Lapsi hoidossa, itse makaan kotona eikä ole tippaakaan huono omatunto!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Voitte kivittää :saint:
Teen osa-aikatöitä ja lapsi hoidossa välillä vaikka itse olen kotona. En tunne tippaakaan huonoa omaa tuntoa tästä koska tämä on kaikkien jaksamisen kannalta paras vaihtoehto JA lisäksi tiedän sen että molemmat lapseni ovat PALJON enemmän kotihoidossa kuin keskimäärin tämän ikäiset.

Jos kyse on henkisestä jaksamisesta niin silloin on minusta täysin ymmärrettävää. Mieluummin pari tuntia enemmän päiväkodissa kuin äiti narun jatkeena. Olettavasti myös maksat päiväkodista, koska sinulla on tuloja.

Koska nyt kuitenkin tällä aloituksella kerjäät turpaasi, niin kerrohan sitten tarkat määrät hoitotunneista ja työtunneista? Päästään sitten tuomitsemaan jos on syytä.

mullakin lapset hoidossa ja itse makaan sohvalla... tosin meen kohta töihin. vien lapset pari tuntia ennen mun iltavuoron alkua hoitoon et saavat siellä lounaan ja pääset päikkäreillä, muuten jäis päikkärit välistä. nautin tästä pienestä vapaasta ennen töitä :)

Jos kyse on henkisestä jaksamisesta niin silloin on minusta täysin ymmärrettävää. Mieluummin pari tuntia enemmän päiväkodissa kuin äiti narun jatkeena. Olettavasti myös maksat päiväkodista, koska sinulla on tuloja.

Koska nyt kuitenkin tällä aloituksella kerjäät turpaasi, niin kerrohan sitten tarkat määrät hoitotunneista ja työtunneista? Päästään sitten tuomitsemaan jos on syytä.

Ihan mahdotonta kertoa koska tunnit vaihtelevat niin paljon. Joskus on 50 tuntia kuussa, joskus sata. Esimerkiksi nyt oli lapsi kuukauden lomalla, isompi on koko kesän. Viime viikolla pienemmällä oli 2 vapaata, tällä ja ensi viikolla ei yhtään vapaata ja mulla työtunteja tänä aikana 55(?) Kun on hoidossa, hoitoaika on 7.30-16 eli mies vie ja hakee. Sitten saattaa tulla mulle parin viikon vapaa jolloin on esim. puolet hoidossa, puolet kotona.

munki 4,5v ollut hoidossa 2v10kk lähtien puheen kehityksen takia...
ja tyttä täyttää syksyllä 3 aloittaa kanssa tarhan ihan vaan sen takia kun mulla esikoisen kanssa paljon menoja.. ja itse olen kotona ei miestä.

[QUOTE="heinäkuu";24180529]onko lapsi tutussa päiväkodissa vai päivystyksessä?[/QUOTE]

Tässä kuussa päivystys.

Ja kyllä, olen välillä laiska ja mukavuudenhaluinen eikä sekään hävetä.

olen niin kateellinen!!!!!! nauti :) mä olen ollut 2,5 v esikoisen kanssa kotona ja toinen lapsi tulossa. Eli kotielämää vielä vuosia edessä. Ihanaa mutta kyllä välillä tekee tiukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24180650:
Itse teen yövuoroja ja siltikään lapseni eivät ole päivähoidossa,että saisin nukkua päivät ja olla vain...

Kukin tyylillään...:whistle:

niinhän se oin että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Tuokaa ihmeessä lapsia hoitoon, että mullakin on töitä. kyllä hoidossa on ihan hyvä olla ja on kavereita ja puuhaa koko päivän. levännyt ja virkeä vanhempi jaksaa sitten illalla olla kiva ja mukava vanhempi ja viikonloput keksiä jotain erityistä kivaa..:)

Minunkin 2vuotias on hoidossa isovanhemillaan. Mieheni on töissä ja minä viimeisilläni raskaana, joten levähtäminen on ihan tervetullutta. Juonkin tässä nyt kahvia ja kohta ajattelin ottaa päikkärit, ihanaa:)

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24180677:
Kenen ruumis kärsii? :O

No mun ruumis kärsis ainakin, jos en saisi nukkua riittävästi. Jätätkö sä syömättäkin, ettei sekin aika oo lapsilta pois?

Tietty jos sulla mies kotona hoitamassa lapset, niin että voit nukkua tarpeeksi tuosta huolimatta ennen tai jälkeen työvuoron, niin sit asia eri.

