H
"Huoh"
Vieras
Onko muiden lapsilla tätä että vingutaan ja vongutaan jatkuvasti ettei ole tekemistä? Ja jos jotain ehdottaa niin se ei käy. Ainut mikä käy on että esim. pelataan yhdessä lautapeliä, mutta sitä ei voi tehdä esim. siskon kanssa, eikä varsinkaan mitään voi tehdä yksin. Meillä on ihan kiva normaali koti, on tilaa leikkiä ja oma piha (ei tosin kovin iso). Lapsi ei ole saanut kaikkea mitä haluaa, on kolmesta lapsista vanhin, esikoululainen. Joka paikassa on tylsää, tai ainakin melkein. KOulussakin on tylsää. Tänään on oltu kahessa mummolassa ja käyty laskemassa mäkeä. Heti kun "järjestetty" tekeminen loppuu, alkaa vinkuminen. En ymmärrä miksi ei itse keksi tekemistä! Eihän voi aina aikuinen olla se joka keksii tekemisen ja pelaa ja leikkii lapsen kanssa??? Ainakin omasta lapsuudesta muistan että keksittiin itse tekemistä, leikin mielikuvitusystävän kanssa kun ei useinkaan ollut kaveria eikä minun vanhemmat koskaan kerenneet leikkiä. Tuntuu että tämä lapsi vaikka aivan ihana ja rakas onkin, imee minusta voimat, ja saa minut tuntemaan oloni tosi huonoksi koska tuntuu siltä ettei koskaan mikään ole hyvin. Toisessa mummolassa viihtyisi vaikka kuinka. Onko muilla samanlaista?? Mukava oisi kuulla asiallisia kommentteja ja kokemuksia