Ketkä ei ole koskaan käynyt ulkomailla? Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Liila";24727772]En oo. Enkä käy. Miks kävisin. Netistä näkee "kaiken". Kylpee voi kylpyläs. Jne jne. Kaikki on tääl, turha mennä söhlömaihin.[/QUOTE]

Ei todellakaan ole sama katsoa netista kuin olla paikan paalla. Siis kaikki muut kuin Suomi ovat "sohlomaita"?

Mm. siksi, etten halua kuormittaa ympäristöä turhalla lentämisellä ja siksi toisekseen, en ole tuntenut että elämästäni puuttuisi jotain sellaisia kokemuksia, jotka voisi saada vain jossain ulkomailla.

Noin muutoin, varmasti jokaisella ihmisellä on paljonkin asioita, joita ei ole koskaan kokenut tai tehnyt.

no mulle henkilökohtaisesti on riittäny ulkomaan reissuiksi viikonloppu tukholmassa ja vuorokausi tallinnassa. en ole ikinä kaivannu minnekään etelän lämpöön löhöilemään, johtuu osaksi siitä että kesäisin ei kerkiä kun on rehunteot, heinänteot ym ja talvisin en todellakaan halua suomesta pois koska rakastan talvea! syksyisin ja keväisin on myös niin paljon muuta ettei ole aikaa.

no mulle henkilökohtaisesti on riittäny ulkomaan reissuiksi viikonloppu tukholmassa ja vuorokausi tallinnassa. en ole ikinä kaivannu minnekään etelän lämpöön löhöilemään, johtuu osaksi siitä että kesäisin ei kerkiä kun on rehunteot, heinänteot ym ja talvisin en todellakaan halua suomesta pois koska rakastan talvea! syksyisin ja keväisin on myös niin paljon muuta ettei ole aikaa.

Kiitos vastauksesta. Varmasti jos on talven ystävä niin Suomi tuntuu talvellakin ihanalta :) Onhan täällä kyllä aivan mielettömän kaunista silloin. Itse rakastan kesää, kevättä ja syksyä mutta siitä talvesta en piittaa, mutta en varsinaisia "ilmastolomia" ole viettänyt, matkustan ulkomaille silloin kun on mahdollisuus, en sään mukaan. Juuri se ajan lohkaisu on varmaan aika suuri este/mielenkiinnon latistaja, mutta onneksi me kaikki saamme tehdä omat valintamme :)

[QUOTE="mä";24727859]Miksi, olen suurella todennäköisyydellä käynyt useammin ulkomailla kuin suurin osa palstailijoista. Luku on kolminumeroinen.[/QUOTE]

Aika kummallista jos kerta olet noin paljon matkustanut ja et vieläkään ole huomannut että muissa maissa on aika paljon asioita mitä Suomi ei voi tarjota.

Kiitos vastauksesta. Varmasti jos on talven ystävä niin Suomi tuntuu talvellakin ihanalta :) Onhan täällä kyllä aivan mielettömän kaunista silloin. Itse rakastan kesää, kevättä ja syksyä mutta siitä talvesta en piittaa, mutta en varsinaisia "ilmastolomia" ole viettänyt, matkustan ulkomaille silloin kun on mahdollisuus, en sään mukaan. Juuri se ajan lohkaisu on varmaan aika suuri este/mielenkiinnon latistaja, mutta onneksi me kaikki saamme tehdä omat valintamme :)

niinpä ja mistäs sen tietää jos meikäläinenkin joskus eläkemummona vielä innostuu reissaamaan ihan etelänlämpöön reumasia niveliä lämmittämään=)

Miksi ihmiset ei vain voi vastata kysymykseen, joka ei minun mielestäni sisällä mitään asenteellista: jos et ole koskaan matkustanut, miksi? Miksi joidenkin täytyy ryhtyä kiljumaan ja puolustelemaan? Minustakin se on kiinnostavaa, mitkä tahansa syyt siihen sitten ovatkaan.
Yhtälailla voi kysyä että jos et ole koskaan syönyt suklaata, kerro miksi? Ei se tarkoita että kaikkien tarvitsisi tehdä samoja asioita, tässähän vain keskustellaan.

[QUOTE="mä";24727916]Tai sitten juuri siitä syystä johtuen olen huomannut, että muualla on aivan samanlaista kuin täälläkin.[/QUOTE]

Mina olen myos matkustanut paljon ja edelleen matkustan vahintaan kuukausittain, eika ole edelleenkaan tullut samanlaisia paikkoja vastaan. Paljon on eroja naapurimaidenkin valilla. En kylla ymmarra sinun ajattelutapaasi ollenkaan.

[QUOTE="mä";24727916]Tai sitten juuri siitä syystä johtuen olen huomannut, että muualla on aivan samanlaista kuin täälläkin.[/QUOTE]

Omasta näkökulmasta ei kyllä asiat ole näin. Muuallakin eletään, tehdään jotain töitä, perustetaan perhettä ja koitetaan saada leipä pöytään. Mutta tähän hyvin moni yhtäläisyys päättyykin. Ilmasto, kasvillisuus, kieli, ruoka, uskonto, ihmisten ulkomuoto, elämäntavat, asuminen, perhekeskeisyys, komminikoititavat - kyllä ne poikkeaa aika radikaalisti, ellei ihan Euroopassa pysytä.

Omasta näkökulmasta ei kyllä asiat ole näin. Muuallakin eletään, tehdään jotain töitä, perustetaan perhettä ja koitetaan saada leipä pöytään. Mutta tähän hyvin moni yhtäläisyys päättyykin. Ilmasto, kasvillisuus, kieli, ruoka, uskonto, ihmisten ulkomuoto, elämäntavat, asuminen, perhekeskeisyys, komminikoititavat - kyllä ne poikkeaa aika radikaalisti, ellei ihan Euroopassa pysytä.

Poikkeaa ne radikaalisti jo Euroopan sisälläkin.

Yhteistyössä