lapsi sai sit kutsun synttäreille...

  • Viestiketjun aloittaja tilia-talia
  • Ensimmäinen viesti
tilia-talia
Lapsi oli saanut kutsun hoitokaverinsa hoplop-synttäreille. Lapsi on ite 2-vuotias, tää juhlakalu täyttää 5 (sisarusryhmä kyseessä niin monen ikästä sakkia). Synttärisankari on mulle ihan vieras, tietääkseni eivät leiki päiväkodissa yhdessä kun on vähän eri intressit ton ikäisillä. Nyt sit mietin, että mitä mahtaa liikkua lapsen vanhempien päässä, kun kutsuvat tän ikäsiä taaperoita, vieläpä ventovieraita hoploppiin omalle vastuulleen riehumaan? Vilkaisin vähän ympärilleni päiväkodin eteisessä ja kutsuja näytti olevan jokaisessa lokerossa. Nää vanhemmat on siis valmiita ottamaan vastuulleen 16 kpl 1-6 vuotiaita lapsia, joista varmasti ainakin osa ihan vieraita heille?? En oikein ymmärrä tommosta. Ei tartte meidän lapsen lähtee tollasille kekkereille vielä pariin vuoteen. Ja sitten kun menee niin menee jonkun ihan oikean kaverin juhliin, ei sellasen jonka kanssa ei oikeasti ole missään tekemisissä.
 
"Höh"
Hmm, jos vanhemmat ovat halunneet olla kohteliaita ja kutsua kaikki.
Ettei sitten kukaan seläntakana mutise kun ei saanut kutsua.

Kutsu on kutsu, kutsun saaja tekee päätöksen voiko mennä vai ei. jos ei voi mennä, niin ilmo, että kiitos ei päästä tulemaan.

Ei tuollaisesta numeroa tarvi tehdä.
 
vieras-
Meillä 6-vuotias sai kutsua 7 tarhakaveria synttäreilleen.
Itse päätti ketä kutsuu, emme siihen puuttuneet.
Osa oli sellaisia joiden kanssa oli leikkinyt paljon pk.ssa, osan tiesi vain nimeltä ja kasvoilta ja yhtä muksua en ollut koskaan nähnytkään.
Heidät kuitenkin tahtoi kutsua ja he tulivat, mitäpä sitä kieltämään.
Kivat oli pirskeet.
 
tilia-talia
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29276475:
Sinäkö sen määrittelet sitten parin vuoden päästä että kuka on lapsesi kaveri? Eikö miehelläsikään ole kuin sellaisia kavereita, jotka sinä tunnet?
Otetaas nyt tätä ratakiskoa ja väännetään sullekin. Mun lapsi on 2-vuotias. Sillä on päiväkodissa 2 saman ikästä kaveria, joiden kanssa leikkii. Noi isommat on ihan omissa ympyröissään, ei ne leiki näitten pienten kanssa vaan keskenään. Kutsun saadessani kysäisin hoitajalta ensinnäkin kuka tää synttärisankari ees on (hän näytti mulle tytön ryhmäkuvasta) ja leikkiikö mun lapseni sen kanssa (eivät ole kuulemma missään tekemisissä).
 
"Ninni"
No sit ette mene. Mun mielestä on vanhemmilta mukavasti ajateltu että kutsuvat kaikki ettei ketään jää syrjään.
Jokainen saa sit päättää meneeks vai ei. Mä luulen kumminkin että maalaisjärjellä ajateltuna on tarkoitettu et pikkusille
Menee saattaja mukaan.
 
guhjiokl
En itse veisi lasta synttäreille tuossa tilanteessa, vaan ilmoittaisin kohteliaasti ettei pääse tulemaan. Eikös 2 vuotiailla ole hoplopissa ihan oma pienempien alueensakin? Niin että mitä ihmettä se siellä 5 vuotiaan juhlissa tekee, eihän se edes pysy synttärisankarin perässä... Ehkä vanhemmat on vähän yksinkertaisesti ajatelleet, että on reilua kaikkia kohtaan ettei kukaan jää kutsumatta tai sitten sillä synttärisankarilla ei oikein ole kavereita, joten pitää kutsua kaikki vähänkään tutut lapset, tai pelkäävät ettei ketään tule niin varmuudeksi kutsuvat mahdollisimman monta tai haluavat lahjoja saada sen koko hoplop-maksun edestä tai sitten niillä vanhemmilla ei ole mitään hajua kenen kanssa lapsensa viihtyy päiväkodissa ja ajattelee että ovat kaikki kavereita keskenään :D :D Voihan siihen olla monta syytä.
 
"jep"
Olipa aika ihanasti ajateltu vanhemmilta, että kutsutaan koko ryhmä, ettei ketään harmita, ja ettei lapsi pääse pelaamaan valtapeliä kutsuilla. Vaikka tuo on hintavaakin.

Itse tekisin niin, että jos en haluaisi/pääsisi, kiittäisin ja ilmoittaisin ettei nyt päästä, ja jos ajankohta sopisi, kiittäisin ja kertoisin, että lapsi tulee, mutta koska on vielä pieni, on parasta että tulen lasta vahtimaan.

Kaikkia ei vaan voi miellyttää :).
 
täh
[QUOTE="Höh";29276481]Hmm, jos vanhemmat ovat halunneet olla kohteliaita ja kutsua kaikki.
Ettei sitten kukaan seläntakana mutise kun ei saanut kutsua.

