[QUOTE="hrm";23982413]Toisilla ihmisillä on vaan eläväisempi unennäkö kuin toisilla. Tunnen paljon ihmisiä, jotka eivät juuri ikinä muista uniaan, tai jos muistavat niin unet ovat todella tylsiä. Itse taas olen lapsesta asti nähnyt todella monimutkaisia, pitkiä ja kummallisia unia, joista toiset saattavat olla hyvinkin jännittäviä tai pelottavia. Muistan jopa joitain lapsuuteni unia vielä nyt nelikymppisenä, niin voimakkaita kokemuksia ne olivat.
Vielä nyt aikuisenakin jos olen nähnyt pelottavaa unta, menee hyvä tovi ennenkuin saan itseni siitä irti ja pystyn nukahtamaan uudestaan. Pelkäsin lapsena kovasti pimeää ja nukkumaanmenoa, koska unet olivat niin voimakkaita. Jos lapsesi unioirehdinta jatkuu, voisiko hänelle harkita pientä yövaloa tai vastaavaa? Semmoista lohtuvaloa.
Tiedän, että toiset ovat sitä mieltä, että sellainen vain lietsoo unien pelkoa, mutta itse olin lapsena hyvin ahdistunut kun vanhempani eivät antaneet nukkua valot päällä. Eivät he tietenkään halunneet minua rääkätä, eivät vain ymmärtäneet kuinka paljon minä tosiaan niitä olemattomia pelkäsin. Ja minua jotenkin hävetti siitä puhua.
Toisaalta ylivilkkaasta unimaailmastani on minulle myös iloa, koska välillä näen niin hauskoja seikkailu-unia että on kuin olisi ilmaisissa elokuvissa ollut
Mutta sen verran olen oppinut mielikuvitustani varomaan, että en lue mitään kovin jännittävää iltaisin, koska se helposti siirtyy suoraan uniin, ja esim kauhuelokuvia en katso koskaan.
Joo ja tuohon jonkun kertomaan, että on nähnyt kuolemaunia jotka ovat toteutuneet, niin minä olen uneksinut mm sisareni, isoisäni, muutaman ystäväni ja omat kuolemani. Ja sokerina pohjalla, erään henkilön tapon jonka itse suoritin

Turha lienee mainitakaan että ollaan kaikki vielä hengissä...[/QUOTE]
Käy oikeastaan kateeksi kun jotkut muistavat unensa näin tarkasti

Minä en yleensä muista uniani ollenkaan