Lapsi sai synttärilahjaksi ison pussin karkkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä nyt vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynpä nyt vaan

Vieras
miten toimitte. Saako hän ne omaan huoneeseensa ja syödä niitä milloin haluaa, vai onko ne syötävänä vain karkkipäivänä (jos sellainen on) tai muuten erityisinä hetkinä? ja jos perheessä on sisaruksia niin pitääkö karkeista antaa heille tai jakaa kaikkien sisarusten kesken. Sisaruksia 3. ja synttärisankarilla ikää 10 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä nyt vaan:
miten toimitte. Saako hän ne omaan huoneeseensa ja syödä niitä milloin haluaa, vai onko ne syötävänä vain karkkipäivänä (jos sellainen on) tai muuten erityisinä hetkinä? ja jos perheessä on sisaruksia niin pitääkö karkeista antaa heille tai jakaa kaikkien sisarusten kesken. Sisaruksia 3. ja synttärisankarilla ikää 10 vuotta.

Synttärilahja on synttärilahja, mun mielestä sitä ei tarvii jakaa. Ja antaisin sen muksulle ihan huoneeseensa.

Karkit on HÄN itse saanut lahjaksi joten ei tarvitse jakaa. Tietty voi antaa sisarusten maistaa mutta en kyllä mitään tasajakoja:) ja eiköhän voi antaa syödä milloin haluaa kun kerran lahjaksi saanut ja yhdestä pussista kyse.

no,kun noinki vanhasta lapsesta kyse,niin ite saa kylllåä pussin omaan huoneeseensa,eikää tarvi antaa muille jos ei halua!!!

eri asia jos on pieni lapsi,esim.3-4vuotias,silloin kyllä katon,et annetaan toisillekkin lapsille ja saatan ottaa,ja otankin varmaan omaan talteen ja sit minä annan hänelle(syön kyllä ahneuksissani itekki,valtaosan..;)

Ei lahjoja tartte jakaa on se lahja sit karkkipussi tai vaikka elokuvalippu.

Säännöstely on sit taas jokaisen perheen sisäinen asia (toki se lahjan jakaminenkin sitä on)

tuntuu vaan niiiiin kauheelta määrältä karkkia, koska lapsi tottunut syömään kerran viikossa (tietty viikon aikana voi olla näitä erityistpauksia) noin 100 g karkkipäivänä. Mitä tekee hampaillekin jos niitä kaiken aikaa mutustaa huoneessaan..

miten iso on iso pussi? Jos lapsi osaa itse säädellä makean syömsitä eikä ole lihava, ehkä antaisin omaan huoneeseen vaikka puolet ja toinen puoli muualle. Jos ei tavallinen ruoka maistu ja on risat hampaat, en antaisi omaan huoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
10 päättäköön ite syökö itse vai jaakaako. miten iso pussi? jos joku5kg pussi, niin ei sais syödä jatkuvasti..

1 kg pussi

no antasin vaikka karkkipäivänä (tai muina spsiaalipäivinä, retkelle tjmv.) syödä niin kuin haluaa. muuten menee varmaan siihen et aina vähä karkkia suussa, ja hampaat putoo..

sokerin tankkaus altistaa liikalihavuudelle ja lapsuusajan diabetekselle + hampaat hajoaa ja menee elimistö sekaisin. VArsinkin, jos ei ole tottunut mättämään karkkia.

laittaisin pussin talteeni, ja antaisin siitä sitten karkkipäivänä, tai jonain muunakin päivänä. Mutta en pitäisi ajatuksesta että lapsi söisi niitä huoneessaan pitkin päivää ja viikkoja. Sisaruksille pyytäisin antamaan siinä tapauksessa jos syö niitä heidän nähtensä.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
miten iso on iso pussi? Jos lapsi osaa itse säädellä makean syömsitä eikä ole lihava, ehkä antaisin omaan huoneeseen vaikka puolet ja toinen puoli muualle. Jos ei tavallinen ruoka maistu ja on risat hampaat, en antaisi omaan huoneeseen.

Tätä minäkin mietin, sit ei taida ruoka maistua jos karkeilla mäyssyttelee vähän väliä huoneessaan.

10 päättäköön ite syökö itse vai jaakaako. miten iso pussi? jos joku5kg pussi, niin ei sais syödä jatkuvasti..

1 kg pussi

no antasin vaikka karkkipäivänä (tai muina spsiaalipäivinä, retkelle tjmv.) syödä niin kuin haluaa. muuten menee varmaan siihen et aina vähä karkkia suussa, ja hampaat putoo..

No mutta lapsi on jo kymmenen, ja kyseessä synttärilahja, haloo... Vähän voi löysätä välillä...

jos ny 10v ei ole ikinä saanut itse mässätä ja määrätä herkuista ni minusta on aika alkaa nyt. Pussi lapselle ja se siitä.

Ei se yhestä kerrasta hajoa, ja toisaalta jos on ton ikänen, eikä koskaan saa itse päättä ni isompana ahtaa ittensä ihan tukkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Tätä minäkin mietin, sit ei taida ruoka maistua jos karkeilla mäyssyttelee vähän väliä huoneessaan.

No jos vaikka on päivän syömättä ni entä sitten? Pesee hampaat hyvin ja huomenna taas ruoka maistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Meillä pistetään jakoon, lapsella ikää pian 7v.
sitten kai teillä jaetaan lapsen muutkin lahjat toisten kesken. :kieh: :kieh: se on lapsen lahja ja hän saa syödä sen yksi ja milloin haluaa kerralla tai vähitellen.

No kuule, kun meillä nyt ei toimita noin, että saisi syödä milloin haluaa saati kerralla, jestas.. :x
Ja poika ihan itse tarjoaa ja jakaa saamistaan karkeista myös muille, ei tarvitse mitenkään patistaa häntä siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja kumma:

1 kg pussi

No mutta lapsi on jo kymmenen, ja kyseessä synttärilahja, haloo... Vähän voi löysätä välillä...

NO joo..ehkä löysäisinkin..kauhee tappelu vaan tullut nyt tästä karkkipussista meillä. Puhun nyt kymmenen vuotiaasta joka tällää vaikka koko purkkapussin purkatkin kerralla suuhun jos saa ne omakseen..viimeksi oli kuulema oksentanut kun oli syönyt niin paljon kerralla karkkia mummolassa.

NO joo..ehkä löysäisinkin..kauhee tappelu vaan tullut nyt tästä karkkipussista meillä. Puhun nyt kymmenen vuotiaasta joka tällää vaikka koko purkkapussin purkatkin kerralla suuhun jos saa ne omakseen..viimeksi oli kuulema oksentanut kun oli syönyt niin paljon kerralla karkkia mummolassa.

Justiinsa sen oman kontrollin takia meillä ei anneta EDES 12 vuotiaalle pikkuveljelleni makeisia omaan huoneeseen..Ja mitä ite muistelen kakara aikoja nii kyllä mäkin olisin mättäny sitä karkkia naamaa pitkin päivää jos sitä koko ajan olis ollu saatavilla.
Karkkipäivä kunniaan.

1 kg pussi

Okei, no sitten ehkä hieman säännöstelyä kehiin olisi varmaan paikallaan. :D
Mutta edelleen, mä en pakottaisi jakamaan synttärilahjaa.