Lapsi näki unta kuolemastaan :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaveliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaveliina

Vieras
En usko enneuniin enkä sellaisiin, mutta tuli kuitenkin ikävä fiilinki... 3,5-v lapseni heräsi yöllä kahden aikaan ja tuli kertomaan nähneensä pahaa unta ja että oli kuollut siinä unessa. Samalla hän varmisteli, ettei hän kuole vielä pitkään aikaan.

Tänään aamulla hän kertoi, että kuoli unessa kahden viikon kuluttua. No, tämä nyt on vain 3-vuotiaan pahoja unia, mutta silti en voi sille mitään että tuo jäi mieleeni... :/ Kauheinta mitä voisin kuvitella, olisi oman lapseni kuolema.

Meillä poika oli 5v kun puhui kuolemastaan ja siitä, että mitä arkkuun laitetaan mukaan.Kyllä äidin sydäntä kylmäs silloin, vaikka se olikin vain unta.Kesällä nuorimies täyttää 19v.

Meidän nyt 10 v sanoi 5 vuotiaana, kun radiossa soitettiin Rednexin "Wish you were here" oi mamma soittakaa tää sitten mun hautajaisissa. Kyllä se kamalta tuntui ja vieläkin pakko vaihtaa kanavaa laulun soidessa.

Onkohan ap:n lapsi kuullut isompien lasten tai aikuisten puhuvan tv-sarjasta Flashforward?

joskus lapset sattuvat kuulemaan keskusteluja muiden huomaamatta ja sitten mielikuvituksessaan kehittelevät tarinaa eteenpäin ja lopulta tarina voi päätyä omiin uniinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän nyt 10 v sanoi 5 vuotiaana, kun radiossa soitettiin Rednexin "Wish you were here" oi mamma soittakaa tää sitten mun hautajaisissa. Kyllä se kamalta tuntui ja vieläkin pakko vaihtaa kanavaa laulun soidessa.

?? oikeasti? Ei kai tuo lapsi voinut ymmärtää ainakaan englanin kieltä, tuon "wish you werw here", merkitystä?

?? oikeasti? Ei kai tuo lapsi voinut ymmärtää ainakaan englanin kieltä, tuon "wish you werw here", merkitystä?

Kyllä oikeesti, lapseni äidinkieli ruotsi, mutta en usko hänen ymmärtäneen sanoja. Ei aavistustakaan miksi hänelle tuli hautajaiset mieleen?

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Lisäänpä tähän vielä et ite näin useana yönä unta äitini kuolemasta ja sit sainkin positiivisen tuloksen raskaustestiin.. liekö yhtäläisyyttä..

Jos näkee oman äitinsä kuolevan, se tarkoittaa, että unennäkijän lähipiiriin tulee vauva. Kyllä se uni raskaudestasi kertoi :)

Minun mielestä yleensä sanotaan, että jos näkee selvästi kuolemasta unta niin se ei merkitse tämän henkilön kuolemaa vaan just jotain muuta juttua (tai ei yhtään mitään). Et älä ap pelkää!! Vaikka olis kyllä itsestäki melko kamalaa :(

Minä muistan lapsena nähneeni unta kuolemastani. Unessa oli tiedossa se, koska kuolen ja niinpä sitte hautajaisetkin järjestettiin mutta minä en vain ollut kuollut. Istuin siellä hautajaisissa arkussa ja minulta kiristettiin jotain vyötä vähän väliä, että kuolisin kun kerran niin oli määrä. No en kuollut.

Sitä en tiedä/muista, että milloin tuo uni oli ja että onko niihin aikoihin tapahtunut jotain mistä uni olisi voinut kertoa. Kukaan ei ainakaan kuollut ole, sen tiedän.

Minä näin lapsena monesti unta omasta ja läheisteni kuolemasta. Se oli jotain ihan hirveää.
Todella monena peräkkäisenä uudenvuodenaattona näin unta, että vuorotellen läheiset meni liukuhihnalle seisomaan käsillään ja hihna kuljetti heidät laitteeseen. Kun olivat kulkeneet laitteen läpi, tulivat kuolleina ulos. Itse menin aina viimeisenä. Oli karmea aloitus vuodelle.
Arvatkaa suostuinko koskaan harjoittelemaan käsilläseisontaa koulussa...
Vieläkin muistan tuon unen tosi elävästi, ja sen aiheuttaman kauhun. Aikaa on kuitenkin kulunut varmasti 20 vuotta viimeisestä kerrasta (näin näitä unia n.5-12 vuotiaana)

Yhteistyössä