Lapsi kohta 2-vuotias, seuraava alulle, liikaa ikäeroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Että ottaa päähän toi mies! Mä oon varmaan vuoden jankannut seuraavasta lapsesta ja ei puhettakaan. Nyt kun mä sit oon vähän jo lupautunut takas töihin ja todennut, että kuopuskin on sen ikäinen, että ei seuraavasta enää kauheasti seuraksi ole (riippuu toki lapsista!) niin eikös toi mulkero rupea jauhamaan seuraavasta ja on vähän niinkuin loukkaantunut mulle, kun mä sanon, että kiitti mulle riitti! Mä yritin varmaan 10:llä hyvällä puolustuksella selittää sille, miksi sillon vuosi sitten, mutta herra ei kuunnellut. Nyt noi samat 10 voi kääntää oikeastaan toiste päin. Miksi miksi miksi miehet on noin tyhmiä????

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis...
2 vee on jo ihan liikaa ikäeroa, eikä sen takia enää kannata tehdä lapsia?
:headwall:

Siis sitä ikäeroa tulisi likeemmäs 3 vuotta joka tapauksessa. Laskutaito hukassa? 2 vuotta olis ollut se mun "tavoite".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis...

Siis sitä ikäeroa tulisi likeemmäs 3 vuotta joka tapauksessa. Laskutaito hukassa? 2 vuotta olis ollut se mun "tavoite".

TAVOITE? Ja lapsimäärä riippuu PELKÄSTÄÄN lasten välisistä ikäeroista??? Joo, en tajua en.

Sitä paitsi 3 v ei ole ikäero eikä mikään.

Parhaassa tapauksessa väännätte sitä kakkosta vuoden tai parikin. Eikös olisi kannattanut laittaa heti tavoitteeksi kaksoset niin sillä olisi tostakin murheesta päästy. :xmas:

Siis...

Voi herran jestas sentään mitä suunnittelua ja laskelmointia.... lapsia käsittääkseni tehdään rakkaudesta ja suvunjatkamiseksi eikä minkään tarkan ja laskelmoidun perus söpö perheen ja toistensa seuraksi! Sisarus on aina sisarus eikä KAVERI!

Siis...

TAVOITE? Ja lapsimäärä riippuu PELKÄSTÄÄN lasten välisistä ikäeroista??? Joo, en tajua en.

Sitä paitsi 3 v ei ole ikäero eikä mikään.

Tartu siihen lainausmerkeissä olevaan sanaan ihan vapaasti vaan. Minä halusin lapsille PIENEN ikäeron, koska esikoisella ja kuopuksella on ikäeroa lähemmäs 6 vuotta ja ei heistä ole toisilleen mitään seuraa.

Eikä se ollut pelkästään siitä ikäeroista. Laitoinhan, että syitä oli silloin lähemmäs 10 miksi nyt. Ja yksi niistä on tuo työ. Nyt mä just pari viikkoa sitten kävin työpaikalla keskustelemassa mun paluusta jne.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis...

Voi herran jestas sentään mitä suunnittelua ja laskelmointia.... lapsia käsittääkseni tehdään rakkaudesta ja suvunjatkamiseksi eikä minkään tarkan ja laskelmoidun perus söpö perheen ja toistensa seuraksi! Sisarus on aina sisarus eikä KAVERI!

Kato, joku on samalla asialla :D

Entäs, jos raskaus ei heti lähde alulle, tai tulee menetyksiä tai muita takapakkeja? Käy niin kun meille, että ikäeroa onkin yks kaks yllättäen 5.5v, eikä sitä todellakaan ole suunniteltu. Kaikki kun ei aina mene niin kun haluais tai suunnittelis.

