Espoo hyvän asian kannalla. JOS ÄITI ON KOTONA VAUVAN KANSSA JA TOINEN ON PK:SSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työssäkäyvä hoitopaikkaa tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jenis- nikillä kirjoittava, missä kunnassa asut jos teillä ei ihan oikeasti ole mitään muita hoitovaihtoehtoja kuin päiväkoti sen lapsen virikehoitoon??

En puhu omasta kunnastani, vaan siitä että noita kuntiakin on monenlaisia. Tässäkään kunnassa ei tosin ole kerhoja kuin yli 3-vuotiaille, ja ne ovat yleensä seurakunnan, joihin moni kirkkoon kuulumaton ei tahdo lastaan viedä. Kas kun kaikki suomalaiset eivät myöskään ole evlutteja ;)

Jaiks-täti ilmoittautuu vapaaehtoisesti häpeämään kaikkien puolesta, paitsi että vähän kiirettä pukkaa kun pitää noita Jumalankin hommia hoitaa jossain välissä :D mutta yritetään...

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Jenis- nikillä kirjoittava, missä kunnassa asut jos teillä ei ihan oikeasti ole mitään muita hoitovaihtoehtoja kuin päiväkoti sen lapsen virikehoitoon??

En puhu omasta kunnastani, vaan siitä että noita kuntiakin on monenlaisia. Tässäkään kunnassa ei tosin ole kerhoja kuin yli 3-vuotiaille, ja ne ovat yleensä seurakunnan, joihin moni kirkkoon kuulumaton ei tahdo lastaan viedä. Kas kun kaikki suomalaiset eivät myöskään ole evlutteja ;)

No jos näin on niin häpeä on sinun =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse käytiin lasten kanssa puistoissa, sekä esikko kävi kerhossa 2krt:aa vko:ssa. Ihan riittävästi virikkeitä 2-3v lapselle. Ei vaan pysty käsittämään asiaa että isompi on hoidossa ja pieni kotona. Miksi pitää tehdä lapsia, kun on kaiken maailman masennukset ym ettei muka jaksa lasta hoitaa. Onhan se varmasti luksusta kun pystyy ns potkaisemaan isomman pois jaloista :O

Musta tuntuu ettet pysty käsittämään oikein paljoa muutenkaan ohi oman napasi.

Mikä sä olet sanomaan kenellekään että miksi tekee lapsia? Kuka sä kuvittelet olevasi?

Jos sä olet onnellinen kotiäitinä, lastesi kanssa, niin mikä sua noin kovasti kiristää että pitää haukkua ne jotka tekee toisin? Miten se on sulta pois että joku viekin lapsen hoitoon, sähän olet onnellinen juuri noin, kotona lastesi kanssa?

Itse todellakin nautin kun hoidin omat lapset tasavertaisesti kotona. Johan omatuntokin sanoisi että "hylkään" isomman, jos veisin pk:n

Miten susta ei huomaa että nauttisit olostasi, päin vastoin tunnut olevan kireä kuin viulun kieli ja täynnä katkeruutta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse käytiin lasten kanssa puistoissa, sekä esikko kävi kerhossa 2krt:aa vko:ssa. Ihan riittävästi virikkeitä 2-3v lapselle. Ei vaan pysty käsittämään asiaa että isompi on hoidossa ja pieni kotona. Miksi pitää tehdä lapsia, kun on kaiken maailman masennukset ym ettei muka jaksa lasta hoitaa. Onhan se varmasti luksusta kun pystyy ns potkaisemaan isomman pois jaloista :O

Musta tuntuu ettet pysty käsittämään oikein paljoa muutenkaan ohi oman napasi.

Mikä sä olet sanomaan kenellekään että miksi tekee lapsia? Kuka sä kuvittelet olevasi?

Jos sä olet onnellinen kotiäitinä, lastesi kanssa, niin mikä sua noin kovasti kiristää että pitää haukkua ne jotka tekee toisin? Miten se on sulta pois että joku viekin lapsen hoitoon, sähän olet onnellinen juuri noin, kotona lastesi kanssa?

Olenkin työssäkäyvä HOITOPAIKKOJA TARVITSEVA ÄITI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sen takia on päiväkodit että lapsen voi viedä päiväksi HOITOON kun äiti ja isi ovat TÖISSÄ. Ei siksi että äiti tai isi saisi lepää tai hoitaa vain pienempää. Valitettavasti tämä on minun mielipide!

