Lapsi ei ole ollut koskaan ulkomailla.

• Viestiketjun aloittaja 5v.n äiti
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
mun isoäiti oli ekan kerran ulkomailla 58 vuotiaana, no sen jälkeen onkin ottanut vahingon takasi ja reissaa 3-5 krt /vuosi :)

Oli muuten 18v kun kävi ensimmäisen kerran pääkaupungissamme.

"yks äiti"
meidän lapsista (4 lasta ikähaitarilla 21v-9v) vain kaksi vanhinta käynyt Ruotsissa kerran, ja silloinkaan vain laivalla satamassa, toseksi vanhin on käynyt Saksassa harrastusporukan mukana.
Mutta mielestäni ihan kelpo lapsia/nuoria ovat.
Me suuntaamme mielellämme lomalla Lappiin, tosin monasti olen aatellut että loma etelän lämmössä ois tullu halvemmaksi.
Mies käynyt nuoruudessa kerran Cyproksella ja kerran Saksassa, ja muutaman kerran Ruotissa, Minä kerran Virossa ja muutamna kerran Ruotsissa.

[QUOTE="vieras";28265150]Miksi te aikuiset ette ole koskaan missään käyneet?[/QUOTE]

Tunnen aika paljon ihmisiä jotka eivät vain ole kiinnostuneita matkustelusta ulkomaille. Ympäri Suomea kyllä ovat matkustelleet mutta eipä muualla. Poikani isä esimerkiksi oli vuosi sitten elämänsä ekaa kertaa Ruotsissa. On sentään jo rapiat 30v. En usko, että ikinä enää poistuu Suomen kamaralta.

lucifer
[QUOTE="vieras";28265150]Miksi te aikuiset ette ole koskaan missään käyneet?[/QUOTE]miten niin missään?!?!? eikai se ettei käy ulkomailla tarkoita sitä etteikö kävisi missään

no jooo
miten niin missään?!?!? eikai se ettei käy ulkomailla tarkoita sitä etteikö kävisi missään
Musta vähän tuntuu et suurin osa niistä jotka EI käy ulkomailla ei kyl oikeesti käy missään muuallakaan. Jos ei lasketa jotain kesän pakollisia huvipuistoreissuja. Sit taas ne mun tutuista jotka käy ulkomailla (ja minä itsekin), reissaa paljon myös kotimaassa.

Ja siis ihan oikeasti, ajatteleeko joku aikuien, joka ei ole koskaan käynyt missään muussa maassa, ettei hän olisi jäänyt paitsi mistään? :D

lucifer
Musta vähän tuntuu et suurin osa niistä jotka EI käy ulkomailla ei kyl oikeesti käy missään muuallakaan. Jos ei lasketa jotain kesän pakollisia huvipuistoreissuja. Sit taas ne mun tutuista jotka käy ulkomailla (ja minä itsekin), reissaa paljon myös kotimaassa.

Ja siis ihan oikeasti, ajatteleeko joku aikuien, joka ei ole koskaan käynyt missään muussa maassa, ettei hän olisi jäänyt paitsi mistään? :D
ite en oo käyny ruotsi, viroa, norjaa ja venäjää kauempana. kun ei mua oikeesti kiinnosta nuo hellepaikat ja turistirysät. haaveissa on kanada, islanti, grölanti ja alaska joihin mennään kunhan keretään.

suomi on tullu reissattua päästä päähän monta kertaa ja varsinkin lappi
ja todellakin olen sitä mieltä etten ole jäänyt mitään paitsi vaikka en mallorcalla ole nahkaani käristänytkään, koska inhoan aurinkoa ja hellettä.

"FreezeCat"
Ei meidänkään lapset (9-, 6- ja 3- vuotiaat) ole käyneet vielä ulkomailla emmekä me vanhemmatkaan ole käyneet - en osaa oikein laskea nuita Ruotsin tai Tallinan risteilyjä käymisiksi, kun vain siinä satama- altaassa laiva käy kääntymässä. Ehtiihän sitä vielä vaikka kuinka reissata, jos niikseen tulee.

Suomesta löytyy paljon katseltavaa ja koettavaa, joten kotimaan matkailuun satsaamme kyllä. Helleturistirysissä meitä tuskin tullaan edes koskaan näkemäänkään, koska me vanhemmat emme välitä muutoinkaan helteestä saati siitä örveltävästä turistimassapaikasta...haaveissamme on matkat mm. Islantiin ja Kanadaan sekä Norjaan.

Enkä millään usko/koe, että olemme jääneet paitsi niin mistään :). Mukavia mieleenpainuvia ja elämysrikkaita matkakokemuksia kun saa Suomessakin :)!

"Ccc"
[QUOTE="vieras";28265022]mun isoäiti oli ekan kerran ulkomailla 58 vuotiaana, no sen jälkeen onkin ottanut vahingon takasi ja reissaa 3-5 krt /vuosi :)

Oli muuten 18v kun kävi ensimmäisen kerran pääkaupungissamme.[/QUOTE]

Jaa mä olen 32 enkä ole käynyt viellä helsingissä.

"vieras"
Ei ole meidänkään lapset (vanhin 12v) käyneet koskaan ulkomailla. Suomessa reissataan paljonkin. Hiekkarannat meillä on omasta takaa Pohjoismaiden parhaat, niin niiden perässä ei kannata lähteä ;)

Itse olen käynyt ulkomailla sekä aurinkolomalla että kaupunkilomilla, eikä kumpikaan ole niin syvää vaikutusta tehnyt että viimeiseen 15 vuoteen olisi kiinnostanut lähteä uudelleen. Ehkä joskus reppureissulle, omatoimimatkalle seikkailemaan, sitten kun lapset ovat isompia. Turistien keskelle ei ole innostusta lähteä.

"Sirkkeli"
Olen 40 v., enkä ole käynyt kuin Ruotsissa ja Virossa. Useamman kerran kummassakin kyllä. En ole kyllä Suomeakaan paljoa kierrellyt. Se kyllä kiinnostaisi, ulkomaat ei niinkään.
Oisin kai tuota matkustelemaan päässyt, jos olisi kiinnostanut. Mutta aina on saanut vähäiset rahani hassattua muuhun. Lisäksi mulla on suurimmaksi osaksi elämää ollut lemmikkejä, joille en olisi pätevää hoitajaa saanut. Kärsin myös ihan järkyttävästä matkapahoinvoinnista. Silloin 7-8 vuottta sitten kun olin viimeksi laivalla ja yrjösin pää punasena vaikkei ollut edes myrsky tai muuten kova merenkäynti, päätin jottei ikinä enää. Enkä ole mennyt.

Tässäkin siis täytyisi muistaa, että ihmiset ja ihmisten kiinnostukset on erilaisia. Ehkä matkailu avartaa, mutta jos ei halua avartua . Tai jos ei pysty :D

PS. Mulla huippaa ja lentää yrjöt jo siitä, kun katson lapsen keinumista tai karusellin pyörimistä.

Yhteistyössä