[QUOTE="vieras";24180711]No mun ruumis kärsis ainakin, jos en saisi nukkua riittävästi. Jätätkö sä syömättäkin, ettei sekin aika oo lapsilta pois?

Tietty jos sulla mies kotona hoitamassa lapset, niin että voit nukkua tarpeeksi tuosta huolimatta ennen tai jälkeen työvuoron, niin sit asia eri.[/QUOTE]

En jätä syömättä.
Mies hoitaa yöt lapsia(vaikkei nukkuvissa lapsissa ole paljon hoidettavaa) ja menee itse aamulla töihin...
Itse nukun,kun lapset nukkuvat ( jos väsyttää ) tai sitten,kun mies tulee töistä iltapäivällä.
Ja jos teen näin alkuun vain neljä yövuoroa viikossa jää siihen muutama päivä elellä ns normaaliakin elämää :)
Mä en näe tarpeelliseksi laittaa lapsia päivähoitoon,kun tiedän,että sekin paikka on jollekkin muulle enemmän tarpeen.

Viimeksi muokattu:
Vaikka oiskin vaan kotona eikä töissä ollenkaan (toisin kuin aloittaja), kannattaa viedä lapset hoitoo edes joskus jos vain mahdollista. Se on lapsenkin kannalta hyvä, koska siellä ne kaveriryhmät jo muodostuu ja koulussa on hankalaa aloittaa kun kaikilla on jo kaveriporukat valmiina eikä niihin niin helposti pääse. Näin oli ainakin minun lapsuudessa ja tuskin se on siitä ainakaan parempaan päin muuttunut. Eli ei se hoitoon vieminen oo mitään syntiä :D

Vaikka oiskin vaan kotona eikä töissä ollenkaan (toisin kuin aloittaja), kannattaa viedä lapset hoitoo edes joskus jos vain mahdollista. Se on lapsenkin kannalta hyvä, koska siellä ne kaveriryhmät jo muodostuu ja koulussa on hankalaa aloittaa kun kaikilla on jo kaveriporukat valmiina eikä niihin niin helposti pääse. Näin oli ainakin minun lapsuudessa ja tuskin se on siitä ainakaan parempaan päin muuttunut. Eli ei se hoitoon vieminen oo mitään syntiä :D

Kyllä ainakin mun tyttäreni on tutustunut tuleviin eskari ryhmäläisiin ihan muualla,kuin päiväkodissa.
Me ei istuta kotona päivisin vaan ulkoillaan ja hyvällä ilmalla vietetään aikaa pljon pihalla leikkipuistossa,uimarannalla jne..

Enkä sano,että lasten hoitoon vieminen olisi syntiä,mutta kavereiden saaminen onmun mielestä ainoastaan huono syy viedä lasta hoitoon,koska niitä kavereita saa muualtakin.
Mutta työssä tai koulussa käyvä ei helposti saa hoitopaikkaa lapselleen,joka sen todella tarvitsisi..

[QUOTE="vieras";24180820]Just näin. Muksut pois jaloista. Miksi ihmeessä te teette lapsia jos ette niitä saa hoidettua?[/QUOTE]

No, rehellisesti sanottuna sairastuin vasta lasten teon jälkeen (jaksaminen) Mutta sitten taas kolikon toinen puoli. Me oltiin ekan kanssa tukiverkottomia ekat 4 vuotta. Aivan täysin tukiverkottomia ja se oli raskasta. Voin sanoa täysin rehellisesti että kun tällä hetkellä meillä on 2 lasta ja ovat jopa mummollaan ja muilla joskus hoidossa ( 2-4 yöhoitoa / vuosi) ja kun vietetään paljon aikaa mummoloissa niin myös _lasten_elämä on huomattavasti rikkaampaa näin kuin että oltaisiin aina vaan perheenä. Ja kyllä, olen niin laiska ja mukavuudenhaluinen että joskus haluan olla ihan vain yksin tai ystävien tai miehen kanssa ja silloin hoidan lapset pois jaloista :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24180650:
Itse teen yövuoroja ja siltikään lapseni eivät ole päivähoidossa,että saisin nukkua päivät ja olla vain...

Kukin tyylillään...:whistle:

Kukin tyylillään. :)
Mutta arvaas mitä. Vaikka sä kuinka koitat kiillottaa sädekehääsi niin olen aivan varma että lapset ottaisivat mieluummin levänneen kuin väsyneen äidin ;)

Yhteistyössä