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Säästöjä syntyisi sen verran että saisi esim. vanhustenkotiin lisähenkilökuntaa :heart:
Hesarissa oli sanottu se säästösumma. Se oli ihan mieletön summa mitä Espoo ja Vantaa säästää.

No tuota, miksei sitä vanhustenhoitohenkilökuntaa ole hankittu niillä säästöillä joita on tehty koko ajan kun on päiväkotien ryhmäkokoja kasvatettu, jopa lakkautettu päiväkoteja???

Luuletko että ne laittaa noi tulevat säästörahat tosiaan vanhustenhuoltoon? Tuskin!

siis hetko... niinhän sä itse väitit tuossa alkuun..? sorry en ilmeisesti käsitä sarkasmiasi tjtn?

Jeh. Se olisi mun toiveunta vain :(

Alkuperäinen kirjoittaja siis kuntalisästä oli puhe:
Joka kunnassa on joku kerho tai vastaava johon saa lapsen kerran-pari viikossa että pääsee asioita hoitamaan =) jotkut kerhot on jopa ilmaisia. Ja sitte on vielä vaikkapa mll:n hoitajat joita löytyy myös melko joka kunnasta. Monissa kunnissa on perhetyö josta saa apua tiukan paikan tullen. Ja toki sen lapsen voi nytki viedä sinne päivähoitoon, mutta ei saa sitä kuntalisää.

Jep, täälläkin on kerhoja, ja niissä pitäisi joko kulkea bussilla (johon menisi yhteensä lähes 6 e kerta, eikä varmaan ehtisi muutenkaan kun täällä kulkee bussi kerran tunnissa), tai jos kävellen veisi ja hakisi, niin johan siinä ehtisi hoitaa asioitaan kaupungissa sen 10 minuuttia :) Seurakunnan kerho siirrettiin muualle kun oli hometalo.
MLL toki löytyy, mutta hoitajia ei. Niistä taitaa olla aika pula nykyään...? Plus että muuttuneiden sääntöjen takia kolmen tunnin hoidosta joutuisi maksamaan n. 30 e, mikä on enemmän kuin koko kuukauden päiväkotimaksu...

Ap, väitätkö tosissaan ettei lapsesi saa hoitopaikkaa vaikka itse olet töissä? Missä lapsesi on nyt sen aikaa kun käyt töissä? Kuinka paljon ennen töittesi alkamista hait hoitopaikkaa?

Ei siksi että äiti tai isi saisi lepää tai hoitaa vain pienempää.

Miksei äiti tai isä saisi levätä?

Silloinko vain pystyt lepäämään kun lapset ovat hoidossa? Meillä ainakin kotona nukuttiin päiväunet......Näin ollen kaikki lepäsi :)

Enhän mä niin sanonut vaan kysyin sulta. Teillä, joo, mutta jännä ettei sun mielen vieressäkään käy, ettei se ehkä menekään samoin kaikilla muilla. Tai no ei oikeastaan, jo aloituksestasi huomasiettet ajattele kuin itseäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ja minä juuri tänään ajattelin, että tuo kolme vuotias pitäisi laittaa virikehoitoon. Ei riitä perhekerho ja seurakunnan kerho hänelle. On jotenkin hirmu yksinäisen oloinen vaikka minä hänen kaverina olenkin. Ehkä on jokin jakso elämässä.

Leikkipuistossa ja avoimessa pk:ssa voi käydä lapsen kanssa vaikka joka päivä ja vaikka monta kertaa päivässä niin ei ole yksin =)

... paitsi että avoimia päiväkoteja ei ole joka paikassa, eikä kaikissa leikkipuistoissa ole porukkaa. Miksi se on niin vaikea kuvitella, että toisten ihmisten elinpiiri voi olla erilainen kuin juuri sinun?

Veikkaanpa ihan kokemuksen perusteella että Espoo-Vantaa alueella on paljonki noita =)

Espoossa avoimet päiväkoditkin ovat joutumassa syyniin ja joitain niistäkin ollaan säästösyistä lopettamassa. Että nyt täällä säästetään vähän kaikessa.

Yhteistyössä