Lapsi hoitoon kun itse sairaana? Vastauksia pian!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä voi, ja musta se jopa kannattaa..

Saattaa levähtää koko flunssa käsiin jos siinä häärää koko ajan jotain muuta.. Kannattaa levätä, jos nyt on siis jostain flunssan tapaisesta edes kyse B)

Mikäs sairasLOMA se sellainen on, että lapsia pitää passata koko päivä? Jos kyse on sellaisesta sairaslomasta että tarkoitus on toipua, niin veisin. Jos tosin jostain TOSI tarttuvasta miettisin kyllä voiko viedä jos lapset sit saa sen myös.

Veisin kyllä. Kht:lla sitä mahdollisuutta ei ollut ja on aivan mahdotonta hoitaa kahta vilperttiä itse kuumeessa edes niukin naukin kunnolla. Sit ne vaan kattoo koko päivän telkaa ja menee pisin seiniä.

Aikoinaan kun esikoinen oli päiväkodissa, niin ne sieltä rajoittivat sairaslomalla lapsen vientiä tarhaan. Ei kuulemma saanut viedä ollenkaan. Ja jos esim lääkärikäynti tai vastaava niin se sovittava erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kirsuli:
kipeä ja lapsi terve. (mahatauti) :o Lapsi ei saanut sitä koskaan.

Hoitoon vieminen tuskin sitä tartuntaa esti vaan hyvä tuuri ennemminkin. Vatsatautipöpöt kun elävät jopa kymmenen päivää myös pinnoilla, kuten ovien kahvoissa :x

Mutta, veisin kyllä lapsen hoitoon jos olisin sairaana. Paremminhan sitä toipuu kun saa levätä.

Olen ollut saikulla 7 viikkoa, josta lapsi oli "lääkärin määräyksestä" koko ajan hoidossa ensimmäiset 3 viikkoa. Nyt osa-aikahoidossa ennen kuin jää kokonaan pois.

Saa viedä mun mielestä..jos oot kunnolla kipee niin sitten varsinkin. Jos lääkäri on määränny sulle lepoa niin miksi ihmeessä pitää lapsi kotona?!? Se on oma ja lapsen etu että paranet nopeammin kun saat kunnolla levätä. Mä olen ainakin vieny vaikka työlästä se on ollu joskus. Itse kärsin rajuista migreenikohtauksista aikoinaan,helpompaa oli viedä lapsi hoitoon ja päätä pidellen kärsiä puoli tuntia aamusta ja iltapäivällä kuin pitää vilkas lapsi kotona.

Meilläpäin ainakin vanhemmilla on oikeus viedä lapsi hoitoon jos ite sairastaa. Siis jos lapsella on hoitopaikka, ei kotihoidosta tokikaan voi yhtäkkiä viedä johonkin hoitoon.... :)

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Meilläpäin ainakin vanhemmilla on oikeus viedä lapsi hoitoon jos ite sairastaa. Siis jos lapsella on hoitopaikka, ei kotihoidosta tokikaan voi yhtäkkiä viedä johonkin hoitoon.... :)

Tottakai on, subjektiivinen päivähoito-oikeus antaa siihen mahdollisuuden kaikissa muissa hoitopaikoissa paitsi vuoropäiväkodeissa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:

Tottakai on, subjektiivinen päivähoito-oikeus antaa siihen mahdollisuuden kaikissa muissa hoitopaikoissa paitsi vuoropäiväkodeissa

Miksi ei olisi vuoropäiväkodeissa? Meidän lapsi on ns. vuoropäiväkodissa ja kyllä ne siellä tietää että olen saikulla.

Yhteistyössä