kannattaa varmaan soittaa jonnekin joka vastaa eskarista teidän kunnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja nosto:

Onneksi ehditään!

Kiitos kun vastasitte!

en tiedä tuosta kun meillä on ollut kotona.
Mä ihmettelin sitä että neukassa ei sanallakaan mainittu koko eskarista.
tokihan se pitää itse huolehtia mut kun täälläkin esikoinen kyseessä niin ei sitä kaikkea aina tajua. =)

No eihän ne neuvolassa mitään puhu neuvolassa kun 5v siellä tarkastuksessa käydään. Meilläkin esikoinen kyseessä eikä ollu mitään epäselvyyksiä asian suhteen. Missäs asut?

Yhteistyössä