lapsi sairaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kati85

Vieras
Meillä lapset olleet jo pari vkoa sairaana, vanhempi viime vkolla ja nyt nuorempi. Eilen oli ystävälläni hoidossa koska edellis pvänä oli vielä kuumetta. No ei siinä mtn mutta tänään iltapäivällä kuume nousi 39.2, ei ole ollut noin korkealla. Kuume lääkkeen annoin ja nyt ennen nukkumaan menoa 37.8 joten en voi oikein hoitoon viedä kun täytyy olla yksi täysin kuumeeton pvä välissä. Noloa vaan soittaa töihin ja olla pois varsinkin kun olen aloittanut vasta 2 vkoa takaperin. Mieheni ei uskalla olla töistä pois koska viime vkolla oli kaksi päivää josta oli saanut saarnat että miksi hän oli pois, miksi ei vaimo ollut. Oli mieheni yrittänyt selittää tilannetta mutta ymmärrystä vaan ei riittänyt. Mietin vaan että jos oma pomoni kysyy että miksi mieheni ei jää kotiin niin uskallanko sanoa tuon? Mieheni aikoo kyllä jonkun kanssa keskustella tästä asiasta työpaikalla. Koska enhän minäkään voi olla koko ajan pois töistä.

Kurjaa, mutta asialle ei mitään voi. On vähintäänkin kohtuullista että vuorotellaan, en ymmärrä miksi joissain perheissä se on aina äiti joka jää kotiin.

Ja mietin sitäkin lähinnä kun en ole löytänyt netistä. Olin vanhimmasta pois to, ke. Soitin maanantaina töihin että olen vielä pois. Ei olisi tessin mukaan ollut oikeutta minulla enää olla kotona kun viikonloppu otetaan mukaan. No mutta loppu peleissä jouduin soittamaan että nuorimmainen kipeänä. Mietin sitä että nuorimmaisesta olen ollut virallisesti pois tiistaina kun lääkäri kirjoitti maanantain vanhimmaisen mukaan koska hänen takiaan menin alunperin lekuriin korvatulehdus epäilyn takia, keskiviikon olin töissä tosiaan ja nyt pyhä välissä. Eli alkaakohan sairasloma periaatteessa alusta sitten....

Joo alkaa alusta jos erisairaus. Ja voihan tuo olla erisairaus, kun kerran uudelleen tuli. Mutta jos sulla on koeaika, niin ol tarkkana että mistään työstä ei löydy huomautettavaa tai se on terve... Mieshän voisi nyt olla ja sanoa, että lapsi sairastui uudelleen ja öiti oli just toisen lapsen kanssa. Ethän sä oo ollut uudessa työssäsi vielä juuri ollenkaan.

No joo tää on kieltämättä aika noloa olla pois töistä kun en oo tosiaan juuri mtn siellä ollut edes. Miehelle tässä yrittänyt vähän vinkata ja suoraankin kysyin että eikö vois nyt olla pois mutta ei kun periaatteessa oli vissiin saanut "varotuksen" asiasta. Että ei tässä muukaan auta kun itse jäädä pois. Toivon mukaan nyt sit pysyvät terveenä hetken edes. Ei muuten mutta mullakin määräaikanen sopimus kesäkuuhun asti ni pelkään vähän että sitä ei tulla jatkaa jos kauheesti poissaoloja. Mutta jos itelleni tulee toi flunssa ni meen vaikka pää kainalossa töissä...