Siis miksi 2v on hoidossa päiväkodissa ja äiti vauvan kanssa kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on 4v hoidossa osan aikaa kuukaudesta, vaikka olen kotosalla vauvan kanssa. Hyvä näin, pääsee touhuamaan ikästensä kanssa välillä :) Oma on valinta ja siitä maksetaan, joten miksipä ei - jaksaa äiskäkin paremmin :)

Perheiden tilanteet ovat erilaisia. Joillain on ihan perusteltu syy tähän pienen lapsen päivähoitoon, kun taas toisilla (minun mielestäni) ei. Kuitenkaan harvaa ihmistä tunnen niin hyvin että tietäisin varmuudella heidän tarinansa ja syynsä ja siksi en halua olla tuomitsemassa ihmisiä tapausta tuntematta. Jos näen perheen jonka kohdalla on vaikea ymmärtää päälisin puolin miksi lapsi on hoidossa, pyrin ajattelamaan että heillä on varmaan jokin syy mitä en tiedä.

Silloin kun minulle läheinen ja tuttu ihminen sanoo kaksivuotiaansa olevan hoidossa koska hänestä on kivempi viettää päivät kaksin vauvan kanssa kuin kuunnella esikoisen uhmailua, silloin en ymmärrä.

Sapettaa lähinnä sellaset jotka valittaa ja kitisee muitten asioista. itellä 4 lasta. viimeset kaksi on kaksoset ja toisella todella paha koliikki. Yksinkertasesti haluan nukkua jossain välissä edes pari tuntia. huuto loppuu noin 3.15 ja ensimmäinen lapsi herää siinä 5.30. Huudon loputtua syön ja käyn suihkussa. Menen nukkumaan 4 aikaan. Miettikää mitä puhutte ja laittakaa itsenne muitten asemaan. Turhan paljon ajatellaan omaa tilannetta. Jaksamisia kaikille valvoville äideille.

Yhteistyössä