Meille nyt loppuvaiheissa oli ihan yhden herttasen tekevää, että paljonko sitä ikäeroa tulee, kunhan vaan saatiin se toinen lapsi, oma tai adoptoitu.

niinpä! on se ihme kun ihmiset junailee nää lasten saamisensa noin. ite yritin esikoista 5 vuotta ja kaveri kakkostaan samaten. sekudäärinen lapsettomuus voi koskettaa ketä vaan. en haluu pelotella mut just a though.

kyllä minä uskallan myöntää että olen pettynyt. Esikoinen 2 v. ja vuosi toivottu toista (pari keskenmenoakin on ollut) Nyt on sellainen olo että tässä sylissä voisi olla pieni vauva. Mutta tulipa ikäeröksi vaikka 10 vuotta, sitä toista kuitenkin toivomme.

Alkuperäinen kirjoittaja jes:
niinpä! on se ihme kun ihmiset junailee nää lasten saamisensa noin. ite yritin esikoista 5 vuotta ja kaveri kakkostaan samaten. sekudäärinen lapsettomuus voi koskettaa ketä vaan. en haluu pelotella mut just a though.

Tämä on meidän kolmas lapsi. Ja nämä kaksi on tullut ekalla yrittämällä. Molemmat. Ja josko sitä lasta ei olisi kuulunut niin sitten se olisi ollut "voi voi". Ei me oltaisi yritetty mitään 5 vuotta.

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Lähinnä kaipailin kommentteja tosta 3 vuoden ikäerosta, mutta sainkin taas vaan "palstavastauksia".

Palstavastauksia tai ei, mutta ihan faktoja on lyöty sulle kehiin, mitkä todella kannattaa ottaa huomioon.

Moi, mulla on isosisko 5v. vanhempi, pikkuveli 3v. nuorempi ja pikkusisko 6v. nuorempi ja kaikkien kanssa oon pienenä leikkiny ja tapellu ja nykysin meillä on tosi läheiset välit ja ollaan paljon tekemisissä toistemme perheiden kanssa. Turhaa huolehtia tollasta. Sitäpaitsi lapsi on ihana lahja aina:)

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Lähinnä kaipailin kommentteja tosta 3 vuoden ikäerosta, mutta sainkin taas vaan "palstavastauksia".

Vilkaisu peiliin taitaisi olla paikallaan ennenkuin haukkuu muut palstalaiset....

Alkuperäinen kirjoittaja jes:

Tämä on meidän kolmas lapsi. Ja nämä kaksi on tullut ekalla yrittämällä. Molemmat. Ja josko sitä lasta ei olisi kuulunut niin sitten se olisi ollut "voi voi". Ei me oltaisi yritetty mitään 5 vuotta.

?

no kuten jo vastasin, niin eikös tuon murehtiminen ole ihan turhaa, kun et siihen asiaan voi enää vaikuttaa?

mihin sun mielestä 3 vuotta on liian iso ikäero? varmaan tunnet ja tiedät moniakin, joilla ikäeroa on enemmänkin. ymmärrettävää tietysti, että työkuvioiden ym kannalta on harmillinen tuo tilanne, mutta muuten en ymmärrä ongelmaa?

Sun ap kannattaisi hioa pikkuisen tyyliäsi jolla asiat esität. Silloin voisit saada ihan asiallisia vastauksiakin. Mutta tollanen laskelmointi, kaverin teko, ja meillä ovat aina saaneet kerrasta alkunsa mainokset nostattaa karvat pystyyn, ainakin mulla. Myönnän ettei typeryyksistä saisi provosoitua, mutta minkäs teet. Et muutenkaan taida sitä lasta niin kovasti haluta, koska et ole valmis yrittämään sitä, ja työkuviot ym menee selvästi edelle. Mitä muutamalla kuukaudella on väliä? Asiat on juuri niin hankalia miksi ne itse tekee.

Eikä se ollut pelkästään siitä ikäeroista. Laitoinhan, että syitä oli silloin lähemmäs 10 miksi nyt. Ja yksi niistä on tuo työ. Nyt mä just pari viikkoa sitten kävin työpaikalla keskustelemassa mun paluusta jne.

Niin, sillon kun sulla oli 10 syytä ja mies ei halunnu, se oli mulkero.

Ny miehellä on kymmenen syytä ja sinä et halua, oletko siis...ööö....pimpero?

Yhteistyössä