Kutsu on kutsu, kutsun saaja tekee päätöksen voiko mennä vai ei. jos ei voi mennä, niin ilmo, että kiitos ei päästä tulemaan.

Ei tuollaisesta numeroa tarvi tehdä.[/QUOTE]

Juuri näin. ja lukeeko kutsussa, että lapset voi vain heivata sinne? Voi olla, että synttärisankarin vanhemmat olettavat vanhempien olevan mukana.
 
vierasss
Tässä nähdään se ajatusmaailma joka päiväkodeissa on vallalla. Meillä esim. sanottiin että synttärikutsuja ei saa jakaa päiväkodeissa ellei kutsu kaikkia.

Nyt on sitten tehty niin ja mitä sitä ihmettelemään. Mä en veisi 2v lasta tuntemattoman päiväkotikaverin 5v synttäreille. Siitä sen enempää ajattelematta
 
"Kirsikka"
No ei kai tuosta nyt tarvitse loukkaantua tai jäädä asiaa ihmettelemään. Jos ei huvita lähteä lapsen kanssa riekkumaan, kiitätte kutsusta ja ilmoitatte että ette pääse. Minä kyllä menisin mieli hyvin meidän 2v:n kanssa. Ja mitä tulee tuohon, että 2v:t eivät voisi touhuta yhdessä 5v:en kanssa, niin kyllä meidän likka ainakin painelee isoveljiensä perässä ja hoplopissakin kiipeää, laskee liukumäkeä, pomppii jne siinä missä isommatkin.
 
"Meri"
No mitäpä jos kääntäisi tänkin positiiviseksi? Kaikki lapset saivat tasapuolisesti kutsun ja kukaan lapsi ei pahoita mieltänsä. Kutsun saaja voi päättää että jää kotiin ja se siitä. Tai sitten voi mennä lapsensa kanssa hoploppiin, jonne lapsi pääsee leikkimään ja vielä lisäksi herkuttelemaan synttärihuoneeseen ja jos oikein tuuri käy paikalla on vielä ne kaksi parasta kaveriakin.
 
Otetaas nyt tätä ratakiskoa ja väännetään sullekin. Mun lapsi on 2-vuotias. Sillä on päiväkodissa 2 saman ikästä kaveria, joiden kanssa leikkii. Noi isommat on ihan omissa ympyröissään, ei ne leiki näitten pienten kanssa vaan keskenään. Kutsun saadessani kysäisin hoitajalta ensinnäkin kuka tää synttärisankari ees on (hän näytti mulle tytön ryhmäkuvasta) ja leikkiikö mun lapseni sen kanssa (eivät ole kuulemma missään tekemisissä).
Eihän tämä vastannut ollenkaan kysymykseeni.
 
"sipsi"
Voi miten kohteliaita vanhempia, kun ovat halunneet tarjota pienillekin mahdollisuuden osallistua (vaikka vanhempansa kanssa9 juhliin :heart:

Ap:n pointin ymmärrän, mutta hänenä en taivastelisi, vaan kiittäisin kohteliaasti kutsusta, ja sanoisin, ettemme valitettavasti pääse mukaan - tai siis lapsi ei pääse :)
 
Otetaas nyt tätä ratakiskoa ja väännetään sullekin. Mun lapsi on 2-vuotias. Sillä on päiväkodissa 2 saman ikästä kaveria, joiden kanssa leikkii. Noi isommat on ihan omissa ympyröissään, ei ne leiki näitten pienten kanssa vaan keskenään. Kutsun saadessani kysäisin hoitajalta ensinnäkin kuka tää synttärisankari ees on (hän näytti mulle tytön ryhmäkuvasta) ja leikkiikö mun lapseni sen kanssa (eivät ole kuulemma missään tekemisissä).
älä päästä tuntuu olevan niin vaikeeta!
 
"Minn"
Mä ymmärrän aloittajaa. Tuollaiset kutsut tuntuvat jo lahjojen kalastelulta. Monta lasta hoplopissa vahdittavana, ei onnistu. Edellytetään, että vanhemmat tulevat sinne vahtimaan omiaan tai vaihtoehtona on se, että lapsi on siellä oman onnensa varassa. Meillä kolme lasta, jos tuolla periaatteella kaikki kävis kaikkien tarha ja luokkakavereiden synttäreillä, ei mitään muuta ehtis tehdäkään kuin kuskata synttäreille.
 
"..."
Otetaas nyt tätä ratakiskoa ja väännetään sullekin. Mun lapsi on 2-vuotias. Sillä on päiväkodissa 2 saman ikästä kaveria, joiden kanssa leikkii. Noi isommat on ihan omissa ympyröissään, ei ne leiki näitten pienten kanssa vaan keskenään. Kutsun saadessani kysäisin hoitajalta ensinnäkin kuka tää synttärisankari ees on (hän näytti mulle tytön ryhmäkuvasta) ja leikkiikö mun lapseni sen kanssa (eivät ole kuulemma missään tekemisissä).
Tällaisten veemäisten vanhempien takia en ikinä kutsu ketään päiväkotituttuja synttäreille.
 
"jep"
Jos taas se 2-vuotias Minna-Matti olisi jäänyt kutsumatta, niin mikä älämölö olisi siitäkin syntynyt. Tee niin tai näin niin aina väärinpäin.

Tulee ihan mieleen se kertomus pojasta, vanhuksesta ja aasista...
 

Yhteistyössä