Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimato:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Yli 3v ymmärrän,koska sen ikäinen alkaa kaipaamaan jo ikäistänsä seuraa.
Ihan pienelle riittää perhekerhot- ja puistoilu äidin kanssa.Itse täytyy tietenkin olla aktiivisempi.Moni äiti taitaa olla nykypäivänä niin laiska,että on helpompi vaihtoehto pitää esikoinen hoidossa ja perustellaan sillä että lapsi tarvitsee virikkeitä- ja kavereita.Mitä pieni lapsi tarvitsee päiväkodista? Se ei tarjoa mitään sellaista mitä omat vanhemmat eivät pystyisi tarjoamaan! Järki käteen!
Taidat olla väärällä alalla.
On monia syitä, miksi lapselle on hyvä käydä ainakin osapäivähoidossa. Olis itten minkäikäinen hyvänsä. Sosiaaliset perusteet ovat ainakin todella hyvä syy. (enkä nyt tarkoita lapsen sosiaalisia taitoja!) Se, että alle 3v lapsi olisi kokopäivähoidossa kun toinen vanhemmista on kotona muiden lasten kanssa, ei tietenkään ole tarpeellista. Höllääpä pipoasi, ja koita joskus asettautua toisen asemaan. Voit jopa oppia jotakin.
Kummallista,ettei moni pärjää vauvan ja esikoisen kanssa kotona! Tietysti vauva-aika on omalla tavallaan raskas mutta sellaista se on.Silti siitä voi selvitä vaikka esikoinen olisi kotona.Jos lapsilla on pieni ikäero niin heistä on pian seuraa toisilleen.Päiväkodin arkea seuranneena tiedän millaista siellä on.Toistan edelleen,että se ei tarjoa mitään sellaista mitä kotona ei pystyisi tarjoamaan.Isomman lapsen osa-aikaisen hoidon ymmärrän jos pihapiiristä ei löydy kavereita,muuten en.
Joskus se päiväkoti on kuitenkin se parempi vaihtoehto. Joten kun ei tiedä perheen todellista tilannetta, on vieraan/ulkopuolisen huono mennä arvostelemaan heidän päätöksiään. Sinun jos jonkun pitäisi asia ymmärtää, jos olet alalla. Mutta voihan olla, ettet ole saanut oikeaa koulutusta työhösi, olet esim ajautunut ryhmikseen kun et muutakaan työtä paikkakunnaltasi saanut.
HARVOIN päiväkoti on parempi vaihtoehto kuin koti.Järkikin sen sanoo.
Jos et huomannut niin kirjoitin että joissain tapauksessa lapsen on parempi olla hoidossa;jos on masennusta-,kuntoutuksen tai muun hyvä syyn perusteella.
Itse olen ollut eri päiväkodeissa töissä,eikä se ole mikään lepokoti.Harmi ettei ihan pienet lapset pysty sanomaan mielipidettään.Tuntuu pahalta kun 2-vuotias kysyy että miksi äiti on vauvan kanssa kotona??