Lapsi hajotti läppärin - korvaako Pohjolan kotivakuutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hajos..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hajos..

Vieras
Meillä lapsi hajotti läppärin, tietääkö joku kertoa korvaako Pohjolan kotivakuutus mitään, tietty omavastuu on aina. Ja mistä tietää onko itsellä LAAJA kotivakuutus, kun meillä ainakin lukee jokapaikassa vain Mittaturva-vakutuus, joka sisältää siis sitten kaikenmaailman vakuutuksia. Ja sitten onko joku "pykälä" mikä estää korvauksen jos esim. vahinko on tapahtunut niin ettei itse ole ollut huoneessa yhtäaikaa ts. huolimattomuutta tms. mikä estää korvauksen saamisen?! Nää vakuutusasiat on niin monimutkaisia..

Tuhannet kiitokset jos joku osaa auttaa!

Meillä oli Pohjolan laaja kotivaakutus, luki ainakin paperessakin. Oli myös lapsivakuutus josta en kyllä tiedä mitä se olisi korvannut ja mitä ei.
Lapsi nykäisi läppärin johdosta lattialle ja soitin Pohjolaan.
He pyysivät tietokoneen kuittia jonka lähetin heille ja he lähettivät korvauspalvelun kautta minulle uuden vastaavan tilalle 50€ omavastuulla.

Meillä ei välttämättä ole enää kyllä läppärin kuittia tallessa..Jääköhän korvaus sitten kuitista kiinni?! Toki Pohjolasta saan parhaimman tiedon, mutta ajattelin nyt kysyä heti jos jollakin on kokemusta. Kun nää vakuutusjutut ON niin kinkkisiä... :( Kauheita maksuja saa kyllä maksaa mut korvauksen saaminen onkin sitte vaikeampaa..

Tarviiko kuitin tosiaan?? Me ollaan ostettu käytetty läppäri yhestä toimistosta mikä lopetettiin, lähes käyttämätön oli, mutta ei me mitään kuittia saatu. Ja sain kameran äidiltä lahjaksi niin ei mulla siitäkään kuittia ole. Siis molemmat ehjiä mutta miettinyt tosiaan että jos joskus lapset pääsee tekee jotain niin korvaako mikään. Itseasiassa meillä ei ole varmaan mistään laitteesta kuittia kun kaikissa on takuuaika menny tai ollaan saatu jostain ilmaiseksi.

Molemmilla kerroilla kun olen jotain korvausta hakenut (läppäri, tv) niin ovat kuitin pyytäneet ja lähettäneet uuden vastaavan tilalle omavastuulla. En tiedä miten kuitin kanssa, jos ei halua uutta tilalle.

Meillä lapsi viilsi saksilla läppärin näyttöön viiltoja. Pohjola korvas aika hyvin, tais olla melki 500e jos oikein muistan. Uuden vastaavan hinta oli 700e tienoilla. Meillä oli kuitti mikä laitettiin kysymättäkin sen nettihakemuksen mukana mutta en tiiä oisko ilman kuittia toiminu. Luulisin, että sitä ei välttämättä vaadita.

Tarviiko kuitin tosiaan?? Me ollaan ostettu käytetty läppäri yhestä toimistosta mikä lopetettiin, lähes käyttämätön oli, mutta ei me mitään kuittia saatu. Ja sain kameran äidiltä lahjaksi niin ei mulla siitäkään kuittia ole. Siis molemmat ehjiä mutta miettinyt tosiaan että jos joskus lapset pääsee tekee jotain niin korvaako mikään. Itseasiassa meillä ei ole varmaan mistään laitteesta kuittia kun kaikissa on takuuaika menny tai ollaan saatu jostain ilmaiseksi.

Eli ostatte halvalla käytettyä tavaraa tai saatte jopa ilmiseksi ja kun se käytetty ja ilmainen menee rikki haluatte tilalle uutta vakuutusyhtön piikkiin? Just.

Yhteistyössä